סוכנות הידיעות הממלכתית הסורית "סאנא" דיווחה כי ישראל תקפה הלילה (בין שלישי לרביעי) כמה יעדים באזור דמשק. לפי הדיווחים, הדי פיצוצים נשמעו ומערכות ההגנה האווירית הופעלו.
על פי דיווחים בכלי התקשורת השונים בסוריה, התקיפה בוצעה מעל שטח ישראל. גורם צבאי מסר לתקשורת הסורית כי "לקראת השעה 00:25 ביצעה ישראל תקיפה מהאוויר בכמה טילים מאזור רמת הגולן הישראלית לעבר מספר מטרות בפרברי דמשק". הוא סיפר כי מערכות ההגנה האווירית יירטו את התקיפה, וכתוצאה ממנה נפצעו שני חיילים ונגרם נזק.
1 צפייה בגלריה
שריפה שפרצה בעקבות התקיפה בסוריה
שריפה שפרצה בעקבות התקיפה בסוריה
שריפה באזור דמשק
המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון המזוהה עם האופוזיציה היושב בלונדון, עדכן כי התקיפה הייתה נגד אתרים צבאיים ומחסני אמל"ח של החטיבה הרביעית של חיזבאללה בדמשק. לפי הדיווח, אש פרצה ביעדים שהותקפו ולפי שעה לא ידוע על נפגעים בתקיפה. הם הוסיפו כי זו התקיפה הישראלית ה-20 מאז תחילת השנה.
הפעם האחרונה שבה דיווחה סוריה על תקיפה בשטחה הייתה בתחילת החודש, אז התברר שחיל האוויר הישראלי תקף מטרות איראניות - ומערכות ההגנה האווירית לא הופעלו. כמה ימים לפני כן תקפו מטוסי קרב באזור חומס, לאחר שטיל נ"מ סורי שוגר, התפוצץ באוויר ושרידיו נפלו ברהט - כ-400 ק"מ ממקום השיגור.
עוד לפני שנודע מה הוביל לפיצוץ העז - שנשמע במרכז ובדרום הארץ - דיווחו בסוריה על תקיפה ישראלית. מערכות ההגנה האווירית של המדינה הופעלו, בין השאר בטרטוס ובחומס. הטיל הסורי ששוגר באותה תקיפה עבר מרחק עצום, ושרידיו כאמור נמצאו ברהט, בכמה מוקדים שונים.
פורסם לראשונה: 00:40, 19.07.23