האקרים פרצו היום (ה') לשידורים של ערוצי טלוויזיה השייכים לרשות השידור האיראנית הממלכתית, ושתלו בהם תמונות של מנהיגי ארגון אופוזיציה גולים וקריאות להוציא להורג את המנהיג העליון של הרפובליקה האיסלאמית, האייתוללה עלי חמינאי. הרשויות בטהרן הודו כי פעילי אופוזיציה השתלטו על השידורים לזמן קצר, אך נראה כי ההשתלטות הייתה לשניות אחדות בלבד.

4 צפייה בגלריה
איראן האקרים פרצו ל טלוויזיה שידרו מסרים נגד חמינאי
איראן האקרים פרצו ל טלוויזיה שידרו מסרים נגד חמינאי
איקס אדום על פניו של חמינאי, בשידור הפרוץ
בתמונות שהציגו היום הפורצים על המסך נראו מנהיגי ארגון האופוזיציה "מוג'הידין חלק", והופיעו שמותיהם של שני עמודים ברשתות החברתיות שלכאורה שייכים לארגון ההאקרים ששידר את המסרים. אף שלדברי הרשויות באיראן השידורים נפרצו לעשר שניות בלבד, מדובר במבוכה למשטר האיראני, ובגילוי של עוד פרצת אבטחה טכנולוגית גדולה מבחינתו.
בהודעה רשמית של רשות השידור האיראנית נמסר: "למשך עשר שניות הופיעו פניהם וקולותיהם של צבועים על מסך הערוץ הראשון של רשות השידור הממלכתית". "צבועים" הוא הכינוי שבו נוהג המשטר האיראני להתייחס לארגון האופוזיציה "מוג'הידין חלק".
לפי דיווחים, הפריצה לשידורים אירעה בסביבות השעה 15:00 שעון טהרן: על המסך בטלוויזיה האיראנית הופיעה לפתע תמונתם של מסעוד רג'אווי ואשתו מרים, מנהיגי ארגון האופוזיציה "מוג'הידין חלק", וברקע נשמעה הקריאה "יחי רג'אווי, מוות לחמינאי". לאחר מכן נשמע לזמן קצר נאום של מסעוד רג'אווי. הוא עצמו לא נראה בפומבי זה קרוב לשני עשורים, ומעריכים כי הוא מת. אשתו מנהיגה עתה את הארגון.

4 צפייה בגלריה
איראן מתקפת סייבר
איראן מתקפת סייבר
מכות לאסיר, הלם בחדר הבקרה. התמונות שהדליפו ההאקרים אשתקד
(צילום: AP)
בסוכנות הידיעות AP ציינו כי גם שידורי אחת מתחנות הרדיו הגדולות באיראן נפרצו, וכי הפריצה לשידורים כולה היא אירוע חמור ביותר מבחינת איראן, במיוחד בהתחשב בהערכות שזרועות של המודיעין האיראני הן שמפעילות את רשות השידור הממלכתית. הסוכנות ציינה כי פריצה שכזו לא אירעה שנים.
בשנים האחרונות ספגה הרפובליקה האיסלאמית שורה של מתקפות סייבר שהביכו אותה ופגעו בתשתיות חיוניות שלה – ממערכת הרכבות, דרך מתקני מים ועד תוכנית הגרעין. כך למשל באוגוסט האחרון פרסמו האקרים תמונות ממצלמות אבטחה של כלא אווין שאליהן הצליחו לפרוץ במהלך מתקפת סייבר. מדובר בכלא ידוע לשמצה שבו מוחזקים אסירים פוליטיים, ובהקלטות מהמצלמות מתועדים התעללויות באסירים וההלם של אנשי הכלא כשהם מבחינים בהודעה "מתקפת סייבר" על המסכים.
4 צפייה בגלריה
איראן מתקפת סייבר על תחנות דלק משאבת דלק מושבתת
איראן מתקפת סייבר על תחנות דלק משאבת דלק מושבתת
משאבת דלק מושבתת באיראן, במתקפת הסייבר באוקטובר
(צילום: AFP )
4 צפייה בגלריה
עלי חמינאי
עלי חמינאי
המנהיג העליון חמינאי. על השלטים והמסכים: מספר "להתקשר אליו"
(צילום: AP)
באוקטובר האחרון פגעה מתקפת האקרים בכל תחנות הדלק באיראן והשביתה רבות מהן, עובדה שגרמה שיבושים קשים לנהגים. באותה הזדמנות השתלטו ההאקרים על שלטי חוצות דיגיטליים ברחבי איראן, ושתלו בהם מסרים נגד המנהיג העליון כמו "חמינאי, איפה הדלק שלנו?". בשלטים מסוימים פרסמו ההאקרים מספר טלפון של קו חם הקשור ללשכתו של חמינאי – 64411 – אותו מספר שפורסם על שלטים במהלך מתקפת הסייבר על רשת הרכבות של איראן ביולי אשתקד.
מתקפת הסייבר המפורסמת ביותר שספגה הרפובליקה האיסלאמית הייתה בתחילת העשור שעבר, אז גרם וירוס המחשבים "סטקסנט" להרס צנטריפוגות ששימשו את תוכנית הגרעין שלה. טהרן האשימה מפורשות את ישראל וארה"ב בהחדרת הווירוס, וגם כלי תקשורת במערב טענו כי השתיים הן האחראיות למעשה.