רעידת אדמה בעוצמה 3.4 הורגשה הערב (יום שבת) בכמה יישובים באזור הצפון והשרון. זו רעידת האדמה השנייה שמורגשת בשבועיים האחרונים בישראל.
דוד חדד מהמכון הגיאולוגי אמר ל-ynet כי מדובר ברעידת אדמה חלשה, שהמוקד המרכזי שלה היה באזור כרמל תרצה שמדרום לחיפה ומזרחית לחדרה. לכן הורגשה הרעידה בעיקר באזורים אלה. לדברי חדד, אין חשש לרעידות נוספות ולא מדובר ברעידת אדמה דרמטית.
1 צפייה בגלריה
ססמוגרף רעידת אדמה
ססמוגרף רעידת אדמה
ארכיון
(צילום: shutterstock)
תושב חיפה סיפר כי "הבית רעד למשך משהו כמו חמש או עשר שניות, זה היה מאוד מורגש. זה לא היה חזק, אבל זה מפחיד - כי זו כבר הפעם השנייה תוך עשרה ימים".
בשבוע שעבר תושבים בצפון ובמרכז הארץ דיווחו כי הרגישו רעידת אדמה. המכון הגיאולוגי מסר כי הרעידת הייתה בעוצמה 3.8 ובעומק של כ-17 ק"מ. דיווחים התקבלו בין היתר מטבריה, עמק הירדן, כרמיאל וחיפה, גם מאזור חדרה, מודיעין, הוד שרון ורחובות. לא דווח על נזקים.
בפברואר שנה שעברה חידד פיקוד העורף את ההנחיות להתנהגות נכונה במקרה של רעידת אדמה, לאחר הרעידה העזה שהכתה בטורקיה ובסוריה והורגשה גם בישראל. בעת קבלת התרעה על רעידת אדמה או כאשר מבחינים בסימנים של רעידת אדמה, יש לצאת לשטח פתוח - אם ניתן. אם לא ניתן לצאת מהמבנה תוך שניות ספורות, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים, או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת עד ליציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לשבת בפינה פנימית של החדר או תחת רהיט כבד ולהגן על הראש באמצעות הידיים.