פרשת רפאל אדנה מסתבכת: שופט בית משפט לתעבורה בפתח תקווה טל פרי הודיע היום (רביעי) לצדדים כי הוא שוקל לבטל את הכרעת הדין ואת הודאתה של קרול פסלר בת ה-80 מנתניה, שהודתה והורשעה בהפקרתו של אדנה בן ה-4 שנדרס למוות כשחצה עם סבו את הכביש שלא במעבר חצייה.
2 צפייה בגלריה
רפאל אדנה  קרול פסלר
רפאל אדנה  קרול פסלר
רפאל אדנה וקרול פסלר
(צילום: יאיר שגיא)
ההודעה מגיעה לאחר שהשופט פרי החליט לקיים דיון נוסף בטענות סנגורה של פסלר בנושא "היסוד הנפשי" - המודעות שהייתה או לא הייתה לה להפקרתו של אדנה בזמן ביצוע העבירה. מדובר בטענות שדחה השופט בעת הדיון בחודש פברואר, שבו הודתה פסלר באישומים שיוחסו לה ובשל כך הורשעה.
ב-19 בפברואר התקיים בבית המשפט דיון הקראת כתב האישום שהוגש נגד פסלר, שבו כאמור הודתה במיוחס לה - והורשעה. לאחר ההרשעה טען סנגורה כי "עובדות כתב האישום אינן מגלות על פי החוק מודעות בפועל, או לכל הפחות עצימת עיניים". בעקבות הדברים, טען בתגובה עו"ד שגיא שגב מהפרקליטות - שהגיש את כתב האישום נגד פסלר - כי היא הפקירה אדם לאחר שנפגע, והיסוד הנפשי נלמד מהעובדות שבהן הודתה. עוד טען עו"ד שגב כי בקשת הסנגור מפתיעה, שכן היא לא הועברה אליו לפני הדיון.
במהלך הדיון שנערך היום שמע נציג הפרקליטות את דברי השופט פרי על כך שאינו שלם עם הודאתה של פסלר, וטען כי "אין דבר כזה להודות, אבל בעצם לא להודות". עו"ד שגב הוסיף כי אם פסלר כופרת במיוחס לה, הפרקליטות לא תתנגד לכך ותבקש לנהל דיון שבמסגרתו יציגו הצדדים הוכחות לטענותיהם. בהמשך הוסיף השופט פרי כי הוא מאפשר לפסלר לבחון אפשרות שתסכים לחזור בה מהודאתה. אם תרצה לעשות זאת, עליה להודיע על כך לבית המשפט תוך ארבעה ימים.

2 צפייה בגלריה
זירת תאונת הפגע וברח בנתניה
זירת תאונת הפגע וברח בנתניה
זירת התאונה בנתניה
(צילום: יאיר שגיא)
שמחה צגאי, אימו של רפאל, מסרה: "קרול פסלר הורשעה על הפקרה שהודתה בה, אבל היא כופרת באשמה. זה הזוי. אני מאוד חוששת שיהיה לנו 'משפט זדורוב 2' ושהצדק לא יגיע. מגיע לנו צדק".
אם תחליט פסלר לחזור בה מהודעתה יבוטלו הרשעתה והודאתה בנוגע להפקרתו של אדנה. הדבר יוביל לפתיחה מחדש של המשפט, שבמסגרתו יתקיימו בין היתר דיוני הוכחות ושמיעת עדים ולבסוף יחליט השופט פרי פעם נוספת האם להרשיע או לזכות את פסלר במיוחס לה.
עו"ד אלוני סדובניק, המייצגת את משפחת אדנה, מסרה: "בכל שנותיי כעורכת דין לא נתקלתי במקרה שבו נאשם מורשע על פי הודאתו בכל סעיפי כתב האישום, ובית המשפט מפציר בו לחזור בו מהודאתו. כנראה שחוק סדר הדין הפלילי תוקן ולא הודיעו לנו על כך".