4 צפייה בגלריה
נהג עלה עם רכבו על רגל של מפגין בהרצליה
נהג עלה עם רכבו על רגל של מפגין בהרצליה
ל' שנדרס בהרצליה מפונה לבית החולים. אמש
(צילום: זאב ינאי)
ל' (55), תושב הרצליה, יצא אמש (מוצאי שבת) להפגנה בעיר נגד המהפכה המשפטית - ולא תיאר לעצמו שאירוע המחאה יסתיים עבורו בבית החולים - לאחר שנדרס על ידי נהג שפגע ברגלו. למרות המקרה, הבהיר ל' כי ימשיך להגיע להפגנות: "האיום על הדמוקרטיה יותר חשוב מכף הרגל שלי".
"אמש, בסיום ההפגנה ברחבת בניין עיריית הרצליה, נערכה כמדי שבוע צעדה של המפגינים ברחוב בן גוריון", תיאר ל' את מהלך האירוע. "הגענו לצומת הרחובות בן גוריון וסוקולוב, שנחסם על ידי המשטרה. לא יודע איך הדורס עבר את המחסום ונכנס לצומת שהיה מלא במפגינים".
לדבריו, "עמדנו מולו, והוא המשיך בנסיעה בין המפגינים. ראיתי שהוא מתכוון לדרוס אותי. בשנייה האחרונה הזזתי את הרגל, והגלגל של הרכב שלו עלה על כף הרגל שלי. אם לא הייתי מזיז את הרגל, ללא ספק הוא היה עולה עליה". ל' הוסיף: "לאחר שהנהג דרס אותי, הוא ירד מהרכב והשתולל. הוא הטיח אגרוף בפניו של מפגין מבוגר, שהתעלף ונפל על הכביש. מיהרתי לעזור למפגין".
4 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה במהפכה המשפטית בתל אביב
הפגנת תמיכה במהפכה המשפטית בתל אביב
"שמאלנים בוגדים". שלטים שהניפו פעילי ימין ביגאל אלון בתל אביב
(צילום: מאיר תורג'מן )
צוות מד"א פינה את ל' לבית חולים מאיר בכפר סבא, שם עבר סדרת בדיקות - אך לא נמצאו שברים בכף רגלו. "אני עדיין סובל מכאבים", ציין, "מזל שבשנייה האחרונה הזזתי את הרגל, זה יכול היה להיגמר בפציעה קשה יותר. אני לא מכיר את הנהג. אני מתכוון להגיש תלונה רשמית ומקווה שהמשטרה תמצה איתו את הדין".
עם זאת, כאמור, ל' הדגיש כי ימשיך להשתתף במאבק נגד תוכנית לוין-נתניהו. "אגיע להפגנות, המהפכה היא איום קיומי. מי שחושב שהוא יכול לקחת את החוק לידיים ולנקוט באלימות - טועה. יש זכות להפגין ולא הייתה חריגה בהפגנה. זכותנו להפגין נגד ההפיכה וזכותו להפגין בעדה, אבל אסור לנקוט באלימות".

בתוך כך, כלל העצורים מהמחאות אתמול ברחבי הארץ שוחררו. מדובר ב-10 בתל אביב, שבעה בצומת כרכור, שלושה באור עקיבא והנהג הדורס בהרצליה - שהאירוע שבו היה מעורב עודנו בחקירה.
במקביל, שוחרר תושב מודיעין בשנות ה-60 לחייו, החשוד בריסוס כתובת הנאצה "לוין - אויב העם" על חומת ביתו של שר המשפטים יריב לוין בעיר - בעודו יושב שבעה על אביו. החוקרים ביצעו חיפוש בביתו, ורכבו עדיין מוחזק בידי המשטרה. קיימת סברה כי הרכב נראה בסביבת ביתו של לוין בלילה שבין חמישי לשישי, אז התגלתה הכתובת שרוססה. בתיעוד ממצלמות האבטחה נצפה אדם באזור הבית, שזהותו עדיין לא ידועה. המשטרה ממשיכה לחקור את האירוע.
4 צפייה בגלריה
ביצים הושלחו על מפגינים בהוד השרון
ביצים הושלחו על מפגינים בהוד השרון
ביצים שהושלכו על רכב בהוד השרון
4 צפייה בגלריה
ביצים הושלחו על מפגינים באשדוד
ביצים הושלחו על מפגינים באשדוד
ביצים שהושלכו על מפגינים גם באשדוד
בדומה לאירועי האלימות שהתרחשו בשבת העשירית להפגנות, גם אתמול נרשמו ברחבי הארץ אירועים חריגים המסמנים על התגברות האלימות כלפי המוחים.
לראשונה מאז תחילת ההפגנות נערכה אמש מחאה גם באור עקיבא, עיר "ליכודניקית" מובהקת. עשרות מפגינים הניפו דגלי ישראל מאחורי גדר שעליה נתלה שלט הנושא את הכיתוב: "ימנים ושמאלנים מסרבים להיות אויבים". חרף זאת, בהמשך המחאה הותקפה אחת המפגינות ורוססה בקצף, והמשטרה עצרה שלושה מתומכי הליכוד שהשליכו ביצים לעבר מפגינים - והיום שוחררו למעצר בית של חמישה ימים.
בשלב מסוים איבדה המשטרה שליטה, ותומכי הליכוד שהתאספו מול המפגינים רצו לעברם ואילצו אותם להתפזר. בתיעוד מההפגנה נראו תומכי ליכוד חוסמים רכב של מפגינים, תוך שהם מכים בחלונות ויורקים לעבר יושבי הרכב. המשטרה סייעה לעשרה נהגים לברוח מהמקום. בנוסף, באשדוד ובהוד השרון טענו מפגינים כי הושלכו עליהם ביצים.

בן בורנלי, ממארגני ההפגנה באור עקיבא, ציין ב-ynet radio: "אפילו נאם אצלנו מישהו מהצד שלהם. ניגשתי כשהמהומה עוד התחילה שם, ואמרתי למישהו שיבוא אלינו לספר מה כואב מהצד השני, ברמה של לפתוח את השיח. ראיתי שמצטברים אנשים, קטעתי את זה עם 'התקווה', ואמרתי 'בואו, מיצינו, עשינו את מה שאנחנו צריכים - בואו נלך הביתה', כי התחלתי לראות גם את המסרים מהצד השני מתחממים. הרוב המכריע באמת הלך הביתה".
לדבריו, "הם הרגישו, בצד השני, שנשארנו מעטים. בבת אחת פרצו את הגדרות עשרות אנשים, חצו בריצת אמוק, בטירוף, והקיפו אותנו כבודדים במעגלים, תוך יריקות וזריקות ביצים, קללות. לא פגעו בנו ממש פיזית, דחיפות אולי וכאלה. המשטרה נהייתה חסרת אונים, ואפילו אני אישית נכנסתי לחלץ או להוציא מפגינים שלנו החוצה".

ערן שוורץ, מנהל מטה המאבק נגד המהפכה, אמר: "האלימות הולכת ועולה. הם מנסים לדרוס אנשים. זורקים על אנשים דברים. היום זה ביצים, מחר זה אבנים, מחרתיים אני לא יודע מה זה יהיה".
לדבריו, "ביום חמישי הקרוב הולך להיות יום החרפה נוסף. יהיו השבתות ויהיו דברים נוספים ביום השיתוק הלאומי. ביום שבת הולכת להיות אם כל ההפגנות, ההפגנה הגדולה ביותר בכל רחבי הארץ, מהצפון עד הדרום. זו תהיה המחאה הגדולה ביותר שנראתה בתולדות ישראל שמטרתה לעצור את הדהירה המטורפת הזאת לדיקטטורה".