3 צפייה בגלריה
יאיר לפיד הצהרה תקשורת נאום מתיחות ביטחונית מבצע עלות השחר טילים ירי יריות רצועת עזה
יאיר לפיד הצהרה תקשורת נאום מתיחות ביטחונית מבצע עלות השחר טילים ירי יריות רצועת עזה
הנחה לקיים את הביקורים על אף עיצומי משרד החוץ. לפיד
לראשונה בתולדות המדינה נשכרה חברת הפקה פרטית כדי לארגן ביקור של ראש ממשלה בחו"ל. המטרה: עיקוף של העיצומים שבהם נוקטים עובדי משרד החוץ. מדובר בשני ביקורים מדיניים של ראש הממשלה לפיד: ב-11 בספטמבר הוא צפוי לטוס לברלין, כשבוע לאחר מכן ייצא לניו יורק, שם ינאם בין היתר בעצרת האו"ם.
לפיד הנחה את המועצה לביטחון לאומי ואת משרדו לקיים את הביקורים על אף עיצומי משרד החוץ, המערימים קשיים על ארגון הנסיעות. בעקבות כך החליט משרד רה"מ לערב חברת הפקה פרטית לצורך ביצוע פעולות שמבוצעות בשגרה על ידי עובדי משרד החוץ. אנשיו פנו לחשב הכללי באוצר שבחר את חברת "אמסלם טורס", שנבחרה במכרז של המדינה.
החברה התבקשה להפיק את הביקור, לשכור בתי מלון וכלי רכב ולהפיק את האירועים של לפיד. על פי מקור בכיר במשרד החוץ, בשל העיצומים לא מתקיימים מגעים בין אנשי לשכת ראש הממשלה לצוותים המקצועיים במשרד החוץ. "לא הוכנו ניירות מדיניים כי לפיד נמצא בנתק ממשרד החוץ ועובדיו. למעשה הוא ניתק מגע לחלוטין מהמשרד וכל המשימות של הביקור הוטלו על המל"ל שעוסק גם בהיבטים מדיניים שחורגים מתפקידו", אמר הבכיר.
3 צפייה בגלריה
מחאת עובדי משרד החוץ
מחאת עובדי משרד החוץ
מחאת עובדי משרד החוץ בחודש שעבר
מוועד עובדי משרד החוץ נמסר: "מצער שבמקום להיכנס לעובי הקורה ולפתור את המשבר במשרד החוץ, בוחר ראש הממשלה ושר החוץ יאיר לפיד להתנתק ממשרדו ומעובדיו במיוחד, ולאפשר שכירת 'עובדי קבלן' דיפלומטיים כתחליף לעקיפת העיצומים, וזאת בתקופה מדינית רגישה שבה נדרשת פעילות דיפלומטית ברוב בירות העולם כדי לגייס תמיכה במדיניות הישראלית בנושא איראן. אנו קוראים לראש הממשלה שלא לתת יד לבזבוז משאבי הציבור ולשבת עם עובדי משרד החוץ לפתרון המשבר".
ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "אכן יש מכרז נסיעות לחו"ל לעובדי מדינה. 'אמסלם טורס' זכתה במכרז. לאור שביתת משרד החוץ נמצא פתרון לארגון נסיעת משלחת רה"מ באמצעותה". במשרד רה"מ הדגישו שההתקשרות נעשתה באמצעות החשב הכללי באוצר. גורם בלשכה אמר: "ביקורי ראש הממשלה בברלין ובאו"ם הם בעלי חשיבות עליונה לביטחון הלאומי של ישראל, והם יתקיימו כמתוכנן".
בחודש שעבר ועד עובדי משרד החוץ הודיע שהוא נערך לשבש את ביקורי ראש הממשלה בעצרת האו"ם בניו ובגרמניה בחודש הבא. גורמים בלשכת ראש הממשלה לעגו אז לאיומים, ותהו איך הם מתכוונים לעשות את זה. "אם הם חושבים שיפגעו בנאום ראש הממשלה באו"ם הם חוטאים חטא גדול לכל השירות הציבורי שלהם, אבל הם לא באמת יכולים לפגוע. מה, יתפרצו לנאום ראש הממשלה בעצרת האו"ם?", הם אמרו.
3 צפייה בגלריה
עובדי משרד החוץ מחריפים את המחאה
עובדי משרד החוץ מחריפים את המחאה
מחאת עובדי משרד החוץ גם על אוטובוסים, בחודש שעבר
הגורמים הוסיפו כי לשכת לפיד מלכתחילה לא ביקשה שום דבר מעובדי המשרד, וציינו שאין ללשכה ציפייה מהם. מי שיטפל בכל הביקור, אמרו, יהיה המל"ל. "אנחנו מטפלים בכל הביקור באופן עצמאי. הוועד איים שיהרוס את ביקור ביידן בישראל וביקורים אחרים, אבל הם לא באמת יכולים להרוס". הם ציינו עוד כי "זה מאוד עצוב שככה הוועד מתנהל אחרי שלפיד עשה כל כך הרבה דברים בשביל העובדים, והוועד דחה כל הצעה למשא ומתן, בניגוד לעובדים שהיו רוצים לסגור את זה מזמן".