תושבי השומרון קיימו הבוקר (שישי) אירוע הוקרה למפקד גדוד 202 של הצנחנים, סגן אלוף אלמוג רותם, שהיה מבין הלוחמים שהותקפו אתמול בלילה על ידי קבוצת מתנחלים, בהם חייל שנעצר. בהמשך היום המשטרה תביא להארכת מעצר שני חשודים בפעולות תג מחיר שנעצרו אתמול, בהם אחד שחשוד גם במעורבות בתקרית שבה הותקפו הלוחמים.
ראש מועצת שומרון יוסי דגן העניק למג"ד וללוחם שהותקף פרחים ושמן ואמר כי "לא צריך להכביר במילים על האירוע שלא היה צריך להיות כאן שלשום. כולנו בדעת אחת לגביו. אנחנו לא מתבלבלים, ההתיישבות בשומרון אוהבת את צה"ל, ואנחנו מלאי הערכה והערצה לחיילים שעובדים כאן יום ולילה כדי להגן על התושבים. אף אחד בעולם לא יצליח להפריד בין תושבי השומרון ונוער השומרון לבין צה"ל וגדוד 202".
2 צפייה בגלריה
יוסי דגן מג"ד שנפצע מתקיפת יהודים בשומרון
יוסי דגן מג"ד שנפצע מתקיפת יהודים בשומרון
מג"ד 202 שהותקף, לצד ראש המועצה יוסי דגן
(צילום: רועי חדי)


2 צפייה בגלריה
מתפרעים יהודים מתעמתים עם חיילים באזור חווארה
מתפרעים יהודים מתעמתים עם חיילים באזור חווארה
העימות בין המתנחלים ללוחמים בחווארה
האירוע התקיים בפתיחת מירוץ הנקין שמתקיים מדי שנה בישיבת חיצים, לזכרם של נעה והרב איתם הנקין שנרצחו לפני שבע שנים בין אלון מורה לאיתמר. בטקס נכחו מפקד חטיבת שומרון אל"מ שמעון סיסו, מג"ד 202 סא"ל רותם, והחיילים שהיו עמו אותו האירוע בחווארה.
במהלך היום צפויה המשטרה להביא לדיון הארכת מעצר שני תושבי השומרון החשודים בפעולות תג מחיר. אחד מהם חשוד במעורבות בתקרית שבה הותקף הקצין, והשני חשוד בגרימת נזק לחנויות פלסטיניות בחווארה.
בית משפט השלום בירושלים, שהאריך אתמול את מעצרו של העצור הראשון בתקיפה, שחרר אותו היום למעצר בית של חמישה ימים. עורך דינו רועי אטיאס מארגון "חוננו" אמר כי "החייל היה עצור 48 שעות על לא עוול בכפו". עו"ד נתי רום מארגון "חוננו" מסייע לשניים שנעצרו באירוע. במקביל, פינו כוחות הביטחון מאחז בלתי חוקי שהוקם באחרונה על ידי כמה צעירים רווקים סמוך למעלה מכמש שבבנימין.