4 צפייה בגלריה
     גיא רופא מגיע להארכת מעצרו בבית משפט השלום חיפה
     גיא רופא מגיע להארכת מעצרו בבית משפט השלום חיפה
לאחר כשבעה חודשיום, טרם הוגש נגדו כתב אישום. גיא רופא בבית המשפט
(צילום: אלעד גרשגורן)
כשבעה חודשים עברו מאז שפורסם תחקיר ynet ו"ידיעות אחרונות" על הגינקולוג וכוכב הטיקטוק גיא רופא, וטרם הוגש נגדו כתב אישום. מאז התחקיר פורסמו ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" עוד עדויות רבות נגד רופא, שבעקבותיהן הוא אף נעצר בתחילת ינואר. בין היתר הוגשו נגדו תלונות במשטרה על הטרדות ופגיעות מיניות, ואחת הקורבנות אף התלוננה בפני משרד הבריאות שאנס אותה.
הפרקליטות והמשטרה החליפו האשמות בנוגע לאי הגשת כתב האישום, כאשר כל אחת מטילה את האחריות על האחרת, זאת למרות שעל פי המשטרה גובשה תשתית ראייתית נגד ד"ר רופא. בפרקליטות טוענים כי התיק הועבר למשטרה להשלמות חקירה בתחילת חודש מרץ 2022, ומאז הם ממתינים להשלמת החקירה. מנגד, במשטרה טוענים כי הבקשות להשלמות החקירה הגיעו לידם רק בסוף חודש יוני, וכי מבחינתם החקירה הושלמה. כך, המשטרה סבורה כי גובשה תשתית ראייתית נגד ד"ר רופא, וכעת נותר להמתין להכרעת הפרקליטות בתיק.
גורם במשטרה סיפר ל-ynet: "התחלנו לחקור את התיק באופן יזום בעקבות הפרסומים בתקשורת, בליווי הפרקליטות. לאחר שסיימנו העברנו את התיק לעיון והחלטה, ומאז נדרשנו לעשרות השלמות חקירה". הגורם הבהיר כי "אין מריחת זמן. מדובר בתיק שנמצא בעדיפות גבוהה. השלמות החקירה האחרונות שהתבקשנו לבצע הגיעו אלינו לפני כחודש, ואנחנו מחכים לפעולה אחרונה, שצריכה להתבצע יחד עם הפרקליטות".
4 צפייה בגלריה
גינקולוג - וכוכב רשת. סרטוני הטיקטוק שהעלה רופא
גינקולוג - וכוכב רשת. סרטוני הטיקטוק שהעלה רופא
גינקולוג - וכוכב רשת. סרטוני הטיקטוק שהעלה רופא
4 צפייה בגלריה
ההודעות ששלח גיא רופא לספיר (שם בדוי)
ההודעות ששלח גיא רופא לספיר (שם בדוי)
הודעות ששלח גיא רופא לספיר (שם בדוי)
בין עשרות העדויות שנחשפו בתחקירי ynet ו"ידיעות אחרונות", אחת מהמתלוננות סיפרה כי ד"ר רופא התחכך בה עם איבר מינו בתום בדיקה גינקולוגית, ומתלוננת נוספת העידה כי הניח את אצבעו על הדגדגן שלה לזמן ממושך יחסית וציין "כאן אמור להיות לך נעים". צעירה אחרת אמרה כי הוא ביצע בה בדיקת שד, אף שפנתה אליו מסיבה אחרת, וכלל לא התלוננה על אי נוחות בחזה. המתלוננות תיארו כי מעשיו של ד"ר רופא לוו בבדיחות וברמיזות מיניות רבות.
בנוסף, המתלוננות העידו כי ד"ר רופא חיזר אחריהן בעקשנות, באמצעות הודעות רבות שנשלחו במשך תקופות ארוכות, למרות חוסר העניין המובהק שלהן בו. ספיר (26) סיפרה כי "הוא לא הפסיק לשלוח לי הודעות וניסה להרשים אותי בזה שהוא רופא. הרגשתי לא בנוח וחסמתי אותו". יולי (25), שבהיותה חיילת הגיעה לבדיקות רבות אצל ד"ר רופא עקב מחלה, סיפרה כי "הקשר איתו התחיל לחצות גבולות, והוא אמר שמגיע לו משהו על מה שהוא עשה עבורי. אחת הקצינות אמרה לי שזו בהחלט הטרדה, אבל שאין מה לעשות".

אחת מקורבנותיו של ד"ר רופא, אריאל נעים, התראיינה אתמול באולפן ynet, לראשונה בפנים גלויות, וסיפרה על תחושותיה לאחר שלא הוגש נגדו כתב אישום, גם חודשים לאחר חשיפת העדויות נגדו.
על החלטתה להיחשף, אמרה כי "זה משהו שאני כבר הרבה זמן רוצה לעשות וחושבת עליו, מתוך האמונה האישית שלי שנפגעות ומתלוננות הן לא אלו שצריכות להתבייש. אנחנו לא אלה שצריכות להסתיר את הפנים שלנו, אנחנו לא אלה שצריכות להרגיש לא בנוח". נעים המשיכה ותיארה כי נחשפה "כדי לתת כוח לבנות אחרות שעברו הטרדה מינית, אם זה מגיא רופא או מכל בן אדם אחר בעולם, שיידעו שהן לא לבד".
מהפרקליטות נמסר בתגובה: "תיק החקירה הועבר לפרקליטות, ולאחר עיון בחומר החקירה, משטרת ישראל התבקשה לבצע מספר השלמות חקירה נדרשות. הטיפול בנושא הגבלת עיסוקו של החשוד נעשה על ידי משטרת ישראל, כמקובל בשלבים אלו".
ממשטרת ישראל נמסר כי "עם קבלת התלונה פתחנו בחקירה שנוהלה במקצועיות, יסודיות וברגישות המתבקשת, וזאת בשל מאפייני העבירה. במסגרת החקירה בוצעו מגוון רב של פעולות, לרבות מעצרו של החשוד. עם סיום החקירה הועבר התיק לעיון והחלטת הפרקליטות כמקובל, כאשר לבקשתה מבוצעות בימים אלו השלמות שונות".
פרקליטו של גיא רופא מסר בתגובה: "מרשי לא ניהל ולא ינהל את הגנתו בכלי התקשורת".
פורסם לראשונה: 23:18, 02.08.22