כוחות הביטחון עצרו הבוקר (ג') שבעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, בהם חוליה של חמישה שנעצרו במחנה הפליטים בג'נין, שלפי החשד תכננה לבצע פיגוע בטווח זמין מיידי. חוליית המחבלים נעצרה לחקירת שב"כ, כשבמקביל התנהלו חילופי אש בין הכוחות לחמושים, שחלקם נפגעו. לא היו נפגעים בקרב החיילים, שהחרימו ציוד לחימה רב ובו נשקים ותחמושת של המחבלים.
2 צפייה בגלריה
מעצרו של אחמד תורכמאן, בנו של מאהר תורכמאן שביצע את פיגוע הירי לעבר אוטובוס חיילים בבקעה
מעצרו של אחמד תורכמאן, בנו של מאהר תורכמאן שביצע את פיגוע הירי לעבר אוטובוס חיילים בבקעה
תיעוד המעצרים בג'נין
2 צפייה בגלריה
המחסניות והציוד הצבאי שהוחרמו בכפר סמוע
המחסניות והציוד הצבאי שהוחרמו בכפר סמוע
המחסנית והציוד הצבאי שנתפס
(צילום: דובר צה"ל )
לוחמי יחידת מגלן, יחד עם לוחמים מיחידת המסתערבים של מג"ב וסיירת צנחנים, סיימו את פעולת המעצר תוך שעה. במהלך הפעילות, חשודים גלגלו צמיגים בוערים ויידו אבנים לעבר הלוחמים, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. הפלסטינים דיווחו כי אחד מהעצורים הוא אחמד תורכמאן, בנו של מאהר תורכמאן שנמלט לאחר שביצע יחד עם שני קרובי משפחתו שנעצרו את הפיגוע החריג בבקעת הירדן בספטמבר, שבו נורו יריות לעבר אוטובוס חיילים, הושלכו בקבוקי תבערה והתרחש גם ניסיון הצתה של האוטובוס.
תורכמאן, חקלאי כבן 50 שהתגורר בכפר הפלסטיני ג'יפטליק שבלב בקעת הירדן, נמלט לאחר הפיגוע, ומאז כוחות הביטחון מנהלים אחריו מצוד. את הפיגוע ביצע יחד עם שני קרובי משפחתו, באמצעות רכב עם לוחית זיהוי צהובה – ישראלית, שככל הנראה משמש אותו לעבודתו בחקלאות ורשום על שם אשתו, שמחזיקה בתעודת זהות ישראלית. שני המחבלים האחרים, שנעצרו ע"י כוחות הביטחון לאחר הפיגוע, הם וואליד ומוחמד תורכמאן, תושבי ג'נין.
מאז שנמלט, לפי הפלסטינים, תורכמאן מסתובב חמוש במחנה הפליטים ג'נין. לפני הפיגוע בספטמבר הוא היה מוכר לרשויות האכיפה בבקעת הירדן מתוקף מעורבותו בפרובוקציות מעת לעת בבקעה, בעיקר בכל הנוגע לגניבות מים עם בני משפחתו. הוא נעצר כשלושה שבועות לפני הפיגוע, כשניסה לנתב מים למטעי החקלאות שלו. כפי שציין גורם ביטחוני, הוא היה מעורב גם בבניית מבנים בלתי-חוקיים בבקעת הירדן, כשחלקם נבנים גם על אדמות מדינה.
הפעם האחרונה שבה פעלו כוחות הביטחון בג'נין הייתה לפני כחודש, אז מחבל של הג'יהאד האיסלאמי ומאבטחו נהרגו במבצע משולב של הימ"מ ולוחמי סיירת חרוב בג'נין. לאחר חיסול השניים, התפתחה בזירה הפרת סדר אלימה שבמהלכה נורו למוות עוד שני פלסטינים, אחד מהם בן 16. לפי משרד הבריאות ברמאללה, במהלך חילופי האש נפצעו עוד ארבעה פלסטינים. בתיעודים דרמטיים מג'נין נראו מקומיים מקיפים את כוחות הביטחון שנאלצו להדוף אותם בירי באוויר, וכן הוצאת הרכב של הכוח המיוחד שפעל במבצע.