2 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן נפתלי בנט
ג'ו ביידן נפתלי בנט
ג'ו ביידן ונפתלי בנט
(צילום: AP, יונתן זינדל)
ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח אמש (יום א') עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, בפעם השלישית מאז שנכנס לתפקידו. מלשכתו של בנט נמסר כי רה"מ בירך את ביידן על מבצע הקומנדו לחיסולו של מנהיג דאעש אבו איברהים אל-קוריישי, ואמר לו כי העולם הוא "מקום בטוח יותר בזכות פעולתם האמיצה של הכוחות האמריקניים".
עוד נמסר כי בנט וביידן דנו באתגרים האזוריים, כשבראשם התוקפנות האיראנית, ושוחחו על הצעדים לבלימת תוכנית הגרעין שלה. גם המתיחות הגוברת בין רוסיה לאוקראינה עלתה בשיחות. בלשכת ראש הממשלה ציינו כי בנט הודה לביידן על תמיכתו האיתנה בישראל ועל התמיכה של הממשל האמריקני, בעיקר על הסיוע במימון כיפת ברזל, והזמין אותו לביקור בישראל יחד עם רעייתו. מהבית הלבן נמסר בתום השיחה כי "ביידן מצפה לבקר בישראל בהמשך השנה".
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
פגישת בנט-ביידן בבית הלבן, אוגוסט
(צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
"השניים דנו באתגרים הביטחוניים המשותפים במזרח התיכון, בהם האיום הנשקף מאיראן ושלוחיה", נמסר מהבית הלבן. "הנשיא הדגיש את מחויבותו להרחבת היציבות ושיתופי הפעולה באזור, כפי שהודגש בהסכמי אברהם, לצד כך שישראלים ופלסטינים יזכו למידה שווה של ביטחון, חופש ושגשוג. הנשיא העביר את תמיכתו הבלתי מעורערת בביטחונה ובחופש הפעולה של ישראל, והדגיש את תמיכתו המלאה של ממשלו בחידוש מערכת כיפת ברזל".
בתוך כך, נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח הערב עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, שנדבק לאחרונה בקורונה, ואיחל לו החלמה מהירה. בבית הנשיא ציינו כי ארדואן הודה להרצוג על ההתעניינות בשלומו ושוחח איתו על הפגישה הראשונה ביניהם שאמורה להיערך בקרוב.
פורסם לראשונה: 20:14, 06.02.22