ההחלטה התמוהה שהתקבלה אתמול (שלישי) בבית משפט השלום לנוער ברמלה, לפיה החשוד בהזמנת רצח גרושתו רבאב אבו סיאם יקבל משמורת מלאה על בתם בת ה-3, ושתי הבנות האחרות (6 ו-11) יועברו לפנימייה, עוררה זעם גדול בקרב משפחתה של המנוחה. דודתן של הבנות ואחותה של רבאב אמרה ל-ynet: "רצחו את החיוך של הבנות המסכנות האלה, הרסו להן את החיים".
"אני מרגישה כמו בסיוט. החזירו אותנו שוב ליום שהודיעו לנו שרבאב נרצחה. הלב זועק, איך מדינה שלמה לא רואה את העוול?", אמרה אחות אחרת. לדבריה, הילדות, שמאז הרצח נמצאות בחזקת סבתן, אמה של רבאב, התחננו בפניה שלא "יתנו להם לקחת אותנו". האחות אמרה: "הילדה אמרה לי 'תחביאי אותי'. הבנות שואלות אותי 'למה אתן עוזבות אותנו?'. מה אענה להן? זה חוסר צדק. אני מתפלאת על מדינת ישראל. באיזו מדינה נותנים לחשוד ברצח חזקה על ילדה בת 3?".
1 צפייה בגלריה
חשוד ברצח רבאב אבו סיאם מובא להארכת מעצר בבית המשפט
חשוד ברצח רבאב אבו סיאם מובא להארכת מעצר בבית המשפט
"מי יביא להן את החיבוק שחסר להן מאימא?". רבאב לצד בנותיה, והחשוד בהזמנת הרצח
(צילום: יריב כץ)
"החזקנו את הדמעות כשסיפרנו להן שאנחנו לא יודעות מתי ניקח אותן משם", סיפרה האחות על הרגע שבו בישרו לבנות על ההחלטה לשלוח אותן לפנימייה. "זה כלא לילדים. רבאב ברחה מבית שמור כמו כלא, זה אותו תסריט שעושים עכשיו לבנות. מי יביא להן את החיבוק שחסר להן מאימא? הבת הגדולה צרחה שהיא לא מוכנה לעזוב את הכיתה והחברות שלה".
אחות אחרת של רבאב סיפרה שכששמעה את החלטת בית המשפט, זה הזכיר לה את הירי על אחותה המנוחה. "איזו אכזריות יש למדינת ישראל, שהפקירה את שלוש היתומות האלה. אני לא מצליח לעכל את זה. איך מספרים לילדות קטנות, שהיו עדות לרצח אימא שלהן, שמחר לוקחים אותן לפנימייה? ניסינו לספר להן בדרך הכי פשוטה וקלה שאבא שלהן זכה במשמורת והחליט להעביר אותן לפנימייה. עוד לא סיימנו את המילים, והן צרחו 'אל תתנו להם לקחת אותנו', וקרעו לנו את הלב".
"לא רציתי להאמין שיכול להיות כזה חוסר צדק בעולם. זה פסיכי לגמרי, אנחנו לא מעכלות", סיפרה אחותה הקטנה של רבאב. "איך פנימייה יותר טובה לבנות מהחום והאהבה שלנו? מי ילטף אותן בלילה ויצחק איתן? מי יחבק ויעודד אותן כל הזמן? רצחו את אחותי רבאב, ועכשיו רצחו את החיוך של הבנות המסכנות האלה, שהרסו להן את החיים".
לדיון אתמול בבוקר, שהתקיים בדלתיים סגורות, התייצבו גורמי הרווחה וגם אביה ואמה של רבאב, שמגדלים מאז הרצח את שלושת הילדות של בתה, לפי החלטת בית הדין השרעי. תוכן הדיון אסור לפרסום, אולם לפי גורם המעורה בפרשה, בדיון הרווחה הציגה את עמדתה, שבת ה-3 תעבור לחשוד, שכבר שלשום אסף אותה מהגן, ושתי הילדות למקום נייטרלי. לא חלפו דקות מאז ההחלטה, וגורמי הרווחה יצרו קשר עם אמה של רבאב, וביקשו שתביא את הבנות אליהן כבר מהיום בבוקר.
שלשום התקיימה ועדת "תכנון טיפול" של גורמי הרווחה בעיר לוד. לאותה הוועדה התקבל באופן מפתיע "מידע מוטעה", כפי שהגדירו אותו גורמי רווחה, לפי נסגר התיק נגד האב שחשוד ברצח אמן של הילדות. גורמי רווחה הבינו את ה"טעות האיומה", לפי גורמים, רק בסיום הוועדה. התיק נגד החשוד, נזכיר, עדיין לא נסגר. למרות שבת ה-3 הטיחה בפני אביה שהוא זה שרצח את אמה, המליצה הוועדה להעבר שתיים מהבנות למרכז חירום, ולהחזיר את בת ה-3 לחיק אביה החשוד, כפי שהוא דרש.
פורסם לראשונה: 22:35, 31.01.23