2 צפייה בגלריה
 נתניהו וחיות
 נתניהו וחיות
נתניהו וחיות
(צילום: EPA, אלכס קולומויסקי)
יו"ר הקואליציה אופיר כץ פנה במכתב לנשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, בבקשה לגבות ולהגן על שופטי משפט נתניהו מפני התקפות עליהם, ועל רקע אמירת פרקליט המדינה בעבר משה לדור כי המלצתם למדינה לשקול את הסרת סעיף השוחד בתיק 4000 היא "ממש פיגוע".
הנשיאה חיות העדיפה להסתפק באמירה כללית ובמהלך סיור בבתי המשפט במחוז הדרום אמרה כי "שופטי ישראל עושים את מלאכתם נאמנה, במקצועיות וללא מורא".
חיות, שהסיור במחוז הדרום הוא הראשון בסדרה של סיורי פרידה מבתי המשפט שהיא עורכת לקראת פרישתה בחודש אוקטובר הקרוב, הודתה לשופטי ועובדי המחוז, ולפי הודעת הרשות השופטת "הביעה בפניהם את רגשי ההוקרה שהיא רוחשת לעשייתם. בהודעה נכתב גם כי "חיות בחרה, כדרכה, שלא להתייחס להתבטאויות הנוגעות להליכים תלויים ועומדים בבתי המשפט".

במכתבו יו"ר הקואליציה כץ ציטט מדבריה של חיות ב-2021, אז אמרה: "בתקופה האחרונה אנו עדים להשתלחויות בוטות כלפי שופטים בעקבות החלטות שיפוטיות שניתנו על ידם. השתלחויות אלה מכוונות לגופם של שופטים באופן אישי, ודבר אין להם עם ביקורת לגיטימית המכוונת לגופם של דברים. מציאות זאת אמורה להטריד מאוד את כל מי שעצמאות ומעמד הרשות השופטת יקרים להם".
לאחר הציטוט מדבריה, הוסיף כץ: "מצופה שתצאי להגנת השופטים העוברים את המתקפה החריפה בשל החלטתם השיפוטית. גיבוי לשופטים וגינוי מצדך למתקפה, לא משנה על ידי איזה צד במפה הפוליטית היא נעשתה, יסייע לביסוס אמון הציבור במערכת אותה את מובילה, אמון שחשוב לכולנו לחזק".
2 צפייה בגלריה
השופטים בפתיחת הדיום הראשון במשפטו של בנימין נתניהו
השופטים בפתיחת הדיום הראשון במשפטו של בנימין נתניהו
"הם לא צפו בדיוק מה יהיה פה?". נתניהו בדיון הראשון במשפטו, מול השופטים
(צילום: עמית שאבי)
אתמול, באירוע שבתרבות בבאר שבע, מתח לדור ביקורת חריפה על השופטים במשפט נתניהו ותקף את דבריהם על סעיף השוחד בתיק 4000: "מדובר בתקלה חסרת תקדים שאירעה בבית המשפט", הוא אמר. לדברי לדור, "השופטים שוחחו עם הנוכחים בחדר במשך רבע שעה, לא יותר, ופנו לנציגת התביעה ואמרו לה 'תשמעי, אנחנו חושבים שבשלב הזה יהיה לכם קושי להוכיח את עבירת השוחד בתיק 4000'. זו התחלה חמורה ומחפירה, תקלה חמורה ביותר.
"ההודעה של השופטים היא סוג של פסק דין ציבורי מיותר לחלוטין ומזיק מאין כמותו, בגלל ההשלכות", הוסיף לדור. "קרה מה שהם היו צריכים לצפות שיקרה. יומיים-שלושה אחרי זה, כשכל המדינה נרעשת, הם פתאום מחליטים לכתוב פרוטוקול בדיעבד ואותו הם מפרסמים. מה, הם לא צפו בדיוק מה יהיה פה?".