ח"כ צביקה פוגל (עוצמה יהודית) התייחס הבוקר (שני) בריאיון לאולפן ynet לביקורת החריפה הנשמעת נגד הקואליציה המתגבשת. פוגל אמר כי "כל מה שאני שומע בשבוע האחרון זה הכאוס שאנחנו עושים. עוד לא פעלנו בתפקידים דקה אחת, וכל האשמה היא כבר עלינו. אז אנחנו אלה שעושים כאוס? לא, אבל אתן לכלבים להמשיך לנבוח. אנחנו בשיירה נמשיך לנוע ובבוא היום גם נקבל על עצמנו את האחריות ונראה לכולם שאנחנו יודעים לשלוט כמו שצריך".
- נכון שטרם כיהנתם יום אחד, אבל כבר ניתן להבין את רוח הדברים מההסכמים הקואליציוניים. מה אתה אומר ללפיד, למשל, שאמר הבוקר שנתניהו מכר את צה"ל לחרד"לים? "אומר לכל הרבי אלופים, רמטכ"לים לשעבר ולראש הממשלה המכהן: הירגעו, קחו אוויר. בנוגע לכל ההמרדה וההסתה, אני מתכוון לפנות ליועצת המשפטית לממשלה ולבקש שתבדוק את האמירות האלו, כאשר ראש הממשלה מבקש מראשי רשויות שלא לציית להנחיות שטרם ניתנו. האם אין בזה משום המרדה? זה נראה רע. הם חושבים שגנבו להם את המדינה, כשהם מכרו את ישראל למועצת השורא".
2 צפייה בגלריה
צביקה פוגל
צביקה פוגל
ח"כ צביקה פוגל ושר התקשורת היוצא הנדל
(צילום: יאיר שגיא )
- כחצי מהקואליציה הבאה לא שירתה בצה"ל וגם לא שולחים את ילדיהם לצבא. זה לא מדאיג? "זו התנשאות, העניין לא מדאיג מסיבה מאוד פשוטה: מנהיגות לא נמדדת בדרגות על הכתפיים, היא נמדדת ביכולת להוביל רעיונות וחזון. לבן גוריון לא היו דרגות וגם לא לגולדה מאיר. נדמה לי שאיתמר בן גביר יודע לעשות את זה לא פחות טוב מכל רמטכ"ל שאני רואה היום, בטח אלה שכבר הוכיחו שהם נכשלו".
- ובכל זאת, דיברתם על קואליציית 'ימין על מלא', אבל אתם מדברים בעיקר על ענייני דת ומדינה. "כל אחד שומע את מה שהוא רוצה לשמוע. מה שראיתי בהסכמים הקואליציוניים זה 180 סעיפים שאנחנו ביקשנו. עשינו עבודה נהדרת שכל תכליתה באמת בסופו של דבר היא ריבונות, משילות והתיישבות. כל הדברים שבאמת מעניינים את עם ישראל, כולל יוקר המחייה ובעיות הדיור, מופיעים בהסכמים הקואליציוניים".

ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס התייחס גם הוא לקריאות נגד הקואליציה המתהווה: "אני קורא לאותם אנשים שלא ידעו להביא 10 אנשים לקלפי ואומרים שיוציאו מיליון איש לרחובות: הפנימו את התוצאה שהעם בחר. יישמו אותה, ואל תקראו למרד".
- גם אבי מעוז הוא לא מגנט למנדטים, ובכל זאת הוא בכנסת הודות למאמציו של נתניהו. אתה יכול להבין את התנגדות המצביעים שלכם? "מעוז הוא נבחר ציבור. לא שמעתי זעקות כאלה כשמנסור עבאס קבע מדיניות. זו הפוליטיקה וזו הדמוקרטיה. כשיסיימו עם מעוז יעברו לח"כ אחר ויעשו דה-לגיטימציה לכולנו".
שר התקשורת היוצא, יועז הנדל, ציין בריאיון לאולפן כי "אני לא רואה שום קשר בין ההצהרה שהממשלה המתגבשת תהיה 'ימין על מלא'. בינתיים אני רואה אובססיה לקהילת הלהט"ב והמון עיסוק בנושאי דת ומדינה, כמו איך דואגים ליותר כסף עבור אברכים".
- האם לך אין חלק בזה כשאמרת 'אני ימין ממלכתי' - זו לא התנשאות על הימנים שהצביעו לליכוד, ש"ס ולציונות הדתית? "אין בעיני שום דבר ימני בלהצביע למפלגה שלא מאמינה בשוויון בנטל. אין שום דבר פטריוטי בלא להגן על המולדת. בעיני, לכל אזרח ישראלי צריך שיהיו זכויות וחובות. כל אחד צריך לשרת, בין אם זה שירות בצבא ובין אם זה שירות לאומי. מי שלא עושה שירות למען המדינה הוא ישראלי פחות טוב בעיני. כן, גם רע"ם וגם ש"ס, שאיתם ישבתי בקואליציה בזמנים שונים, הם ישראלים פחות טובים. לא הגיוני שכחצי מהקואליציה לא שירתה בצבא".
- מתחו ביקורת גם על סמוטריץ' כשהוא מונה לשר התחבורה, אבל בסוף שיבחו את תפקודו. אולי הוא יפתיע אותכם במשרד האוצר? "סמוטריץ' הוא אדם רציני, אומר כאן מילים טובות עליו, אבל הוא לא העניין. אני לא יודע אם כל ח"כ יהיה מלך בקואליציה הזו, אבל אני לא סומך על נתניהו. הוא עסוק במשפט שלו, ועכשיו העיסוק הזה הביא אותו להקים קואליציה שאני מניח שהיא בעיניו - לא בעיני - קואליציה מהגיהינום. אם הכוחות הציוניים לא ישלבו ידיים ויעבדו יחד כדי לשלב בחברה הישראלית את החרדים ואת הערבים, על כל החובות והזכויות שמגיעות עם זה, מדינת ישראל נמצאת בסכנה גדולה".
2 צפייה בגלריה
יוליה מלינובסקי
יוליה מלינובסקי
ח"כ יוליה מלינובסקי
(צילום: ערוץ הכנסת )
ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), אמרה לשרון כידון וישי שנרב ב-ynet radio כי ההסכמות של נתניהו עם סמוטריץ מהוות "חוסר משילות": "בואו נחשוב על זה, יש את אלוף פיקוד המרכז שאחראי על יהודה ושומרון, לצידו יש לנו את שר הביטחון, ולידם יהיו סמוטריץ' ובן גביר עם סמכויות של מג"ב יו"ש. בלגן מוחלט, ולכל זה אחראי ראש הממשלה".
מלינובסקי המשיכה: "אי אפשר לתפקד עם שלושה בעלי בית. מי ייתן את הדין אחר כך? אל תשכחו שכל העולם מסתכל על ישראל, וכל תזוזה לא נכונה של אחד מהשחקנים האלה, שסביר להניח שירצו להיות קצת יותר קיצוניים, עלולה להביא השלכות בינלאומיות".
על אבי מעוז והתנגדותם של ראשי רשויות רבים למינויו אמרה מלינובסקי כי "הוא הומופוב, שוביניסט וגזען. אם למישהו יש פה בעיה עם הזהות זה מעוז בעצמו, כי לי אין שום בעיה עם הזהות היהודית שלי. אבל הוא רק נקודה אחת, מי שהביא אותו על ראשנו זה נתניהו, אך ורק למען ההישרדות הפוליטית והאישית שלו".