2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו נכנס לאולם הדיונים בזמן עדות ארנון מילצ'ן מברייטון
ראש הממשלה בנימין נתניהו נכנס לאולם הדיונים בזמן עדות ארנון מילצ'ן מברייטון
השופטים ביקשו להוריד את סעיף השוחד. נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים, שדנים בתיקיו הפליליים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, פרסמו היום (חמישי), לאחר הסכמת הצדדים, "תיאור תמציתי" של השיחה שקיימו על סעיף השוחד בתיק 4000 - שאותו ביקשו להסיר בשל "קשיים בביסוס העבירות". בנוסף, השופטים סירבו לבקשת הפרקליטות לקיים דיונים גם בימי הפגרה, אך החליטו להוסיף ימי דיונים בשנה הבאה על מנת להאיץ את הליכי המשפט.
לקריאת תיאור השיחה על סעיף השוחד בתיק 4000 - לחצו כאן
בתיאור שפורסם נכתב: "לצדדים נמסרה, בפתח הדברים, עמדה לפיה קיימים קשיים בביסוס עבירות השוחד שבאישום הראשון בכתב האישום. על רקע קשיים אלה, הוצע כי המדינה תשקול לחזור בה מעבירות השוחד באישום זה. עניין זה היה הסיבה היחידה לזימון הצדדים לישיבה". הנימוק של "טובת המדינה", כך נכתב, עלה במהלך "שיח קצר עם באי כוח הצדדים. בסופו צוין הצורך בסיום המשפט (לטובת העניין והמדינה). הדברים נאמרו ללא קשר לאופן סיום המשפט וללא קשר לתוצאת המשפט".
עוד נכתב: "בישיבה הוטעם כי הדברים נאמרים בזהירות המתחייבת, קיום הישיבה בלשכת ראשות המותב נבע מרגישותו של העניין. איש מן הנוכחים לא הביע הסתייגות כלשהי מקיום הישיבה בדרך זו ואיש לא ביקש רישום פרוטוקול". בנוסף, צוין כי בתגובה לבקשת השופטים, המדינה מסרה את עמדתה כי היא "רואה את הדברים באופן שונה, כי תעביר את הדברים לממונים עליה, כי בשלב זה הוצגה לבית המשפט תמונה חלקית בלבד, וכי צפוי כי בפרשת ההגנה יוצגו עניינים נוספים".
שלשום, נזכיר, מחתה התביעה על "ההדלפות המגמתיות מהשיח שהתקיים בפני השופטים" ודרשה כי "מעתה ואילך שיח שכזה יתקיים בפומבי באולם בית המשפט ובליווי פרוטוקול". התביעה גם ביקשה להאיץ את ההליכים במשפט, ולקיים דיונים גם בימי הפגרה. לפי התביעה, "נוכח האינטרס הציבורי הרב והברור בקידומו של המשפט וסיומו בפרק זמן קצר ככל הניתן, בית המשפט הנכבד מתבקש לתת הוראות לשם האצת שמיעת הראיות וסיום שלב ההוכחות".
השופטים, מנגד, ציינו אתמול בהחלטתם כי השיחה התקיימה "באופן לא פורמלי" ו"בהסכמת הצדדים" (הפרקליטות והסנגורים, ג"מ), ולכן אינה מחייבת תיעוד בפרוטוקול. בעקבות לחץ התביעה להאיץ את ההליכים במשפט, החליטו כאמור השופטים להוסיף ימי דיונים בשנת המשפט הבאה. בהחלטה נכתב כי הצעד נבע "נוכח הצורך בקידום המשפט לקראת סיומו, בין היתר על רקע המועד בו החל המשפט והשלב בו שהוא נמצא כעת, ובשים לב לטעמי בקשתה של המדינה לעניין זה". עם זאת, הם לא קיבלו את דרישת התביעה לקיים דיונים גם בימי הפגרה.

בשבוע שעבר, נזכיר, תועדו בסרטון שפורסם ב-ynet יהודית תירוש מהפרקליטות, ז'ק חן המייצג את שאול אלוביץ' ובועז בן צור המייצג את נתניהו, בדרכם לפגישה המפתיעה בלשכת השופטים. נתניהו, נציין, גם נאשם במרמה והפרת אמונים בתיק 4000, כך שגם אם יבוטל השוחד הוא עדיין צריך להתמודד עם האישום השני. אותה פגישה סגורה של הסנגורים ונציגי התביעה בתיק 4000 הייתה השנייה שקיימו השופטים עם הצדדים בלשכתם בשבועות האחרונים. בפגישה הקודמת ניסו השופטים לשכנע את נציגי הפרקליטות להסכים בכל זאת להליך גישור פלילי.