כבר קרוב לארבעה חודשים ש-136 חטופות וחטופים עדיין מוחזקים בעזה. ברקע גוברות המחאות, הקריאות לשחרורם, וגם השמועות והדיווחים הסותרים על עסקאות שמתגבשות ונופלות, ועל יחסים מתוחים עם הצדדים המתווכים. "אנחנו ממוטטים, אין מה לומר", אומר אלי אלבג, אביה של לירי אלבג, האישה החטופה הצעירה ביותר המוחזקת בשבי. "יש לנו פגישות עם נתניהו וגלנט כשהם מבקשים, אבל הם לא ממש מחדשים לנו. גם אם היה משא ומתן - הם לא היו אומרים".
1 צפייה בגלריה
אלי אלבג, אביה של לירי אלבג החטופה בעזה 104 ימים
אלי אלבג, אביה של לירי אלבג החטופה בעזה 104 ימים
אלי אלבג, אביה של לירי אלבג החטופה בעזה
(צילום: מאיר תורג'מן)
כשנשאל אם הוא סומך על ההנהגה הישראלית שתוביל לשחרורם בהקדם, השיב אלבג: "יש מי שאני סומך עליו ויש מי שלא, מובילים את זה המון אנשים: ממשלה, קבינט, בעלי תפקידים ביטחוניים. מה שכן, אני חושב שנתניהו היה יכול לעשות את זה הרבה יותר מהר. כשביבי רוצה משהו באמת - הוא יכול".
אלבג ביקש להזכיר גם את ההבטחה שקיבל משרה נתניהו: "היא הבטיחה לנו שהיא עושה ותעשה הכול, שהיא תלחץ על ביבי. אני סומך ובוטח בה שהיא עושה את זה. גם לה יש ילדים והיא אמרה לנו שהיא מסתכלת עליהם כמו על הילדים שלה. כנראה שיש שרים מסביב לנתניהו שלא נותנים לו לעבוד. אני רוצה להזכיר לשרה את ההבטחה שלה, וגם להגיד לביבי: כשאתה רוצה משהו אתה יכול ומשיג. תרצה את זה, תעשה את זה. הילדים שלנו בינתיים מתים, בכל יום אנחנו שומעים על גופה נוספת, נגמר הזמן".
לתחושות הקשות של אלבג מצטרף גם דורון זקסר, אביו המאמץ של עידן אלכסנדר, חייל בודד שנחטף לעזה. בריאיון ל-ynet Live אמר זקסר: "השמועות מטלטלות אותנו רגשית. אתה לא יודע מה קורה. אתה מחכה לשמוע שיוזמים עסקה, מחכה לשמוע שהממשלה דוחפת ומביאה פתרונות. המצב הזה שיש עסקה ופתאום היא התבטלה ויש הדלפות ושמועות - פשוט מטלטל ברמה מטורפת. אנחנו בשעון חול. אין זמן למשחקים האלה. המשפחות לא מסוגלות יותר".
צביקה מור, אביו של איתן מור שנחטף לעזה, מציג עמדה קצת אחרת: "המצב של החטופים שלנו באמת קשה מאוד. אי-אפשר לתאר את הכאב. הבעיה היא שאנחנו צריכים להתנהג כמו שמתנהגים במשא ומתן. אנחנו לא יכולים לרדוף אחרי חמאס. ככה הוא יותר יתרחק מאיתנו, כמו בכל משא ומתן. צריכים לגרום לו לרדוף אחרינו. נשים עסקה על השולחן? הוא ידרוש עוד".