3 צפייה בגלריה
הארכת מעצר למורה החשודה בעבירות מין בתלמידתה
הארכת מעצר למורה החשודה בעבירות מין בתלמידתה
המורה החשודה בבית המשפט, אתמול
(צילום: נחום סגל)
בית המשפט המחוזי בחיפה קיבל הבוקר (יום ה') את הערר של המשטרה והאריך את מעצרה של המורה (37), תושבת קיבוץ בצפון, החשודה שפגעה מינית בתלמידתה (14) בחמישה ימים. המורה חשודה בעבירות של בעילה אסורה של קטינה תוך ניצול מחלת נפש ובמעשים מגונים. המשטרה ערערה לאחר שבית משפט השלום בקריות החליט אתמול לשחררה בתנאים מגבילים. לאחר הדיון בבית המשפט, בצהריים הובאו המורה החשודה והתלמידה לעימות בתחנת משטרת זבולון.
החקירה נפתחה לפני כחודשיים, אז התלוננה הנערה על המורה, שהייתה מחנכת כיתתה. בהתכתבויות שנחשפו אתמול, והתגלו על ידי אמה של התלמידה, שלחה המורה לתלמידה תמונה אינטימית וכתבה לה: "הצלחתי לצלם את זה". התלמידה עונה לה באכזבה: "לא אבל שלחי לי מה שאמרנו", והמורה משיבה: "אני אעשה את זה מאוחר יותר, מבטיחה לך".
מאז שהתלוננה הנערה, נחקרה המורה פעמיים בשבועות האחרונים ושוחררה בתנאים מגבילים, אולם היא זומנה לחקירה נוספת - ובסיומה נמסר לה כי הוחלט לעצור אותה. הפרשה נחשפה לאחר שאמה של התלמידה גילתה התכתבויות ותמונות אינטימיות של המורה בטלפון הנייד של בתה. משפחתה של הנערה טוענת כי המורה נהגה לפגוש אותה במחסן ליד בית הספר, במקום שאמור לשמש לשיעורים פרטיים. לאחר חשיפת הקשר - פוטרה המורה מעבודתה.
3 צפייה בגלריה
ההתכתבויות של המורה עם התלמידה
ההתכתבויות של המורה עם התלמידה
חלק מההתכתבויות של המורה עם התלמידה
נציגת המשטרה אמרה בפתח הדיון הבוקר כי התיק נפתח בחודש מאי בעקבות תלונה על התכתבויות לא ראויות בין המורה לתלמידה. "מצבה של התלמידה היה לא טוב ולכן התיק נחקר. ביום שני המתלוננת הגישה תלונה על עבירות אינוס. נטען אתמול בבית משפט השלום כי החשודה משתפת פעולה באופן מלא. זה לא מדויק. היא הגיעה לחקירה ללא הטלפון הנייד", היא אמרה.
לדבריה, "לאחר עדות המתלוננת אנחנו מבינים שמדובר בעבירות חמורות של אינוס, מעשי סדום, שיחות וידאו אינטימיות בין השתיים. מבינים שהשתיים היו בקשר זוגי מיני מלא. זה מה שהוביל למעצרה. אנחנו בראשיתה של החקירה. זה כולל עדים נוספים, יש לנו פעולות חקירה לבצע. שחרור החשודה עלול להוביל לשיבוש החקירה".
נציגת המשטרה הוסיפה כי "אצל החשודה נתפס הטלפון הנייד שלה ואתמול שני טלפונים בביתה. החשודה אושפזה בבית חולים פסיכיאטרי במצב מאוד לא טוב. היא גם ניסתה פעמיים להתאבד. החשודה מאשרת שחלק מהאירועים קרו אך מכחישה את העבירות החמורות ביותר ולאורך כל חקירתה מאשימה את הקטינה בקשר שלהן. מדובר במורה שהייתה אחראית על הקטינה שהיא בעלת צרכים מיוחדים".

עורכי דינה של המורה, תמי אולמן ושאדי סרוג'י, אמרו כי "התלונה הוגשה במאי. כאשר זומנה לחקירה היא הגיעה עם הטלפון הנייד שלה. החשודה נעצרת רק בחודש אוגוסט. להגיד שהיא לא משתפת פעולה כי היא לא מודה, זה לעשות לה עוול". הסנגורים טענו עוד כי הטלפון הנייד של המורה החשודה היה בידי המשטרה, אך היא לא פעלה כדי להוציא ממנו את ההתכתבויות. "ניתן היה במשך החודשיים האחרונים לחקור".
בהחלטתו להאריך את מעצרה של המורה קבע השופט מאזן דאוד כי "קיימות ראיות ברורות הקושרות את המשיבה לעבירות המיוחסות לה, קיים סיכון ויש חשש לשיבוש. החקירה בראשיתה". הוא הוסיף כי בית משפט השלום טעה בהחלטתו לשחררה. "בנקודת זמן זו, נוכח כמות הפעולות המצוינות בדוח הסודי, אין בחלופה שניתנה בבית משפט השלום כדי למנוע שיבוש".
עו''ד שני אלקוביעו''ד אלקוביצילום: שמעון איפרגן
השופט גם מתח ביקורת על התנהלות המשטרה: "חלק מהתנהלות המשטרה התנהל בעצלתיים גם לאחר שהבשילו התנאים לחקירה מואצת והמשטרה מבקשת לגייס את הכוחות המתאימים ולנהל חקירה בקצב ראוי".
עו'"ד שני אלקובי, המייצגת את התלמידה, אמרה לאחר הדיון: "מדובר בילדה הסובלת מבעיות נפשיות והתנהגותיות ועל כן לומדת בבית הספר לחינוך מיוחד שבו הועסקה המורה. אני מברכת על החלטת בית המשפט המחוזי בחיפה להאריך את מעצרה וסומכת על משטרת ישראל שתמשיך לבצע את עבודתה נאמנה וברגישות כפי שנעשה עד כה".
פורסם לראשונה: 11:27, 11.08.22