"אני מבקש מהשופטים לא לרחם על המחבל ולגזור עליו עונש כבד": כך ביקש מבית המשפט מור ג'נאשווילי, שנפצע באורח קשה במהלך לינץ' שבוצע בו בעכו במהלך מבצע "שומר חומות" ב-12 במאי אשתקד. הבוקר (יום רביעי) התקיים בבית המשפט המחוזי בחיפה שלב הטיעונים לעונש במשפטו של אדהם בשיר, אחד הנאשמים בתקיפתו של ג'נאשווילי.
בשיר הורשע במעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, כאשר יידה אבן לעבר רכבו של של ג'נאשווילי ופגע בחלקו האחורי של הרכב. בשיר שבר באמצעות אלה שבה הצטייד את חלון הרכב, וזאת מתוך כוונה לגרום לשל ג'נאשווילי חבלה חמורה, נכות או מום, והכול מתוך מניע לאומני-אידיאולוגי. הפרקליטות ביקשה מהשופטים יחיאל ליפשיץ, גלית ציגלר ושמואל מנדלבום לגזור על בשיר, עונש שינוע בין 10 ל-13 שנות מאסר בפועל. מנגד, בא כוחו של בשיר ביקש לגזור עליו עונש מאסר של בין שנה לארבע שנים בפועל.

נזכיר כי במהלך מבצע שומר החומות הותקף מור ג'נאשווילי על ידי עשרות פורעים ערבים בעכו, בעת שנסע לבקר את אמו. הפורעים שברו את חלונות מכוניתו, היכו בה באלות ומקלות ובעטו בו. בשארית כוחותיו הצליח ג'נאשווילי להימלט מהפורעים, למרות פציעותיו. מאז הלינץ' הוא מנהל מאבק משפטי עיקש בדרישה להביא את כל משתתפי הלינץ' לדין.
כאמור, ג'אנאשווילי הגיע גם הפעם לדיון, כשהוא מלווה בעורך דינו, חיים בלייכר מארגון "חוננו", וביקש מהשופטים לגזור על בשיר עונש חמור. ג'נאשווילי העיד כי התקשה להגיע לבית המשפט. "בלינץ' האכזרי שבוצע בי לא היו שום אנושיות או מוסריות. ביקשתי מבית המשפט לקבל מעט יחס אנושי ומוסרי. אני שמח לראות שהפרקליטות דורשת עונש גבוה של עד 13 שנות מאסר", אמר.
2 צפייה בגלריה
אדהם בשיר
אדהם בשיר
הנאשם בביצוע הלינץ', אדהם בשיר
(צילום: גיל נחושתן)
הפרקליטות הדגישה את חומרת מעשיו של בשיר, בהן העובדה כי בשיר השליך אבנים וחבט באמצעות אלה על חלונות מכוניתו של ג'נאשווילי, לאחר שזה התנגש בחומה כאשר מכוניתו הותקפה בידי פורעים ערבים נוספים, וכן לאחר שג'נאשווילי הצליח להיחלץ מהמכונית כשהוא פצוע ומבוהל, והפורעים הוסיפו לפגוע בו וגרמו לפציעתו הקשה.
עו"ד בלייכר אמר לאחר הדיון: "מור עמד בגבורה אל מול הנאשם, למרות המעמד הקשה. אני מברך על דרישת הפרקליטות להשית ענישה מחמירה על המחבל. אנו מצפים כי גם שאר השותפים בלינץ' האכזרי ייענשו במלוא חומרת הדין. זו הדרך היחידה להבטיח את הפחתת ניסיונות הרצח של יהודים בשל היותם יהודים".
2 צפייה בגלריה
מור גנאשווילי
מור גנאשווילי
ג'נאשווילי: "התקשיתי להגיע לבית המשפט"
(צילום: נחום סגל)
בנוסף לבשיר, בחודש שעבר נעצרו שני חשודים נוספים בהשתתפות בלינץ', היסאם עווד (31) וסלאח מג'יד (28), שהצטרפו לתושב עכו קוסאי עבאס, שגם נגדו הוגש כתב אישום בגין מעורבתו בתקיפת ג'נאשווילי. לאחרונה הוגשו כתבי אישום נוספים נגד שלושה מעורבים נוספים בלינץ' - תושבי עכו ראני פיראן (27), מוחמד חמאד (25) ואיימן זלפי (28).