3 צפייה בגלריה
רמי גרינברג
רמי גרינברג
רמי גרינברג
(צילום: ריאן פרויס )
עם מעצרו של ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג ומנכ"ל העירייה יניב בניטה הבוקר (רביעי), בעירייה ובפוליטיקה המקומית מעדיפים להוריד פרופיל, ורבים מעדיפים שלא להגיב לנושא הבוער באמצעי התקשורת.
אליהו גינת, ממלא מקום ראש העירייה וסגנו בשכר של גרינברג אמר בשיחה עם ynet כי הופתע מאוד ממעצרו של גרינברג. "אני מאחל לראש העיר רק ברכה והצלחה, וסומך על גורמי החקירה שיעשו את עבודתם נאמנה", אמר.

המעצר בפתח תקווה - כתבות נוספות

משה משה, המשנה לראש העירייה, אמר גם הוא כי נדהם מהמעצר. "לא הייתי מעורב במערכת הבחירות שלו, בעבר רצנו יחד למועצת העיר מטעם סיעת הליכוד אך בבחירות האחרונות הוא התפצל לסיעה עצמאית," אמר. "אני חייב להגיד שאני המום, לא מאמין שרמי יעשה דבר כזה. אני מקווה שיצא מזה".
3 צפייה בגלריה
רמי גרינברג
רמי גרינברג
רמי גרינברג בחגיגות הניצחון עם היבחרו לראשות העיר, 2018
(צילום: תומריקו)
אפילו אורי אהד, יו"ר האופוזציה במועצת העיר, שנחשב למתנגדו החריף של גרינברג, שמר על איפוק. "אני מציע לכולם לא לחרוץ דין, לנהוג באחריות, לתת לרשויות החוק לפעול. יש לזכור כי אין אדם שהוא מעל החוק ולכולם קיימת חזקת החפות", אמר היום.
אלא שלמרות ההפתעה שפקדה רבים בעירייה ובקרב תושבי העיר, קשה לומר שהכתובת לא היתה על הקיר. עוד בטרם התפוצצה הפרשה, הופצו בקבוצות וואטסאפ עירוניות תיעודים של גרינברג מתקופת הבחירות, התקופה שלגביה מתנהלת החקירה, משיחות שקיים ובהם גם התבטאויות המתבהרות כעת לנוכח מעצרו.
באחד מהסרטונים שהופצו, נראה גרינברג כשהוא מגדף ומקלל את מנהלת קמפיין הבחירות שלו, ומספר כבדרך אגב שקיבל תרומה על סך 5,000 שקלים, אותם הציע כמתנה לאותה מנהלת שסירבה לקבלם.

גרינברג, נזכיר, נעצר יחד עם מנכ"ל העירייה יניב בניטה ואנשי העסקים משה סעדון ורון עומייסי בחשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון ועבירות על פי פקודת מס הכנסה וחוק מס ערך מוסף. מעצרו של גרינברג הוארך בשישה ימים.
חקירת המשטרה, שהובלה על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, החלה בעקבות חשד כי במהלך מערכת הבחירות לרשויות המקומיות בשנת 2018, בעלי עניין העבירו כספים בסך מאות אלפי שקלים לקמפיין הבחירות של גרינברג, שהיה אז מועמד לראשות העיר - ובתמורה לכך, הבטיח להם האחרון שיפעל לקידום ענייניהם הכלכליים לאחר היבחרו.
3 צפייה בגלריה
משרדי להב 433
משרדי להב 433
החקירה נפתחה לפני כשנה. משרדי להב 433
(צילום: אוראל כהן)
סנגורו של ראש העיר, עו"ד עופר ברטל, מחה על המעצר ביום הפריימריז במפלגתו של גרינברג, הליכוד, ואמר כי "מסע הבחירות של ראש העירייה התנהל על פי חוק. ראש העירייה עונה לכל השאלות שנשאל וימשיך לשתף פעולה עם המשטרה עד לתום החקירה. הוא מבקש מכל תושבי העיר שלא למהר לשפוט אותו ולהמתין בסבלנות לתום החקירה".
גרינברג נחקר לפני כחודש במשרדי יאח"ה במסגרת פרשה אחרת, בחשד לעבירות של מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים, שימוש לרעה בכוח המשרה, מתן שוחד וקשירת קשר לביצוע פשע. בנוסף, נחקרו שלושה ממקורביו. החקירה כללה גם עימותים בין החשודים. בתום חקירתו הורחק גרינברג ליומיים מהעירייה, ונאסר על המעורבים להיפגש זה עם זה.
עו"ד עופר ברטלעו"ד עופר ברטלצילום: אלבום פרטי
החקירה נפתחה לפני כשנה, בעקבות תלונה ולפיה ראש העיר דרש לפטר או להרחיק ממקומות עבודה שפועלים מול העירייה את מתנגדיו או את בני משפחתם. לפי החשד, הוא איים על המוסדות שקיבלו תקציב מהעירייה כי ישלול את התקציב אם לא יפטרו את מתנגדיו - ואף הציב זאת כתנאי להעברת תקציבים למוסדות שמעסיקים אותם ומתוקצבים על ידי הרשות שבראשה הוא עומד.
גם מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור שבדקו את התנהלות סיעתו של גרינברג עוד בשנת 2019, מצאו מספר כשלים בהתנהלותו. בין הכשלים שנמצאו - דיווח באיחור על תרומות, הוצאות בלתי סבירות, היעדר אסמכתאות להוצאות, אי תיעוד הוצאות בידי אחר וקבלת תרומות במזומן בהיקף נרחב. יחד עם זאת צוין כי הסיעה עמדה בתקרת ההוצאות. התרומות שהתקבלו לסיעתו, כפי שדווחו על ידה, נמצאו חוקיות.
בסיום הבדיקה ציינה מנהלת האגף החתומה על הדברים כי "הסיעה פעלה שלא בהתאם להוראות החוק והנחיות מבקר המדינה. לפיכך, נמליץ בפני מבקר המדינה לקבוע כי הדוח בעניינה של הסיעה אינו חיובי, על כל המשתמע מכך".