לוחמי צה"ל ושב"כ לכדו הבוקר (שבת) גם את המחבל השני מפיגוע הירי אמש בבית אל, שבו נפצע קל צעיר ישראלי כבן 25 שישב בסוכה בחצר ביתו. המחבל הראשון נורה ונהרג במהלך הפיגוע על ידי לוחמי צנחנים ששהו במארב.
שני המחבלים פתחו אש באש לעבר היישוב בית אל שליד רמאללה. לפי החשד את הירי ביצעו המחבלים ממרחק של כ-300 מטרים מבית אל, מפאתי מחנה הפליטים הסמוך ג'ילזון.
3 צפייה בגלריה
תיעוד מפעילות צה''ל במהלך מעצרם של  12 מבוקשים ביהודה ושומרון
תיעוד מפעילות צה''ל במהלך מעצרם של  12 מבוקשים ביהודה ושומרון
פעילות כוחות צה"ל בג'ילזון. ארכיון
(צילום: דובר צה'''ל)
מפה
סמוך לג'ילזון ערכו באותו זמן לוחמי גדוד 890 של הצנחנים מארב - בעקבות התרעה על כוונה לבצע פיגוע - והכוח זיהה את המחבלים, ירה לעברם וחיסל את אחד מהם, קייס שג'עאיה (23), תושב ג'ילזון. המחבל השני ברח עם הנשק והתנהל אחריו מצוד. כחלק מהסריקות אותרו מספר תרמילים סמוך למחבל שנורה ונהרג.
המחבל הנוסף שנלכד הוא מוחמד עודה (19). הוא נעצר בכפר דיר ג'ריר שבו הוא מתגורר באזור בנימין מבלי שנפצע על ידי לוחמי ימ"ס איו"ש. בביתו נמצאו אמצעי לחימה, מדים וחומרי תעמולה. שלושתם הועברו לחקירת כוחות הביטחון. שניים נוספים החשודים כסייענים נתפסו על ידי כוח מגדוד 890 וגם בביתם נמצאו אמצעי לחימה וחומרי הסתה.
גם המחבל שחוסל, שג'עאיה, הוא תושב הכפר דיר ג'ריר. מצה"ל נמסר כי הוא נכלא בעבר בישראל על רקע מעורבותו בפעילות טרור.
3 צפייה בגלריה
מוחמד עודה במעצרו
מוחמד עודה במעצרו
בביתו נמצאו אמצעי לחימה. המחבל מוחמד עודה ברגע מעצרו
3 צפייה בגלריה
קייס שג'עאיה
קייס שג'עאיה
נכלא בעבר על רקע פעילות טרור. המחבל שחוסל, קייס שג'עאיה
לצה"ל הייתה כאמור התרעה על הפיגוע ולכן הכוח ארב למחבלים. עם הלוחמים היה מפקד גדוד 890 שפיקד על הפעולה בשטח והוביל לאחר מכן את המצוד אחר המחבל השני. הכפר ג'ילזון צמוד לבתי היישוב בית אל ולמפקדת אוגדת איו"ש הסמוכה ולכן בשנים האחרונות אירעו פיגועי ירי לא מעטים של ירי מרחוק לעבר בתי היישוב - מהכפרים הסמוכים ומרמאללה עצמה.
הדיווח למוקד מד"א על הירי התקבל אמש בשעה 21:34. חובשים ופרמדיקים העניקו לצעיר טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים שערי צדק בירושלים כשמצבו קל כאמור. בהודעת דובר צה"ל צוין כי הצעיר נפגע מרסיס ירי.
חובש רפואת חירום במד"א שניר ברוכי, שמתגורר בבית אל, סיפר: "שמעתי את קולות הירי ובמקביל קיבלתי דיווח ממוקד מד"א על הפצוע שנמצא ממש מספר בתים ממני. הוא ישב בסוכה בחצר בהכרה מלאה וסבל מפציעה בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישה ועצירת דימום ופינינו אותו באמבולנס מד"א במצב קל ויציב להמשך טיפול בבית החולים".
הפיגוע הגיע על רקע מתיחות ביטחונית גבוהה ושורה של פיגועי ירי, שבהם נהרגו שני לוחמים בשבוע האחרון: בפיגוע במחסום שועפט בצפון ירושלים במוצאי השבת שעברה נורתה למוות הלוחמת סמל נועה לזר ונפצע קשה המאבטח דוד מורל, וביום שלישי האחרון נורה למוות לוחם סיירת גבעתי סמל-ראשון עידו ברוך, בפיגוע סמוך לשבי שומרון שבוצע מרכב חולף. המחבלים שביצעו את הפיגועים הללו טרם נתפסו, והמצוד אחריהם נמשך.