2 צפייה בגלריה
אופק אהרון ואיתמר אלחרר
אופק אהרון ואיתמר אלחרר
הקצינים רס"ן אופק אהרון ורס"ן איתמר אלחרר שנורו למוות
(צילום: דובר צה"ל)
מפקד הצוות החשוד בגרימת מותם של שני חבריו ליחידת אגוז, סגן נ', נחקר היום (ראשון) בבסיס המשטרה הצבאית בבית ליד. הקצין, שהושעה מתפקידו אוטומטית לאור החשד בפלילים, נחקר היום לראשונה - ועשוי להיחקר שוב בימים הקרובים. כמו כן ייחקרו קצינים בכירים נוספים בחטיבת הקומנדו, בהם מפקד יחידת אגוז סגן אלוף א'. בתאונה בשבוע שעבר נהרגו רב-סרן אופק אהרון ורב-סרן איתמר אלחרר.
סגן נ' נחקר משעות הבוקר עד לסביבות 18:00. החוקרים שאלו אותו מדוע יצא לבדו לחפש אחר גנבי נקש ולפי אילו הוראות פעל. נ' הציג את הגרסה, שפורסמה לראשונה ב-ynet, ולפיה חש בסכנת חיים מיידית. לדבריו זיהה את חבריו בחשכה כמחבלים חמושים המכוונים את כלי נשקם לכיוונו - ולכן פתח באש לעברם. הוא נשאל אם נורתה אש לעברו והשיב: "שמעתי רעש, ואני לא בטוח אם זה היה רעש של ירי".

העבירה המיוחסת לסגן נ' היא עבירת גרימת מוות - עבירה סטנדרטית במקרים כגון אלה. החקירה תתחדש בימים בימים הקרובים ובינתיים ישהה הקצין בביתו. חקירת מצ"ח תתמקד בימים הקרובים באופן שבו עמדו ביחידה המובחרת בנהלי הצבא.
מהתחקיר הראשוני של תאונת הירי בבסיס האימונים נבי מוסא שבבקעת הירדן עולה כי אהרון ואלחרר, מפקדי פלגות באגוז, יצאו מהמאהל עם עוד מפקד פלגה ולוחם נוסף לפטרול סביב הבסיס כדי לנסות לאתר גנבי אמצעי לחימה, אחרי שערב קודם לכן נגנבו מהיחידה אמצעי לראיית לילה וקסדה. במהלך הסיור הם זיהו דמות חשודה שאותה זיהו כגנב. הם ביצעו נוהל מעצר חשוד שהסתיים בירי באוויר.
2 צפייה בגלריה
בסיס נבי מוסא
בסיס נבי מוסא
בסיס נבי מוסא, שבו התרחש האסון
(צילום: יואב דודקביץ')
מן הצד השני עמד סגן נ', מפקד צוות באותה יחידה, שחשב שיורים לעברו. הוא פתח באש לעבר אהרון ואלחרר והרג אותם. בעקבות התקרית היה סגן נ' במצב נפשי קשה מאוד. הוא מלווה על ידי היחידה והשתתף באחת ההלוויות.
היום היה עוצר למידה מטכ"לי בכלל יחידות הצבא בעקבות תקרית הירי. בצה"ל אמרו בהודעה מקדימה כי "היום יוקדש לעיסוק בסוגיות בטיחות, ניהול סיכונים, תיאום בין הכוחות בשטח, הגנת מחנה וסקירת התחקירים מאירועי הבטיחות האחרונים בצה"ל. כל מפקד יחידה יידרש לתדרך את פקודיו בנושאים אלו בהתאם לחומרים המופיעים באתר מבק"א ובהתאם לפקודת אמ"ץ שהופצה בנושא. צה"ל ימשיך לבצע את משימותיו תוך שמירה על בטיחותם וחייהם של חייליו בכל עת, למען מניעת הישנות אירועים מסוג זה".