הכנסת ה-24 אמנם טרם התפזרה, אך ההבנה במערכת הפוליטית לאחר אישור פיזורה בקריאה טרומית היא שבחירות חמישיות תוך שלוש שנים וחצי הן עובדה מוגמרת. חבר הכנסת ניר ברקת (הליכוד) אמר הבוקר (חמישי) כי "אני חושב שזה נכון ללכת לבחירות. הכנסת הזו מקולקלת". בריאיון לאולפן ynet טען: "הניסוי של שמאל, ימין והתנועה האסלאמית שסוחטים אחד את השני נכשל".
כל העדכונים לקראת בחירות 2022 במקום אחד
הוא התייחס לאמירתו של שר החוץ יאיר לפיד שהזהיר מ"ממשלה מסוכנת עם בן גביר" ואמר: "בשנה האחרונה הייתה הדרדרות קשה בכל הפרמטרים במדינת ישראל. אלו קלקולים שנובעים מהעובדה שלא הייתה פה ממשלה שמשלה".
5 צפייה בגלריה
ניר ברקת
ניר ברקת
"נכון ללכת לבחירות. הכנסת הזו מקולקלת"
(צילום: משה מזרחי)
5 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
"בן גביר שר? לא נפסול אף אחד"
(צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת)
ברקת לא שלל אפשרות שלאחר הבחירות יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, ימונה לשר: "אנחנו באים עם סדר יום. מי שיבוא ויצטרף אלינו, לא נפסול אף אחד. לתנועה האסלאמית יש סדר יום שונה משלנו". במערכת הבחירות הקודמת, שהתקיימה לפני קצת יותר משנה, יו"ר הליכוד בנימין נתניהו שלל אפשרות שכזו ואמר: "הוא לא יהיה בממשלה, הוא יהיה בקואליציה. הוא יכול לרצות הרבה דברים, אך בעיניי הוא לא כשר להיות שר".
כעת אומר ברקת, בדומה לגורמים אחרים בליכוד, מודה כי אפשרות שכזו אכן נמצאת על השולחן: "אנחנו לא פוסלים אף אחד שמצטרף לסדר היום שלנו. אנחנו נוכל להוביל סדר יום רחב, לאומי. אני רוצה לחזור ולהציג סדר יום שאליו מצטרפים מצביעי ליכוד".
- השאלה היא איך אתם עושים את זה? איך אתם מגיעים ל 61 מנדטים? גם כרגע זה לא קורה. "אני מנסה להסביר לך שסדר היום הוא מה שישכנע אנשים. אני מדבר עם עם ישראל ואני שומע שהם צמאים לרעיונות חדשים. אני יודע להציג סדר יום שנוכל לממש אותו. אני ממוקד בדבר אחד - לנצח ולהצליח. אני לא מוכן לקבל שום תרחיש אחר. אני חושב שאנחנו יכולים, ונעשה הכול".
5 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
"כשיפרוש, אתמודד ואנצח"
(צילום: EPA)
5 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
נזכרה מאוחר מדי? "אם תקבל מנדט ותרצה להצטרף, תפדאל"
(צילום: אוהד צויגנברג)
- אתה תהיה שר האוצר בממשלת נתניהו, אם תקום? "לא קיבלתי שום הבטחה. אני עוזר לליכוד להיות המחנה הלאומי בשלטון".
ברקת הבהיר כי גם הפעם הוא אינו מתכוון לרוץ לראשות הליכוד, על אף הפריימריז הצפויים במפלגה: "אני תומך ותמכתי בנתניהו, זה ה-DNA הליכודי. אני גאה להיות כאן. נפעל ביחד לנצח את הבחירות הקרובות. ביום שנתניהו יפרוש, לכשיפרוש, אז אני אנצח. אני שחקן קבוצתי ואעשה הכול בשביל שננצח.
הוא התייחס לפרסום ב-ynet ו"ידיעות אחרונות", שלפיו שרת הפנים איילת שקד אמרה שהיא מוכנה לשבת בממשלה תחת בנימין נתניהו, עוד בכנסת הזו, אך התעקש כי יש צורך ללכת לבחירות: "שילכו לבוחר, אם הם יקבלו מנדט מהבוחר וירצו להצטרף, תפדאל".
- אתה חושב שזה מאוחר מדי מבחינתה? ההתבטאויות האלה? "הדרך הנכונה היא ללכת לבוחר. כל אחד יציג מה עשה בשנה האחרונה והבוחר יחליט. אנשי ימינה יצטרכו להסביר לציבור מה זה היה הניסוי הכושל הזה. אנחנו בליכוד נאמנים לדרך ואנחנו ישרים עם סדר היום הלאומי שלנו".

ח"כ רוזין מודה: "מרצ קיבלה מכה, המצביעים שלנו כעסו בצדק"

חברת הכנסת מיכל רוזין התייחסה אף היא לפיזורה הצפוי של הכנסת וסברה כי הסיכויים לאיחוד עם מפלגת העבודה לא גבוהים: "אף פעם לא פסלנו חיבורים, גם בשנתיים האחרונות. הם אומרים מפורשות שהם לא רוצים. אנחנו סומכים על המותג שלנו".

5 צפייה בגלריה
מיכל רוזין
מיכל רוזין
"מרצ זה מותג. פרשת זועבי - מכה". מיכל רוזין
(צילום: יואב דודקביץ')
לדבריה, הפרשה סביב חברת הכנסת המורדת ג'ידא רינאווי זועבי, הסבה נזק למפלגה: "אני חייבת לומר שקיבלנו מכה. המצביעים שלנו כעסו, ואכן בצדק. גם אנחנו כעסנו. עשינו כל מה שאנחנו יכולים. ישבנו עם זועבי ביום שני, לצערי כל הצעה שהצענו לא צלחה. ולמה הקהל שלנו כועס? כי מרצ היא מותג. מרצ היא משחק חברתי".
- זה מותג מדשדש. "תמיד זה ככה - מרצ מתחילה את הבחירות בצורה בעייתית ואז עולה. גם בעניין האסטרטגי יאיר לפיד מבין היטב שאם הוא ילך על הראש של מרצ, אולי מרצ לא תעבור את אחוז החסימה, והוא יאבד מנדטים".