יורש העצר של ירדן חוסיין בן עבדאללה תקף אמש (ראשון) את ישראל בעקבות המלחמה ברצועת עזה, במסגרת ריאיון נדיר למדי בערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-ערבייה". הוא סיפר בין השאר כי הירדנים פועלים לשינוי עמדות מדינות נגד ישראל, והגדיר את הדבר "קרב דיפלומטי ופוליטי" של ממש.
2 צפייה בגלריה
חוסיין, יורש העצר ובנו של מלך ירדן בריאיון באל ערבייה
חוסיין, יורש העצר ובנו של מלך ירדן בריאיון באל ערבייה
חוסיין במהלך הריאיון: "שרים בממשלת ישראל קוראים בגלוי להשמדת פלסטינים"
"מלך ירדן ביקש למנוע כל פעילות צבאית ממדינתנו. ממשלת ישראל מנסה לגרור את האזור למלחמה אזורית. הסוגיה הפלסטינית היא סוגיה שלנו, ונמשיך בתפקידנו כלפי הפלסטינים", אמר. "ממשלת ישראל פועלת לפיצוץ המצב בגדה. יש לנו עסק עם ממשלה הנשלטת על ידי קיצונים. שרים קוראים בגלוי להשמדת פלסטינים".
בהמשך מתח יורש העצר ביקורת כלפי העולם: "אנו מזועזעים מחוסר היכולת של העולם לעצור את הטבח בעזה. עמי האזור איבדו את אמונם בקהילה הבינלאומית. יותר מ-35 אלף בני אדם מתו - 70% נשים וילדים, אנשים חפים מפשע. מתחילת המשבר בעזה מנהלת ירדן קרב דיפלומטי ופוליטי, תרמנו לשינוי עמדתן של מדינות רבות כלפי ישראל. למרות העלויות הפוליטיות או הכלכליות שירדן משלמת, היא תמשיך בתפקידה כלפי העם הפלסטיני".
2 צפייה בגלריה
מלכת ירדן ראניה
מלכת ירדן ראניה
תקפה את ישראל לא פעם. המלכה ראניה
(צילום: EPA)
לבסוף אמר חוסיין כי "אנחנו רוצים יחסים טובים עם איראן, המבוססים על שכנות טובה. יש שיח ירדני-איראני בכל הנושאים. נגביר את שיתוף הפעולה עם סעודיה ונפעל למען עתיד טוב יותר עבור עמנו. האינטרס של האזור הוא המשך שיתוף פעולה בין סעודיה לירדן. חשוב לנו שירדן לא תהפוך לשטח מלחמה".
בחודש נובמבר התראיינה ראניה מלכת ירדן לרשת CNN, ובחרה לתקוף את ישראל ואת הרוח הגבית שקיבלה באותה עת מנשיא ארה"ב ג'ו ביידן. היא אמרה בין היתר כי "ישראל לא מייצגת את כל היהודים ברחבי העולם. ישראל היא מדינה, ואחראית לבדה לפשעים שלה".
גם בחודש אוקטובר - כשבועיים וחצי אחרי טבח 7 באוקטובר - התראיינה המלכה לרשת CNN, והטילה ספק בזוועות שביצעו מחבלי חמאס במתקפה על יישובי עוטף עזה. "נשיא ארה"ב אמר שיש לו ראיות, שהוא ראה ראיות שערפו ראשי ילדים, רק כדי לחזור בו אחר כך כי צה"ל אמר שאין הוכחה לכך. זו הטיית אישוש", טענה המלכה, שמוצאה פלסטיני.
פורסם לראשונה: 23:08, 26.05.24