אחרי הציוץ של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', שבירך על התפטרותו של ראש אמ"ן אהרון חליוה ועורר ביקורת בשל אי-לקחת האחריות מצידו ומצד הממשלה שבה הוא חבר בכיר, היום (רביעי) תקפו חברות הקואליציה לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית וטלי גוטליב מהליכוד את אלוף פיקוד המרכז הפורש יהודה פוקס, שעל כוונתו לפרוש פורסם לראשונה ב-ynet וב"ידיעות אחרונות".
"סוף-סוף, ואחרי שחשבנו שזה כבר לא יקרה לעולם, האלוף פוקס מקבל החלטה נכונה לפרוש מתפקידו", צייצה סון הר מלך, שלאורך החודשים האחרונים מתחה נגדו ביקורת בשל מדיניותו כלפי המתנחלים.
2 צפייה בגלריה
לימור סון הר מלך, יהודה פוקס, טלי גוטליב
לימור סון הר מלך, יהודה פוקס, טלי גוטליב
סון הר מלך, פוקס וגוטליב
(צילום: אלכס קולומויסקי)
היא הוסיפה לתקוף: "האלוף, שהיה ממובילי הקונספציה, שראה בהתיישבות אויב ובערביי יהודה ושומרון פרטנר, שהיה מפקד אוגדת עזה והגה את מדיניות ההכלה של פרעות על הגדר - הכלה שהתבררה כאסונית גם באירועי 7 באוקטובר וגם בפיגוע שבו נרצח בראל חדריה שמואלי", אמרה. "האלוף שמקפיד אחרי כל רצח יהודים להוציא צו מעצר מינהלי נגד יהודים, האלוף שבתקופתו צירי יהודה ושומרון הפכו לצירי מוות, ולעומת זאת אפשר השתוללות והשתלטות מסוכנת של בנייה בלתי חוקית של ערבים, האלוף שקידם הכי הרבה את רעיון המדינה הפלסטינית ושהנזקים שגרם למפעל ההתיישבות עוד ידובר בהם רבות".
בהמשך התייחסה סון הר מלך לפרישתו של פוקס: "‏הוא אומנם קיבל את ההחלטה הנכונה, אבל זה לא ישנה הרבה אם במקומו ימונו כאלו בצלמו ובדמותו. ‏עם זאת יש לי תחושה חזקה שעדיין מוקדם מדי לחגוג, כי את פוקס נפגוש במערכה הפוליטית (מהמרת שלא במפלגה מהמחנה הלאומי)". סון הר מלך סיכמה: "‏אני קוראת לממשלת ישראל לעמוד איתן על כך שהמטכ"ל ישנה פניו, שלוחמים כדוגמת עופר וינטר שלא היו חלק מהקונספציה יקבלו את המושכות. בלי זה אנחנו עלולים לקבל אירועי 7 באוקטובר נוספים. הן בגבול עזה והן ביו"ש ובערי התפר".
2 צפייה בגלריה
 ראש השב"כ רונן בר
 ראש השב"כ רונן בר
"כולי תקווה שבקרוב ראש השב"כ יניח את המפתחות". בר
(צילום: יאיר שגיא)
אל הדברים הצטרפה גם גוטליב: "בשעה טובה", כתבה. "אמרו שלחץ נבחרי הציבור בעניינו עשה את שלו. מצוין. לשם כך נבחרתי - לא להיות בובה, אלא להיאבק על כבודה, ביטחונה וחוסנה של הארץ הזו. על פוקס רשמתי ונאמתי שוב ושוב וקראתי להדחתו. ‏בתימצות דבריי רשמתי כך, לפני כשבועיים: ‏לאלוף יהודה פוקס, זה שמגביל קטין יהודי בן 14, יש דפוס עקבי של התחשבות יתרה באויב".
גוטליב מתחה ביקורת על פעילותו של פוקס לאורך השנים, ותקפה: "מספרים שכבר בשנת 2018, כשפוקס היה מפקד אוגדת עזה, החלו עימותים נרחבים עם עזתים. בצה"ל העלו תרחיש של פלישת מחבלים לישראל. פוקס הורה לירות להם לרגליים רק באישור מפקד הגזרה, כדי שיהיו מינימום עזתים נפגעים. קולטים את הכשל המוסרי והלוגי בהוראה הזו?".
"‏בזמן פיקודו על אוגדת עזה התרגלו העזתים להיכנס ולחצות את הגבול לישראל בלי שצה"ל עשה להם דבר", המשיכה גוטליב. "תושבי העוטף הביעו ביקורת על התנהלותו של פוקס". בדבריה הזכירה גוטליב גם את התרגיל בזמן המלחמה שדימה חטיפת פלסטיני בידי מתיישבים יהודים: "היחס המלטף והקונספציה השגויה בעליל של פוקס בתפיסתו את האויב העזתי הם נדבך בשרשרת האחראים לתופת אוקטובר. ההיסטוריה, ככל שיהיו אמיצים לתאר ולספר אותה כהווייתה - תשפוט. כולי תקווה כי בקרוב ראש השב"כ יניח את המפתחות".
גורם ביטחוני הגיב הערב למתקפה של הח"כיות, ובהתייחסותו לסון הר מלך אמר: "אני מקווה שכל אדם שפוי, בישראל ובפרט בהתיישבות, יודע להבין כבר שאין שום אמת בכל מה שהיא כותבת, הכול פוליטי ולא ענייני. היא מוזמנת תמיד לבוא להערכת המצב ולראות ולהבין את הדברים בעיניים ולא להמשיך לצעוק אמירות חסרות משמעות מהיציע. יהודה פוקס הקריב את החיים שלו, ואת החיים של הפקודים שלו למען המדינה וההתיישבות בניגוד אליה".