רשת אל-ג'זירה ראיינה ביממה האחרונה את מירב גונן, אמה של רומי בת ה-23 שנחטפה ממסיבת הטבע ברעים לרצועת עזה. תחילה, סיפרה מירב את סיפור החטיפה של רומי מהמסיבה. לאחר מכן שאל אותה השדרן אם רומי שירתה בצה"ל, ובתגובה היא ענתה שכן - ושרומי שירתה במשך שנתיים.
2 צפייה בגלריה
מירב גונן, אמה של רומי שנחטפה לעזה, בריאיון לרשת אל-ג'זירה
מירב גונן, אמה של רומי שנחטפה לעזה, בריאיון לרשת אל-ג'זירה
"תפסיק לשאול שאלות סביב ניהול השטחים והכיבוש". השדרן ומירב גונן
הרשת הקטארית, שידועה בדעותיה ובתמיכתה בחמאס, ניסתה להוציא את אמה של רומי כמי שמתחמקת משאלות השדרן, וציטטה את מירב, שאמרה כי האחריות להשאיר את החטופים בחיים היא בידיו של ארגון הטרור ולא של אף אחד אחר.
בהמשך הפנה השדרן שאלה למירב על יהודה ושומרון והרצועה: "האם את חושבת שעל הממשלה שלך לצאת כעת מהשטחים הכבושים ולסיים את המצור על עזה?". בתגובה, היא השיבה: "אני אמא, ואני רוצה שהבת שלי תחזור היום". השדרן הגיב: "אני רוצה שהבת שלך תחזור מחר - לא מחר, עכשיו. אני מבין אותך, את אמא. מירב, אני מבין אותך. השאלה שלי - זאת ליבת הסוגייה. תקשיבי לי". מירב הוסיפה: "הבת שלי חטופה מזה שישה שבועות והיא פצועה. אני רוצה שהיא תחזור ושכל החטופים יחזרו. יש גם אנשים זקנים שנלקחו כבני ערובה. מה התועלת של לקחת אותם כבני ערובה? בבקשה, תפסיק לשאול שאלות סביב ניהול השטחים והכיבוש".
הכותרת
כלי הסברה או שירות לטרור: הדילמה הישראלית עם אל ג'זירה
26:01
2 צפייה בגלריה
 רומי גונן
 רומי גונן
"היא חטופה מזה 6 שבועות והיא פצועה". רומי גונן, בתה של מירב
למרות שסירבה להשיב לשאלה, השדרן המשיך ללחוץ: "מירב, אני מבין אותך כאמא. תעני לי על השאלה בבקשה. אתם כובשים חלקים מהשטחים הפלסטיניים - זאת ליבת הסוגייה. האם כעת תגידי לממשלה שלך 'תצאו מהשטחים הפלסטיניים, תפסיקו את המצור על רצועת עזה', ויהיה שלום ביניכם לבין הפלסטינים? מה דעתך על הדברים האלה?". מירב ענתה: "תודה רבה לך, אני לא רוצה לענות על השאלה הזאת. תודה על האירוח". השדרן אמר לסיום: "קיוויתי שתהיי אמיצה יותר מירב, ושתעני על השאלה שלי".
עקב היותה של הרשת הקטארית שופר של חמאס, ומשום שהיא מעבירה מידע רגיש לארגון הטרור, הוגשה בקשה לסגירת הערוץ בישראל, והממשלה אישרה תקנות לשעת חירום שיאפשרו את סגירתו. עם זאת, עקב תפקידה של קטאר במגעים לשחרור החטופים ומאחר שישנה מחלוקת בין גורמי הביטחון בשאלה האם שידורי אל-ג'זירה מישראל אכן מסכנים את כוחות הביטחון, נעצר המהלך לסגירת הערוץ בארץ.
בהמשך ראיינה אל-ג'זירה גם את זאהר ג'בארין, אחראי תיק האסירים בחמאס. הוא טען כי האיסלאם ברור ושחמאס אינו עוין את היהודים בגלל יהדותם, והוסיף כי "דת האסלאם זו דת של רחמים ואנושיות".