בית משפט השלום בירושלים האריך היום (חמישי) את מעצרו של החייל החשוד בתקיפת לוחמי הצנחנים, בהם מג"ד, סמוך לכפר חווארה שליד שכם.
המשטרה, שמייחסת לחייל תקיפת עובד ציבור ותקיפת חייל, ביקשה להאריך את מעצרו בארבעה ימים. נציג המשטרה, רס"מ טל טובי, אמר בדיון כי הכוח היה בפעילות בתוך הכפר במסגרת התגברות הפיגועים בתקופה האחרונה, והבחין בקבוצת מתנחלים שגרמו נזק למכוניות פלסטיניות.
2 צפייה בגלריה
החשוד בדיון הארכת מעצרו בבית המשפט
החשוד בדיון הארכת מעצרו בבית המשפט
החייל החשוד בבית המשפט
(צילום: חיים גולדיטש)
"הכוח הצליח לעצור את אחד החשודים - ולאחר מכן נתקל בהמון שניסה לחלץ אותו מהרכב", אמר השוטר. "במסגרת הניסיונות תקפו את החיילים במקום על-ידי ריסוס גז פלפל ודחיפות, כשלבסוף הצליחו למלט ולשחרר את החשוד מידם של החיילים ולהימלט יחד איתו".
רס"מ טובי אמר כי החייל היה בחופשת מחלה (גימ"לים), וסנגורו התעקש כי הוא כלל לא קשור לאירוע. "החשוד שבפנינו לא קשור לאירוע. המשטרה יודעת אתזה ומגיעה לכאן בידיים לא נקיות, אני אומר זאת בכאב", אמר עורך הדין עדי קידר מארגון חוננו. "המשיב (החייל, ח"ג) נעצר סמוך לביתו. הוא חזר מהצבא, שם הוא משרת שירות מלא שיסתיים בקרוב", הוסיף הסנגור. "הוא הגיע לבדו ולא לקח חלק בהתפרעות".
לדברי עורך הדין, החייל מסר גרסה בחקירה ולא הייתה שום ראיה ששוללת את גרסתו. "אני מבין בדיעבד שמישהו מהקצינים או החיילים טוען כאן טענה, ואני רוצה להאמין שהם לא שקרנים ובאמת הותקפו", רמז קידר. "בכל הסרטונים אי אפשר לזהות אף אחד, קל וחומר שגם את המשיב".
אף שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של החייל בארבעה ימים, השופט עמיר שקד האריך את מעצרו ביום אחד וקבע כי בהתחשב בעוצמת המסוכנות והחשש לשיבוש החקירה, הוא בחר שלא להמיר את המעצר לחלופה אחרת אף שעברו הפלילי נקי.
2 צפייה בגלריה
מחסום משטרתי בכניסה ליצהר
מחסום משטרתי בכניסה ליצהר
מחסום משטרתי בכניסה ליצהר
בתוך כך, בשעות האחרונות הוצב מחסום משטרתי, ככל הנראה של ימ"ר ש"י שחוקרת את תקיפת החיילים, בכניסה להתנחלות יצהר. השוטרים במקום בודקים מכוניות ותעודות זהות של כל הנכנסים ליצהר - שכמה מתושביו, בעיקר במאחז קומי אורי שהוקם כהרחבה, תקפו בעבר את כוחות הביטחון.
הצבת המחסום עוררה מתיחות באזור - אך במשטרה מנסים להעביר מסר לתושבים שהאירוע שהתרחש בלילה הוא חמור מאוד שלא יעבור לסדר היום. מפקד המחוז הדגיש כבר בבוקר כי צפויים מעצרים נוספים בקרוב.