2 צפייה בגלריה
רמי גרינברג
רמי גרינברג
ראש העיר פתח תקווה
(צילום: ריאן פרויס )
שעות אחרי מעצרו הדרמטי של ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג יחד עם מנכ"ל העירייה ושני אנשי עסקים בחשד לשורת עבירות שחיתות ובראשן שוחד, עורך דינו של אחד מאנשי העסקים, רון עומייסי, אמר אתמול (יום רביעי) בבית המשפט כי יש בידו תיעוד מפליל שבו נראה מרשו מעביר לגרינברג חצי מיליון שקל במזומן - אך יעביר אותו בתמורה לחתימה על הסכם עד המדינה.
"הוא ייתן עכשיו עדות פתוחה תמורת הסכם עד מדינה ושחרור הביתה", אמר עורך הדין ד"ר ניר דוד לנציג היחידה הארצית לחקירות הונאה בבית המשפט. "אין לי סמכות לנהל משא ומתן בנוגע להסכם עד מדינה", הסביר נציג המשטרה. "זה יועלה לדרגים המתאימים".

המעצר בפתח תקווה - כתבות נוספות

עורך הדין שאל את הנציג אם איש העסקים ישוחרר במקרה שהתיעוד יועבר, והחוקר הבהיר כי אין לו סמכות להורות על כך, אך יתייעץ על כך עם הממונים עליו. הסנגור דוד התעקש ודרש שכבר באותו ערב יזמנו את עומייסי לעדות פתוחה וחתימה על הסכם עד מדינה, אך במשטרה סירבו להתחייב ואמרו כי הנושא ייבחן עם הגורמים הרלוונטיים. בית המשפט החליט בינתיים להאריך את מעצרו של איש העסקים בחמישה ימים.
2 צפייה בגלריה
משרדי להב 433
משרדי להב 433
משרדי להב 433
(צילום: אוראל כהן)
"ההוכחה הניצחת שאין נגד מרשי כל ראייה היא העובדה שבמשך שלוש שעות ניסו החוקרים לגייס אותו כעד מדינה", טען עורך הדין. "בכל מקרה אני מתחייב כי בדיון הבא מרשי ישוחרר לביתו בלא כל הגבלה".
חקירת המשטרה, נזכיר, החלה בעקבות חשד כי במהלך מערכת הבחירות לרשויות המקומיות בשנת 2018, בעלי עניין העבירו כספים בסך מאות אלפי שקלים לקמפיין הבחירות של גרינברג, שהיה אז מועמד לראשות העיר - ובתמורה לכך, הבטיח להם האחרון שיפעל לקידום ענייניהם הכלכליים לאחר היבחרו.

במשטרה ציינו כי גרינברג נעצר בגלל אינדיקציות לשיבוש חקירה, וככל הנראה החוקרים מחזיקים בהקלטות של שתי שיחות טלפון שבהן הוא עשה זאת לכאורה. סנגורו של ראש העיר, עו"ד עופר ברטל, מחה על המעצר ביום הפריימריז במפלגתו של גרינברג, הליכוד, ואמר כי "מדובר באדם שהיה קצין משטרה ותובע, לוחם בצה"ל. הדבר האחרון שהוא יעשה זה לשבש חקירה".
השופט גיל גבאי אמר כי המעצר נעשה עם צו מבית המשפט, לאחר ששופט בחן את חומר החקירה ואת חומרי החקירה הקודמת והורה לעצור את ראש העיר. על התלונה בעניין המועד של המעצר אמר השופט כי "המעצר אמור היה להתרחש לפני כמה ימים, ובשל המצב הביטחוני זה נדחה להיום".
ניר דודעו"ד ניר דוד
השופט ציין כי "קיימת עילת מעצר בשל חשש משיבוש החקירה, ויש 79 פעולות חקירה שהמשטרה מבקשת לבצע. איני מתעלם מהרקע של החשוד אך אין מנוס מהארכת מעצרו".
עורך הדין עופר ברטל, שמייצג את גרינברג, מסר בתגובה כי "מסע הבחירות של ראש העירייה התנהל על פי חוק. דוח מפורט הוגש על כל הוצאה והכנסה למבקר המדינה ואושר על ידו. ראש העיר עושה לילות כימים ומנסה להיות שליח ציבור נאמן לתושבי פתח תקווה. קשה מאד להיות שליח ציבור בארץ הקודש, וקשה ומסוכן שבעתיים להיות שליח כזה שמקפיד בקלה כחמורה.
עו"ד עופר ברטלעו"ד עופר ברטל
"ראש העירייה עונה לכל השאלות שנשאל וימשיך לשתף פעולה עם המשטרה עד לתום החקירה", הוסיף הסנגור. "הוא מבקש מכל תושבי העיר שלא למהר לשפוט אותו ולהמתין בסבלנות לתום החקירה".
פורסם לראשונה: 22:48, 10.08.22