1 צפייה בגלריה
שר התקשורת שלמה קרעי במליאת הכנסת
שר התקשורת שלמה קרעי במליאת הכנסת
"סרבנים מחוצפים, עם ישראל יסתדר בלעדיכם". קרעי
(צילום: רפי קוץ)
יש בהם טייסים, רופאים וחברים ביחידה למבצעים מיוחדים - אבל שר התקשורת שלמה קרעי מהליכוד בטוח כי אלו שהודיעו כי לא ישרתו במילואים במקרה שהמהפכה המשפטית תושלם הם "סרבנים מחוצפים", ואומר להם: "עם ישראל יסתדר בלעדיכם, לכו לעזאזל".
"ומרדכי לא יכרע ולא ישתחווה - יש זמנים שבהם צריך לעמוד איתן נגד ההגמוניה והשליטים בעיני עצמם", כתב אמש (שני) קרעי בציוץ שהעלה לטוויטר. "לסרבנים המחוצפים, נאמר את מאמר מרדכי לאסתר: 'רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר ואת ובית אביך תאבדו'. עם ישראל יסתדר בלעדיכם ואתם תלכו לעזאזל. נוע תנוע הרפורמה. לעת כזו הגענו למלכות".
בציוץ למעשה השווה את אותם "שליטים בעיני עצמם" כדבריו להמן, שמולו מרדכי "לא יכרע ולא ישתחווה". הציוץ הוביל לסערה, אבל קרעי לא חזר בו וכתב כעבור כשעה: "הסרבנות היא עצובה, מסריחה ואומללה. וקורעת את הלב. הסרבנות וגרורותיה. לא האמירות נגדה".

מוקדם יותר אמש נאם ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע קריאת מגילה עם לוחמי מג"ב, והתייחס באריכות לאותם מילואימניקים מוחים. "כשאנחנו נלחמים בשדה הקרב ומסתכלים ימינה, איננו עושים זאת על מנת לבחון את הדעות הפוליטיות", אמר נתניהו. "תהיינה אשר תהיינה המחלוקות, אנחנו תמיד מאוחדים מול מבקשי נפשנו. הסרבנות מאיימת על היסוד הקיומי הזה, ולכן אסור שיהיה לה מקום במחוזותינו".
"מעולם לא נתנו לסרבנות דריסת רגל, בשום מצב ובשום מקום. לא בסדיר ולא במילואים", אמר נתניהו. "יש מקום למחאה, אבל אין מקום לסרבנות. כי ברגע שאנחנו נותנים לה לגיטימיות, נגע הסרבנות יתפשט ויהפוך לשיטה. כל מי שההכרעה הדמוקרטית לא נראית לו או שההחלטה לא נראית לו - יעשה דין לעצמנו. אנחנו נתגבר על הסרבנות, אבל זרעים שנזרעים כאן יכולים להצמיח גידולי פרא".
פורסם לראשונה: 21:37, 06.03.23