ועדת השרים לענייני חקיקה הפילה היום (א') באופן זמני את הצעת "חוק איציק סעידיאן", שמבקשת לשים סוף לסחבת בהליך ההכרה בחיילים נפגעי פוסט טראומה. מדובר בהצעה של ח"כ אופיר סופר (הציונות הדתית), אולם חרף תמיכה של שרי מפלגת העבודה, ולמרות פנייה אישית של אחיו של איציק סעידיאן שהצית עצמו במחאה על הטיפול בו – הדיון נדחה לבקשת שר הביטחון בני גנץ לעוד ארבעה חודשים.
1 צפייה בגלריה
איציק סעידיאן
איציק סעידיאן
איציק סעידיאן
(מתוך פייסבוק )
החוק מבקש לקבוע שהטיפול של משרד הביטחון במבקשים הכרה כנפגעי פוסט טראומה ייארך שנה אחת לכל היותר, ובסיומה ייקבעו אחוזי הנכות לצמיתות. זאת בניגוד למצב כיום, שבו נגררים חלקם במשך שנים עד ההחלטה, ובמהלכן עלולה הפגיעה להחריף ואמון הלוחמים וסביבתם במערכת לרדת.
הסחבת בטיפול בנפגעי פוסט טראומה עלתה לדיון ציבורי אחרי שסעידיאן, לוחם גולני שהשתתף בקרב בסג'עיה במבצע צוק איתן, הצית את עצמו בערב יום הזיכרון מחוץ למשרדי אגף השיקום ונאבק על חייו עד היום.
לפני הדיון היום פנה אחיו אבי לשרים ולח"כים וביקש מהם: "תתעלו מעל הפוליטיקה הקטנה בשביל הגיבורים שנלחמו עבורנו וכדי שלא יהיה יותר מקרי איציק סעידיאן".

אחרי דחיית ההצעה הודיע ח"כ סופר שיעלה אותה להצבעה במליאה ביום רביעי. על כך אמר האח אבי סעידיאן: "מצער לשמוע שפוליטיקה קטנה חשובה יותר מאחי ומכל גיבורי ישראל שלחמו בעבור אותם השרים שיושבים כעת בוועדה ובהינף יד החליטו שלא להעביר את החוק. אני מקווה שביום רביעי הם יעשו את ההחלטה הנכונה ויצביעו בעד החוק במליאת הכנסת. משפחתי ואני נהיה שם". ח"כ סופר הוסיף כי "זה חוק טוב שנבדק על ידי משפטנים, מומחים בתחום וגורמים באגף השיקום. אני מקווה שביום רביעי תהיה לו תמיכה חוצת קואליציה ואופוזיציה למען הלוחמים שלנו".
במשרד הביטחון הגיבו כי "רפורמת נפש אחת, שמקדם שר הביטחון ושאישרה הממשלה, כוללת שיפור וקיצור של הליכי ההכרה בנכי צה"ל, לרבות 'מסלול ירוק' להכרה מהירה בלוחמים. כבר כיום קוצר הליך ההכרה לשבועות עד חודשים בודדים. מתחילת השנה הוכרו פי שניים נכי צה"ל נפגעי פוסט טראומה מבכל שנת 2020. יודגש כי כבר כיום החוק מחייב להשלים את תהליך ההכרה בתוך תשעה חודשים, פחות מהצעת ח"כ סופר שמדבר על הליך של שנה. לפיכך איננו סבורים שיש מקום לקידום הצעת החוק הפרטית".