לורין תפאל (28), תושבת חיפה, היא הצעירה שנרצחה אמש (שישי) ברמלה. היא נמצאה ירויה בתוך רכבה ברחוב דני מס בעיר, וצוות מד"א שהוזעק למקום קבע את מותה. בעלה לשעבר של תפאל, רמדאן מוסראתי, נרצח לפני שש שנים באותו מקום בדיוק - יחד עם אביו מוסטפא מוסראתי.
5 צפייה בגלריה
לורין תפאל
לורין תפאל
בעלה לשעבר נרצח לפני 6 שנים באותו מקום בדיוק. הנרצחת, לורין תפאל
תפאל ככל הנראה יצאה מבית ברחוב דני מס, אחד הרחובות המרכזיים ברמלה, ונכנסה לרכבה. על פי החשד, מתנקש שארב לה במקום ירה בה מטווח קצר. המשטרה ניהלה מצוד אחר רכב מאזדה שנראה נמלט מהזירה ועל פי החשד שימש את המתנקשים, ובהמשך הוא נמצא שרוף.
הדיווח על התקרית התקבל בשעה 21:04 במוקד 101 של מד"א במרחב איילון. על פי אותו דיווח ראשוני, אישה נפצעה באירוע אלימות. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירה דיווחו על צעירה ללא סימני חיים וקבעו את מותה.
חובש רפואת חירום במד"א שמעון פרש סיפר: "כשהגענו למקום ראינו צעירה מחוסרת הכרה, היא סבלה מפציעות חודרות בגופה. ביצענו בדיקות רפואיות, היא הייתה ללא נשימה וללא דופק ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".
5 צפייה בגלריה
רכבה של האישה שנורתה
רכבה של האישה שנורתה
רכבה של תפאל בזירת הרצח
(צילום: חגי דקל )
5 צפייה בגלריה
אישה נמצאה ירויה ברכב ברמלה
אישה נמצאה ירויה ברכב ברמלה
זירת הרצח ברמלה
(צילום: אלי סניור)
הבעל לשעבר רמדאן מוסראתי, בן 27 במותו, ואביו מוסטפא (55) נורו מטווח קצר ברחוב דני מס בנובמבר 2015. הם פונו עצמאית לבית החולים אסף הרופא ושם נקבע מותם. השניים היו מוכרים למשטרה. האב השתחרר זמן קצר קודם לכן מהכלא, ועל פי המודיעין המשטרתי השניים היו מסוכסכים עם עבריינים מצפון הארץ.
כשנתיים לאחר מכן, בדצמבר 2017, קיבל בית המשפט המחוזי בלוד את הסדר הטיעון שנחתם בין הפרקליטות לשלושת המעורבים ברצח הכפול של הבן ואביו. לפי הסדר הטיעון המקל, סעיף הרצח הכפול הוסר והוחלף בקשירת קשר לביצוע פשע - והוחלט כי שלושת הנאשמים המרכזיים ירצו פחות משבע שנות מאסר בפועל.
על פי כתב האישום המקורי שהגישה הפרקליטות הואשמו שלושה בביצוע הרצח: חוסאם קשוט משכונת ג'ואריש (33), איימן קראג'ה, בן 36 מחריש וסלאח ג'רושי (36) מרמלה. על פי כתב האישום המקורי, מדובר ברצח כפול שבוצע כנקמה על רצח כפול אחר: בני משפחת קראג'ה היו בטוחים שבני משפחת מוסראתי היו אחראים לרציחתם של שני בני משפחתם, חילמי ומוראד קראג'ה, שגופותיהם נמצאו בתוך רכב במחלף נשרים בדצמבר 2014.
5 צפייה בגלריה
אותו מקום בדיוק. זירת הרצח בנובמבר 2015
אותו מקום בדיוק. זירת הרצח בנובמבר 2015
אותו מקום בדיוק. זירת הרצח בנובמבר 2015
(צילום: אבי מועלם)
בתחילה נטען שקשוט ביצע את הרצח בפועל ב-27 בנובמבר 2015. הוא נכנס לביתם חמוש באקדח, המתין עד שאחרון האורחים שהיה במקום הלך ואז ירה בראשו של הבן רמדאן בשביל הגישה הפנימי של הבית. לאחר מכן הוא ניגש לאב, חבט בו בקת האקדח ודקר אותו 15 פעמים. בסוף האירוע הוא נמלט מהמקום והזמין כרטיס טיסה לאיטליה.
אבל מה שנראה בהתחלה כמו תיק בדרך למאסר עולם נתקל בקשיים ראיתיים רבים. בידי הפרקליטות היה סרטון מהזירה שהראה את המנוחים נכנסים בחצר הבית לתוך חלל מכוסה בבד. כמה דקות לאחר שהם נראים נכנסים לאותו חלל, יוצא משם אדם לבוש קפוצו'ן שחור שנמלט מהמקום. בפרקליטות סברו שלפי ראיות אחרות מדובר בחוסם קשוט, שהואשם ברצח של שניהם. אבל בהסדר הטיעון הוא לא הורשע ברצח בין היתר לאחר שההגנה הציגה תמונה המראה נתיב מילוט נוסף מהבית וטענה כי ייתכן שאדם אחר נמלט משם.
בעקבות הבעייתיות הגיעו הצדדים להסדר טיעון שלפיו שלושת הנשאמים המרכזיים הודו באישום שאינו כולל רצח, הורשעו בקשירת קשר לפשע ומתן אמצעים לביצוע פשע ונאשם הרביעי הואשם באי מניעת פשע.
פורסם לראשונה: 23:20, 20.08.21