4 צפייה בגלריה
מירי רגב
מירי רגב
"מחוללי המחאה הם פריבילגים שרוצים לשמור על המועדון שלהם". מירי רגב
(צילום: גבריאל בהרליה)
מירי רגב לא מקבלת את הביטוי "משבר חוקתי" כתיאור למצב שבו בית המשפט יפסול את חוקי הרפורמה שמקדמת הממשלה במרץ. "בואו, זו טרמינולוגיה של השמאל. זה לא משבר חוקתי, זו הפיכה. הכנסת היא המחוקקת. בג"ץ לא יכול לבטל חוקים של הכנסת אם זה לא מוצא חן בעיניו. אם הוא יעשה את זה, ברור לחלוטין שהוא ביטל את הכנסת ואת נבחרי הציבור".
בריאיון רגב מתייחסת למחאה ברחובות: "אני לא אומרת שכל המחאה זה פריבילגים. אני אומרת שהמחאה הזאת מחולקת: מחוללי המחאה הם הפריבילגים שרוצים לשמור בסופו של דבר על המועדון שלהם, וכאלה שהם שטופי מוח של תקשורת".
רגב טוענת שמאחורי ההפגנות עומד מה שהיא מגדירה "קמפיין מאורגן וממומן".
4 צפייה בגלריה
מייצג השפחות
מייצג השפחות
"משלמים למפגינים על הסעות ובגדים. איך זה שכולן עם התלבושת מ'סיפורה של שפחה'?". מייצג שפחות נגד המהפכה המשפטית
(צילום: אפי שריר)
משלמים למפגינים? "בוודאי, לחלק בוודאי. ההסעות של האנשים ממומנות, השירים ממומנים, הבגדים. איך זה שכולם פתאום עם אותם בגדים של האדום עם הלבן, של 'סיפורה של שפחה'?"
יש לך הוכחות לדבר הזה? "אני רואה בקבוצות, אתה מקבל 500 שקל על שעה, מקבל 1,400 (על) משאית. אין אדם הגיוני שלא מבין שהנושא של השפחות, כן? הוא נושא ממומן ומתוזמן. פתאום הן הלכו לאיזה מקום ומצאו כולן את אותה תחפושת? נו, באמת, די כבר".
כשגלית דיסטל מכנה "נמושות" את טייסי המילואים שהודיעו שלא יגיעו לאימון, וכששלמה קרעי אומר להם "ללכת לעזאזל", זה סגנון שהוא מקובל עליך? "אני לא אומרת להם 'לכו לעזאזל' ואני לא קוראת להם 'נמושות'. אני חושבת שאלו אנשים שתרמו למדינה, ואנשים שעושים דברים משמעותיים למדינה. אבל אני חושבת שההתנהלות שלהם היא בלתי נסבלת, היא התנהלות לא ראויה, היא התנהלות לא מכובדת, התנהלות שפוגעת באתוס הציוני. היום הם לא רוצים לשרת, מחר מישהו אחר לא רוצה לשרת".
בהמשך אומרת רגב: "צריך להעמיד במקומם את אותם טייסים שקוראים לסרבנות. אין לזה מקום. אני חושבת שצריך להעמיד אותם לדין. הרמטכ"ל צריך לקרוא להם, שר הביטחון צריך לקרוא להם, מח"ט צריך לקרוא להם. צריך להפסיק את הסאגה הלא נורמלית הזאת".
4 צפייה בגלריה
חברי הליכוד במסיבה
חברי הליכוד במסיבה
רגב במסיבה שאירח פעיל הליכוד רפי חיים-קדושים, חבר במשפחת פשע שהורשע בין היתר בחטיפה וסחיטה
ימים ספורים אחרי הריאיון, מתפרסם ב"הארץ" התיעוד המביך של בכירי ליכוד, בהם גם שר המשפטים לוין, מגיעים לביקור בביתו של איש הליכוד רפי חיים-קדושים, עבריין מורשע וחבר במשפחת פשע, שריצה בעברו תקופות מאסר, בין היתר בגין חטיפה וסחיטה.
גם את היית שם? "כן, גם אני הייתי. רפי קדושים הוא פעיל ליכוד מרכזי ששילם את חובו לחברה. הוא עושה היום הרבה מאוד חסדים, מעורב חברתית וקהילתית, נשוי ואב לילדים מקסימים. זה קורה, שאנשים נופלים וקמים".
מדובר על אדם שריצה עונשי מאסר. "בסוף אדם שעשה טעות שילם עליה על פי חוק וחזר למוטב. התפקיד שלנו לחזק ולעודד את מי שחזרו למוטב. רפי קדושים עשה את זה בצורה טובה וראויה".
המהפכה המשפטית ומחאת הענק תופסות את ישראל בתקופה מורכבת במיוחד, זמן קצר לפני ימי הזיכרון ויום העצמאות. רגב חזרה למשרד התחבורה אחרי הקמת הממשלה, אבל גם לתפקידה כממונה על טקס המשואות.
4 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה
"אם נתניהו ירצה לנאום בטקס יום העצמאות, אאפשר זאת בשמחה"
(צילום: מארק ישראל סאלם)
נתניהו ינאם השנה בטקס? "ראש הממשלה בטקס יום העצמאות צריך לנאום, כל שנה. זה לא תלוי בי, כי השאלה היא אם הוא ירצה לנאום או לא. אבל אני אמליץ לראש הממשלה לנאום כל שנה בטקס, ובוודאי ב-75 שנה".
אבל נחדד: אם הוא ידבר איתך, את תאפשרי את זה. "אם הוא ידבר איתי ויגיד שהוא רוצה לנאום, אני בהחלט אאפשר את זה בשמחה".

הריאיון המלא: מחר במוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות" וב-+ynet