2 צפייה בגלריה
מנחם מני אלקלעי
מנחם מני אלקלעי
"אחרי דקות ארוכות שהוא לא הפסיק, שאלתי 'מה קורה?'". אלקלעי
( מתוך אתר שיבא)
חשיפת "ידיעות אחרונות" ו-ynet על פרופ' מנחם (מני) אלקלעי החלה בארבע נשים אמיצות שבחרו להעיד על ההטרדות שחוו מצידו כמטופלות שלו, ובמהלך השבוע האחרון זרמו למערכת 28 עדויות נוספות וקשות נגדו - שבכולן תואר אותו הדפוס. אבל לפגיעה במטופלת מלכה, שעדותה נחשפת הבוקר (ראשון) לראשונה, יש השלכות מסכנות חיים.
מלכה (65) הגיעה לאורוגינקולוג הבכיר בחודש מארס 2018. "כשבאתי אליו הרגשתי שהוא מאוד טרוד ממשהו. הוא יצא מהחדר הלוך וחזור ולא היה מרוכז ממש. הוא ביקש לבדוק אותי. בהתחלה לא כל כך הבנתי מה הוא עושה, כי זו פעם ראשונה שהייתי אצל רופא מהסוג הזה", היא מספרת, "ואז ראיתי שהוא לא מפסיק לגעת לי בדגדגן".
"חשבתי עם עצמי האם ככה מתבצעת הבדיקה. אחרי דקות ארוכות שהוא לא הפסיק צעקתי 'מה קורה?'. הוא קפץ אחורה", היא משחזרת. "הבהלתי אותו והוא הפסיק. אמרתי לאחראית במקום שהוא נורא מוזר ולא מרוכז. היא ענתה לי שהוא רופא טוב, ואני הוספתי ואמרתי לה שהוא כלל לא התייחס לבעיה שלי: כתמי דם".
2 צפייה בגלריה
חמש מהמתלוננות נגד אלקלעי
חמש מהמתלוננות נגד אלקלעי
חמש מהמתלוננות נגד אלקלעי
(צילום: יריב כץ, אלכס קולומויסקי, יובל חן)
בעוד פרופ' אלקלעי הטריד את מלכה ולא בדק את הבעיה שאיתה הגיעה אליו, הוא לא אבחן שהיא סובלת מסרטן, אבחנה שיכלה אז למנוע ממנה סבל רב והתפשטות של המחלה. "היום מסתבר בדיעבד שהוא התרשל. במקום לעשות את הבדיקות, הוא שיחק לי בדגדגן. בגלל הטראומה מהמפגש איתו לא רציתי לפנות לרופא אחר".
לדבריה, "רק בסוף 2019, כשהגיעו מים עד נפש, הלכתי לרופא אחר וגילו לי סרטן מתקדם. לא גידול אחד, אלא שישה. הוא יכול היה למנוע את כל אלה ממני אם רק היה עושה את הבדיקות הנכונות. במקום לבדוק אותי הוא הטריד אותי, ופספס את הסרטן".
מאז שנחשפו העדויות הראשונות נגד אלקלעי, מלכה מתקשה להירדם בלילות. "אני פשוט לא ישנה", היא מספרת בכאב, "זה החזיר אותי אחורה לתקופה הזו שלא ידעתי מה קורה איתי. פשוט סיוט".
היום ייערך במשטרה עימות ראשון בין פרופ' אלקלעי לבין המתלוננת הראשונה נגדו - שהתיק שנסגר אחרי תלונתה נפתח מחדש בעקבות ערר שהגישה. נכון להיום, למשטרה הוגשו שבע תלונות נגד אלקלעי.
המתלוננת שתתעמת עם הפרופסור נחשפה בעדותה תחת השם רות (56). "במהלך בדיקה לפני שנתיים הוא נגע לי ממש בנקודות גירוי מיני", סיפרה. "שאלתי אותו מה הוא עושה, והוא ענה שזה כדי להרגיע אותי. הייתי בהלם". לאחר שיצאה מהמרפאה, שחזרה, הבינה כי הרופא אכן פגע בה מינית. "רק כשהגעתי לאוטו נפל לי האסימון".