"אני מדברת בקול רך, אבל בפנים אני צורחת": כך אמרה הלילה (בין שלישי לרביעי) לרשת CNN איילת לוי-שחר, אמה של נעמה לוי בת ה-19 שמוחזקת בשבי חמאס ברצועת עזה. סרטון חטיפתה של נעמה, שבו היא מובלת בכוח על ידי מחבלים אל מול קהל של עזתים מריעים בעודה אזוקה וחבולה, וכשעל מכנסיה כתמי דם, הפך לאחד מהתיעודים הבולטים של אכזריות החמאס ב-7 באוקטובר. "אני לא שומעת את העולם מגיב בקול רם מספיק לצרחות שלי. הבת שלי נחטפה על ידי חמאס, אתם יכולים להתחיל לדמיין את זה?", שאלה איילת.
על תיעוד חטיפתה של בתה אמרה איילת כי "זה מזעזע אותי, אני לא מסוגלת לצפות בסרטון במלואו בלי הפסקות, אבל חשוב לי שהעולם יראה שזה מה שקרה לבתי. זה סוג הסרטון שלא מייצג שום דבר מלבד האכזריות של הרגעים האלה, שבהם החיים שלנו נעצרו. מאז כל יום הוא ה-7 באוקטובר עבורנו".
האם המודאגת הוסיפה כי "הזמן של נעמה אוזל, וכל יום הופך לקשה יותר בגלל שהיא הופכת לפגיעה יותר למה שקורה שם, ולמה שמעוללים לה". ב-CNN ציינו כי איילת הגיעה לניו יורק בניסיון להפעיל לחץ על ארגוני הנשים, בהם ארגון הנשים של האו"ם, שגינה את הפשעים המיניים שביצעו מחבלי החמאס רק כחודשיים לאחר ה-7 באוקטובר, חרף הראיות הרבות להם.
1 צפייה בגלריה
נעמה לוי, חטופה
נעמה לוי, חטופה
נעמה לוי בעת חטיפתה על ידי מחבלי החמאס
איילת הדגישה כי היא מאוכזבת מהכישלון המוסרי של ארגוני הנשים: "התגובות שלהם הגיעו באיחור והן לא היו מספקות. זה מציב את נעמה בסכנה גדולה יותר כי היא עדיין חטופה בעזה". היא הוסיפה כי "הייתי רוצה להישאר בבית ולהמתין לשיחת הטלפון שבה יאמרו לי לבוא לקחת את בתי הביתה, זה כל מה שאני רוצה. לא רציתי לנסוע לשום מקום, אבל אני עושה את זה כי אני חושבת שלארה"ב יש את רוב העוצמה בנושא הזה ואני רוצה להשפיע על כל מי שאני יכולה".
איילת מתחה ביקורת גם על הצלב האדום, שספג ביקורת חריפה בישראל מאז תחילת המלחמה עקב התמקדותם לכאורה בסבלם של הפלסטינים בעזה, אל מול התעלמות ממצב החטופים ברצועה. איילת אמרה כי היא נפגשה עם נשיאת הצלב האדום וכי היא מבינה שעבודת הארגון היא מורכבת, אך תהתה: "הם אומרים שחמאס לא משתף פעולה, אבל אולי גורם אחר כן יכול להתערב עבורם, כמו האו"ם? למה הם לא עושים את זה?".
בהמשך הריאיון איילת התייחסה גם לאסון הריגת שלושת החטופים בשג'אעיה. "הייתי מזועזעת, והפחד שאני מרגישה כל הזמן הפך לגרוע יותר", אמרה. "טרגדיה נוראית, זה שבר את ליבי, אני מכירה כמה מהוריהם". חרף תחושותיה הקשות, איילת אמרה כי היא מרבה להאזין לשיר "Cover Me In Sunshine" של הזמרת פינק, האהוב על נעמה. "אני מאזינה לו כל הזמן, וגם שרה לה אותו. אני רוצה לומר לה כמו בשיר שהכל יהיה בסדר, ומנסה גם להאמין בזה בעצמי".