3 צפייה בגלריה
סמדר זוהר
סמדר זוהר
סמדר זוהר
(מתוך עמוד הפייסבוק שלה)
פרשת "המזוודות הוורודות", שבה שלשום הוגש כתב אישום נגד ארבע צעירות בגין הברחת קוקאין וקטמין לתחומי המדינה, העלתה מחדש לכותרות את סוגיית השימוש בנשים כבלדריות סמים. באוגוסט 2019 נעצרו בלימה בירת פרו הודיה מונסנגו (28) וסמדר זוהר (31), אחרי שבמזוודותיהן אותרו 28 ק"ג קוקאין.
מונסנגו שוחררה מהכלא הפרואני ושבה לארץ בספטמבר 2021. זוהר לעומתה עדיין עצורה בדרום אמריקה. "אני מפחד שאחותי תחזור בארון קבורה", אמר אחיה. ל-ynet נודע כי בקרוב צפויה זוהר לתנאי "מאסר פתוח" - אך עדיין לא תוכל לצאת מפרו.
שתי הישראליות הגיעו לשדה התעופה בלימה עם שני אחייניה הקטנים של זוהר. רשויות הביטחון בפרו סברו כי צירוף הילדים הקטנים נועד למנוע חשד להעברת הסמים. מונסנגו וזוהר נלקחו מיד לחדר החקירות ולמעצר, האחיינים של זוהר הוחזרו אז לארץ בתיאום עם משפחתם. המאבק של משפחת מונסנגו להחזרת הודיה לישראל בטענה שהיא מתמודדת נפש צלח. לעומתה, זוהר מנותקת לחלוטין ממשפחתה.
3 צפייה בגלריה
סמדר זוהר
סמדר זוהר
סמדר זוהר. "אחותי נפלה קורבן"
(מתוך עמוד הפייסבוק שלה)

"זה נהיה טרנד כל הבלדריות האלה, מפילים נשים בפח, חצי מהחיים שלהן הולך והן מסכנות וחסרות אונים", אמר יוחאי זוהר, אחיה של סמדר. "אחותי נפלה קורבן, היא בסך הכול נסעה לטיול עם אחיינים שלי כדי לעשות להם כיף. מישהו הכניס לה כנראה למזוודה סמים, זה שעשה את זה מכחיש ולא רוצה לתת תמיכה כלכלית לאחותי. לא מעניין אותם שאחותי נמצאת כבר שלוש שנים בכלא בפרו".
האח אמר עוד כי בני המשפחה ניסו לפנות לרשויות בישראל על-מנת לקבל עזרה לאחותו, אך לדבריו הם נותרו חסרי אונים. "כשאנחנו פונים לממשלה, ומנסים להגיע לאחד מהשרים, איך שהם שומעים את המילה 'סמים', זה לא מעניין אותם. גם אם היא עשתה טעות, תעבירו אותה לישראל כדי שתרצה את העונש פה. פנינו לכל כך הרבה שרים ואף אחד לא נענה לבקשות. למי לא פנינו. לנשיא לשעבר ריבלין, לראש הממשלה לשעבר בנט, אין מענה מאף גורם רשמי, אין לנו קשרים וזה אבוד".
3 צפייה בגלריה
הודיה מונסנגו נחתה בישראל
הודיה מונסנגו נחתה בישראל
הודיה מונסנגו עם חזרתה לארץ ב-2021
(צילום: מוטי קמחי)
האח סיפר עוד כי הוא ועוד כמה מבני משפחתו נחקרו במשטרה בחשד שהם שלחו את סמדר עם הסמים לחו"ל כדי שתסייע להם לכסות חובות. לדבריו, מדובר בטענה מופרכת. "אני אשלח את אחותי לעשות מעשה כזה שנצטער עליו כל החיים? איך אפשר בכלל לחשוב כך?".
לדברי זוהר, שחרורה של מונסנגו מעיד כי הצדק יצא לאור ולכן צריך להילחם כדי שגם אחותו תשוב לארץ. "אחותי וגיסי טסו אל סמדר לפני שלוש שנים, ומאז אין קשר איתה. אין אפשרות גם להשיג אותה בטלפון. זה סוג של מדינה שהאסירות אצלה אחראיות על הכלא ורק החזקות שורדות".

האח ציין עוד: "שלוש שנים אנחנו מחכים למשפט. כל עורך דין ששכרנו לוקח מאות אלפי שקלים ואין לנו איך לממן את זה. אין לנו עזרה כלכלית ואת מדינת ישראל לא מעניין שאזרחית שתרמה למדינה ועשתה שירות צבאי נמצאת שם על טעות של רגע. זה עצוב שאנחנו נמצאים במדינה, נותנים מעצמנו ואם עושים טעות - המדינה מתנערת לגמרי. מדינת ישראל צריכה לעשות הכול כדי להשיב אותה ארצה, שתרצה את המשך מעצרה בישראל ולא בפרו.
"סמדר זו אחותי הקטנה שאיבדה שלוש שנים מהחיים שלה. שלוש שנים אמא שלי לא ראתה אותה, זה הרס את המשפחה ופירק אותנו. הביקורים שם עולים הרבה כסף. אם היה כסף והיינו משפחה מבוססת, היה על מה לדבר. פשוט ככה. זה מצער. גיסי ראה זוועות עולם שם, איך הן ישנות ואיך הן מקבלות את האוכל. הוא פשוט הזדעזע ובכה. אחותי לא נגעה בסמים בחיים שלה. זו ילדה תמימה שעבדה כל החיים שלה ורצתה קצת לחיות. היא נפלה בפח".
האח פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו מצפים ממדינת ישראל וממשלת ישראל לא להתנער מאחותי סמדר ולזרוק אותה שעירה לעזאזל כי היא נפלה קורבן למישהו שהפיל אותה. ממשלת ישראל זנחה וזרקה את אחותי במלוא מובן המילה".