אחד מפצועי הפיגוע באלעד, חיים בכור (20), עדיין מאושפז במצב קשה בבית החולים שיבא בתל השומר. "הוא קיבל שתי מכות גרזן כמה מילימטרים מהמוח, ממש בנס הוא ניצל. אני מקווה לרפואה שלמה ושכל עם ישראל יתפלל עליו", אמרה אמו, שרי רעם בכור.
7 צפייה בגלריה
חיים בכור (משמאל)
חיים בכור (משמאל)
חיים בכור (משמאל)
בכור, תושב אלעד, מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגי. מוקדם יותר הבוקר חלה הידרדרות במצבו, אך הרופאים הצליחו בינתיים לייצב את מצבו. קרובי המשפחה הגיעו לבית החולים, חלקם צעקו ובכו. האם, לה עשרה ילדים, נאלצה לעזוב את בית החולים כדי להתכונן לשבת עם שאר ילדיה.
"חיים הוא בחור שעובד ולומד בישיבה, אתמול רצה לצאת קצת לפארק, הוא הולך שם לפינת החי ומאכיל את החיות, הוא מטפל בהן יחד עם כמה חברים", סיפרה אמו. "דיברנו בפעם האחרונה בסביבות חמש אחר הצהריים, אחרי זה ביליתי בירושלים עם הילדים שלי והלכתי לכותל להתפלל. כשסיימתי את התפילה פתחתי חדשות וראיתי שהיה פיגוע באלעד, מאוד דאגתי".
לדברי האם, היא לא הצליחה ליצור קשר עם בנה חיים במשך שעות. "יצרתי קשר עם המשטרה ולא ידעו לתת לי שום מידע, לקחו את הפרטים, הבנתי שמשהו קרה. נסעתי למרכז, והבנתי בדרך שהוא מורדם ומונשם במצב קשה בבית חולים".

7 צפייה בגלריה
אלמנתו של יונתן חבקוק עם ילדיהם בהלוויתו
אלמנתו של יונתן חבקוק עם ילדיהם בהלוויתו
מסע הלוויה של יונתן חבקוק, אחד הנרצחים, באלעד
(צילום: יריב כץ)
7 צפייה בגלריה
אלמנתו של יונתן חבקוק עם ילדיהם בהלוויתו
אלמנתו של יונתן חבקוק עם ילדיהם בהלוויתו
(צילום: יריב כץ)
7 צפייה בגלריה
הלוויתו של בועז גול
הלוויתו של בועז גול
מסע הלוויה של בועז גול
(צילום: יובל חן)
היא סיפרה כי הרגישה צורך לנסוע אתמול לכותל. "רציתי ללכת לקרוא תהלים. אני אף פעם לא מגיעה לכותל ככה פתאום באמצע השבוע, משהו דחף אותי לשם. כשהילדים שלי אמרו לי 'למה את הולכת? המצב הביטחוני קשה', אמרתי להם שהמצב יהיה הרבה יותר קשה אם לא אלך. וזה באמת עזר לו, עכשיו אני מתפללת שהכל באמת יהיה בסדר".
יהודה בכור, אחיו הקטן של חיים, סיפר כי קיבל את הבשורה על פציעתו אתמול בסביבות עשר בערב. "הייתי בהלם, אני מקווה שהוא יחלים כמה שיותר מהר", אמר. לדבריו, "אח שלי בחור ישיבה רציני, לומד, מתקדם, אינטליגנט, מתאמץ, הבחור האחרון שזה מגיע לו".
בפיגוע נרצחו שלושה בני אדם, יונתן חבקוק (44), אורן בן יפתח (35) ובועז גול (49). חבקוק, תושב אלעד, הותיר אחריו חמישה ילדים. גול, גם הוא תושב אלעד, הותיר אחריו חמישה ילדים. בן יפתח הותיר אחריו את אשתו נופר ואת ששת ילדיהם, הגדולה בת 10 והקטן בן שנה וחצי.
7 צפייה בגלריה
ירי פיגוע יריות אלימות טרור ערבים אלעד רחוב אבן גבירול פלסטינים מחבלים פיגועים
ירי פיגוע יריות אלימות טרור ערבים אלעד רחוב אבן גבירול פלסטינים מחבלים פיגועים
זירת הפיגוע, אמש
(צילום: AFP)
הבוקר פרסמה המשטרה את תמונותיהם של המחבלים, וביקשה את עזרת הציבור באיתורם. השניים - אסעד אל-ריפאעי (19) וסובחי אבו שקיר (20) - פלסטינים תושבי הכפר רומאנה שבאזור ג'נין, נמלטו מהזירה לאחר הפיגוע. "יש לדווח למוקד 100 של המשטרה על כל חשד או מידע הנוגע למקום הימצאם", נמסר, בעוד המצוד אחריהם עדיין נמשך.
בתיעוד מזירת הפיגוע אפשר לראות את המחבלים רצים ברחוב כשהם חמושים בגרזן, ופוגעים ברכב שעובר במקום. בבית החולים בילינסון בפתח תקווה עדיין נאבקים על חייהם של שני הפצועים מהפיגוע. מבית החולים נמסר כי הפצוע בן 38 נותח במהלך הלילה והועבר להתאוששות, אך הוא עדיין לא יצא מכלל סכנה. לפנות בוקר הוכנס לחדר ניתוח נוירוכירורגי הפצוע בשנות ה-60 לחייו. מצבו לא יציב ונשקפת סכנה לחייו.
בינתיים, נמשך המצוד אחר שני המחבלים, שעל פי ההערכות עדיין נמצאים בשטחי ישראל ולא חזרו לרשות הפלסטינית. קיים חשש שהשניים ינסו לבצע פיגוע הקרבה נוסף לפני שייתפסו. המחבלים הצליחו להימלט והחיפושים מתמקדים כעת ביערות שבאזור אלעד.
בתוך כך, משרד האסירים הפלסטיני הודיע כי ישראל עצרה את אביו של אחד מהם, עימאד אבו שקיר. המעצר התרחש במקום עבודתו בישראל.
במצוד אחר שני המחבלים משתתפים כוחות גדולים של שוטרים, לוחמי מג"ב וכוחות מיוחדים בהם לוחמי הימ"מ בתגבור צה"ל ושב"כ שמתמקד במישור המודיעני. מחקירת הפיגוע עד כה עולה כי למחבלים לא היה רקע ביטחוני קודם והם לא היו משויכים לארגון טרור כלשהו. הם גם לא היו מוכרים למערכת הביטחון. לא היו להם היתרים לעבוד או להיכנס לישראל, אך גם לא מניעה מלקבל זאת.