הקרב על התודעה: השלטון האיראני מכוון את המסרים שלו גם לקהל דובר עברית, ובימים האחרונים עלו באתרים הקרובים למשטר כמה כתבות בעברית על המתקפה האיראנית.
כך למשל, אתר ParsToday, אחד מהאתרים המקורבים למשמרות המהפכה, פרסם אתמול (שלישי) כתבה בעברית תחת הכותרת: "מאפיינים של תקיפת הטילים האיראנית נגד ישראל". במאמר נכתב: "אמנם מבצע 'ההבטחה הצודקת' של איראן לא תוכנן כמלחמה מושלמת ולא נעשה בו שימוש בכל היכולות הצבאיות והטכנולוגיות של איראן, אך הוא הראה שוב את היכולת הטילית (כך במקור) המדויקת שלה. מבצע זה של איראן נגד ישראל היה בתגובה לתוקפנות שלה נגד הקונסוליה של שגרירות איראן בסוריה והיו לו כמה מאפיינים".

העברית באתר, כפי שניתן לראות, היא לא מדויקת, אך זה לא מפריע למשטר לפרסם את דבריו ולנסות להגיע לכמה שיותר עיניים שיחשפו לתכנים המפארים את ההצלחה האיראנית.
בהמשך הכתבה מפרט האתר שמונה מאפיינים של המבצע. תחילה, נכתב כי הבחירה האיראנית בשם הקוד של המבצע: "יא רסול אללה" (הו שליח אללה) ובשם המבצע: "ההבטחה הצודקת" נשאה מסר חשוב והוא שהרפובליקה האסלאמית תקפה את ישראל "בשם כל מדינות האסלאם ברחבי העולם".
תחת הסעיף השני של "מאפייני המבצע" נכתב באתר כי למרות שישראל קבעה קווים אדומים, איראן ביצעה את התקיפה מהשטח שלה וההיקף היה גדול מהמצופה. האתר הוסיף כי במהלך המבצע, גם איראן וגם "ציר ההתנגדות" האיראני, הכניסו את ישראל ואפילו את ארה"ב למצב של "התגוננות והסתגרות". נכתב כי המעשה היחיד שיכלו ארה"ב וישראל לעשות באותו הלילה זה להפחית את הפגיעה ככל האפשר.
2 צפייה בגלריה
חמינאי ושיגור הטיל
חמינאי ושיגור הטיל
חמינאי ושיגור הטיל. המסרים לא מדויקים
(צילום: AFP / HO / KHAMENEI.IR)
בסעיפים הבאים נכתב כי איראן "אימתה את ההערכה הצבאית האסטרטגית לגביה". נכתב כי מומחים טענו בשנים האחרונות כי הרפובליקה האסלאמית יכולה לאחד את כל החזיתות נגד האויבים ולהפעיל אותן במבצע משותף. לטענת האתר – זה קרה במתקפה. במציאות, חיזבאללה אמנם ברך על המבצע והמשיך לירות לעבר ישראל גם בזמן התקיפה האיראנית וזרועותיה של איראן במדינות הציר תמכו וברכו על היוזמה לתקוף את ישראל, אך לא הייתה עליית מדרגה כלשהי מצד אף אחד מהגורמים האחרים בציר מלבד איראן ולא פורסמו הודעות רשמיות המכריזות על הצטרפות גורמים כלשהם למבצע בצורה רשמית.
אתר התעמולה האיראני הוסיף כי איראן, שלא השתמשה בכל היכולות הצבאיות שלה, הצליחה בכל זאת להציג את הטילים שלה. לפי האתר היא שיגרה את הטילים לעבר מטרות צבאיות, בצורה מאסיבית והטילים "לא החטיאו". עוד הודגש כי "נחשפה גם אי היכולת של הטכנולוגיה הישראלית מול הטילים והמל"טים של איראן". גם פה, האמת רחוקה מהפרסום האיראני.

"איראן חילקה לשניים את ההיסטוריה של האזור"

האתר ParsToday המשיך וטען בכתבה כי דברים רבים נותרו חסויים לגבי המבצע, כולל האתרים שמהם שוגרו הטילים או המטרות שנקבעו מראש. לפי הפרסום, לא ידוע מספר הטילים ששוגר, לא ידועים הסוגים של המל"טים והטילים שנעשה בהם שימוש ולא ידועים הנזקים, אך "מה שברור הוא שאיראן הצליחה לתכנן ולבצע את אחד המבצעים הגדולים ביותר בתחום המל"טים והטילים בעולם". ברור כי איראן באמצעות הפרסום מנסה ליצור מבצע נוסף – תודעתי, כאשר מה שמוצג כעובדה אינו נכון. ידוע כי איראן השתמשה בכטב"מים, טילים בליסטיים וטילי שיוט וכי ישראל התמודדה בהצלחה עם רוב האיומים. לסיום, נכתב כי המבצע "הפריך את הטענות על יכולות הסייבר והיכולות הצבאיות של ישראל" וכי איראן "חילקה את ההיסטוריה של האזור לשניים: לפני המבצע ואחריו".
2 צפייה בגלריה
נפל של טיל בליסטי ששיגרה איראן ואשר נפל באזור ים המלח
נפל של טיל בליסטי ששיגרה איראן ואשר נפל באזור ים המלח
נפל של טיל בליסטי ששיגרה איראן ואשר נפל באזור ים המלח
(צילום: REUTERS/Alon Ben Mordechai )
בני סבטי, חוקר בתוכנית איראן במכון למחקרי ביטחון לאומי ה-INSS, מספר כי לא מדובר באתר היחיד שמפעיל המשטר האיראני בשפה העברית. קיימים אתרים נוספים כמו למשל אתר "נור ניוז" המפרסמים תכנים רבים בעברית כדי להגיע לקהל הישראלי. סבטי מספר כי "זו הרוח האיראנית. למרות שהם עושים טעויות הם מפרסמים. כמו הטילים שלהם. השיגור הוא החשוב ולא התוצאה". לדברי סבטי, "אחד הדברים החשובים ביותר למשטר האיראני הוא התדמית והקרנת העוצמה שלהם החוצה. לכן הרבה פעמים ובניגוד למערב ולישראל מבחן התוצאה הוא לא הדבר החשוב, אלא יצירת האירוע והתהליך".
נראה, לפי האתר, כי גם האמת היא לא הדבר החשוב בפרסומים. סבטי הוסיף כי בשיגור הטילים הכושלים מאיראן הייתה חשובה עבורם לנראות של הטילים בשמי ישראל, כאשר פחות חשוב האם הטילים פגעו במדויק או לא. "גם הקמת אתר בעברית כדי להפיץ תעמולה ולייצר הרתעה וזלזול כלפי ישראל היא יותר חשובה מאשר אם יש שם טעויות כתיב או חוסר שלמות", הדגיש.
בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו הודה לשר החוץ של בריטניה קמרון ולשרת החוץ של גרמניה ברבוק על התמיכה החד משמעית ועל התייצבותן של המדינות בהגנה חסרת התקדים כנגד התקיפה של איראן על מדינת ישראל, אך הדגיש כי "יש להם גם כל מיני הצעות ועצות, אני מעריך את זה, אבל אני רוצה להבהיר – את ההחלטות שלנו אנחנו נקבל בעצמנו, ומדינת ישראל תעשה כל מה שצריך כדי להגן על עצמה".