2 צפייה בגלריה
נוסעים בנתב"ג
נוסעים בנתב"ג
התיירים חוזרים. נתב"ג
(צילום: AFP)
ישראל נפתחת מחדש לזרים - ובמקביל רשימת המדינות האדומות ממשיכה להצטמצם: לאחר שבישיבת הממשלה אתמול (יום א') הודה ראש הממשלה נפתלי בנט כי עקב הזינוק המהיר במספר המאומתים לקורונה בארץ נמצאת ישראל בדרך לרף שנקבע להסרת איסורי הטיסה, הוחלט היום כי מהשבוע הבא יורשו זרים מרוב המדינות להיכנס לארץ.
הוועדה לסיווג מדינות במשרד הבריאות המליצה לממשלה להסיר מרשימת המדינות האדומות ולהעביר לרשימת הכתומות מדינות אלו: דרום אפריקה, הונגריה, ניגריה, ספרד, פורטוגל, צרפת וקנדה. המדינות שנותרות בשלב זה ברשימת המדינות האדומות הן איחוד האמירויות, ארה"ב, אתיופיה, הממלכה המאוחדת, טנזניה, מקסיקו, שווייץ וטורקיה.

המאבק באומיקרון - כתבות נוספות

במקביל סיכמו ראש הממשלה ושרי החוץ, הבריאות, הפנים, התיירות והתחבורה כי החל מיום ראשון הקרוב, 9 בינואר, תותר כניסת זרים מחוסנים ומחלימים ממדינות כתומות. זאת, בכפוף למילוי טופס מקוון מבעוד מועד, ביצוע בדיקת PCR או אנטיגן לפני העלייה למטוס, ביצוע בדיקת PCR בכניסה לישראל ולאחריה כניסה לבידוד למשך 24 שעות או קבלת תשובה שלילית בבדיקה (המוקדם מביניהם). יימשך האיסור על כניסת זרים לא מחוסנים לישראל. זרים ממדינות אדומות לא יורשו להיכנס לישראל, למעט מי שכניסתם אושרה על ידי ועדת החריגים.

במתווה הבידוד של החוזרים מישראל יחול שינוי כבר מהלילה בחצות. מחוסנים ומחלימים (לפי הגדרת משרד הבריאות) השבים ממדינות כתומות יבצעו בדיקת PCR בנתב"ג וייכנסו לבידוד למשך 24 שעות או עד קבלת תוצאה שלילית (המוקדם מביניהם). ההחלטה תעוגן בצו מנכ"ל משרד הבריאות ותובא לאישור ועדת הבריאות של הכנסת.
מחוסנים ומחלימים שכבר שבו לישראל ממדינה כתומה, וקיבלו תוצאה שלילית מבדיקת ה-PCR שביצעו בכניסה לישראל, יסיימו את הבידוד הלילה בחצות והם אינם מחויבים בביצוע בדיקה שנייה.
לא מחוסנים השבים ממדינות כתומות ייכנסו לבידוד ביתי למשך 14 יום, עם אפשרות לקיצור בידוד עם קבלת תוצאה שלילית בבדיקת PCR שבוצעה החל מהיום השביעי לנחיתה בישראל (יום הנחיתה הוא היום הראשון).
2 צפייה בגלריה
תורים בנתב"ג
תורים בנתב"ג
צמצום נוסף במדינות האדומות
(צילום: AFP)
שר התיירות יואל רזבוזוב בירך על ההחלטה ואמר כי "ביטול הבידוד למחוסנים החוזרים מחו"ל וחזרת התיירות למחוסנים היא הדבר הנכון והצודק בתקופה זו. אני מודה לחבריי לממשלה שהבינו את מצוקת תעשיית התיירות והסכימו איתי שהנזק עולה על התועלת. החיסון הוא המענה הטוב ביותר למגפה וככזה מגיע לציבור המחוסנים לנהל שגרת חיים מאפשרת לצד הקורונה".
גם במשרדי הנסיעות שמחו על ההחלטה, ואמרו כי "אנו מברכים על כך שהמדינה השתכנעה בחוסר ההיגיון והמידתיות שבהטלת חובת הבידוד על מחוסנים, באיסור כניסת תיירים וצביעת העולם באדום. צר לנו על אובדן הזמן היקר והפרנסה של מאות אלפי העוסקים בענף התיירות והתעופה ועל העובדה שכל פעם מחדש אנו נדרשים להגיע לבגץ על מנת לשמור על זכויות היסוד של האזרחים ושל העוסקים בענף התיירות. אנו מקווים כי לא נידרש לכך שוב, אך נמשיך לעשות כל הנדרש לצורך הגנה על ענף התיירות על כל העוסקים בו".
גם נריה מאיר, יו"ר המחלקה לתפוצות בהסתדרות הציונית העולמית, בירך: "בימים האחרונים קיבלנו פניות רבות מכל מנהיגי הקהילות היהודיות המרכזיות בעולם שהביעו בפנינו את כאבם על איסור כניסתם לישראל באופן גורף. פתיחת השמיים לבעלי דרכונים זרים תאפשר את כניסתם של יהודי התפוצות לישראל ותמנע את התפתחות המשבר בין יהודי התפוצות לישראל. אנחנו מברכים את ממשלת ישראל ושמחים על מציאת האיזון בין השמירה על הצרכים הבריאותיים של המדינה לבין מתן האפשרות להכנסת יהודי התפוצות אשר באופן תדיר נמנע מהם לבקר את משפחותיהם בישראל".
כאמור, השבוע צפויה ישראל לפתוח כמעט לגמרי את השמיים בעקבות ההנחיה של בנט ולפיה מרגע שמספר המאומתים החדשים בקורונה שמגיעים מחו"ל יגיע לפחות מ-5 אחוזים מכלל המאומתים – יבוטל איסור הטיסה לרוב המדינות האדומות וניתן יהיה לטוס אליהן ללא היתר של ועדת החריגים. לפי כל ההערכות, כבר השבוע נגיע כנראה לרף זה כי מספרי המאומתים היומיים מכפילים את עצמם כל יומיים-שלושה. בשבוע שעבר מספר המאומתים מחו"ל היה 6.7%.