2 צפייה בגלריה
א'
א'
"אני הלוחם שעומד לדין רק בשביל שנקבל כפיים בחו"ל". א'
מכתב מיוחד הגיע היום (חמישי) לשולחנו של ראש הממשלה יאיר לפיד לאחר נאומו התקיף אמש בטקס סיום קורס חובלים. לפיד אמר בטקס כי "אני לא אתן שיעמידו לדין לוחם בצה"ל שהגן על חייו מירי של טרוריסטים רק כדי שנקבל מחיאות כפיים בחו"ל. אף אחד לא יכתיב לנו הוראות פתיחה באש כשאנחנו נלחמים על חיינו. ללוחמים שלנו יש גיבוי מלא מממשלת ישראל ומעם ישראל".
לפיד נשא את הנאום ברקע בקשת ארצות הברית לשנות את נוהלי הפתיחה באש של צה"ל עקב התחקיר הצבאי על מותה של עיתונאית אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה. א', לוחם מג"ב ששמע את הדברים, הגיב במכתב ללפיד.

"אדוני ראש הממשלה, תכיר, אני הלוחם שעומד לדין רק בשביל שנקבל כפיים בחו"ל", כתב א', שזהותו חסויה. א' התגייס כלוחם בתחילת שנת 2020 וסיים שירות חובה לפני שבועות ספורים.
"במאי 2020 התהפך עולמי לעד. חתרתי למגע לאחר ששני שוטרים זיהו ודיווחו על מחבל חמוש סמוך לשער האריות בעיר העתיקה בירושלים. הוא התנהג באופן מוזר וזז בצורה פתאומית", ציין א'. "חשתי סכנה לי ולאזרחים שהיו בסביבתו ופעלתי, בשניות הספורות שהיו לי, לנטרל את האיום. לצערי הרב התברר כי בתקרית נהרג איאד אלחלאק, בעל צרכים מיוחדים על הרצף האוטיסטי. לא הייתה לי כל דרך לדעת את זהותו. ביצעתי את הירי בדיוק כמו שלימדו אותי וציפו ממני, כמה שבועות לפני בטירונות".
א' הוסיף: "רגע אחרי החל מבול של פייק ניוז (כאילו אלחלאק לווה על-ידי מדריכה, כאילו הציג מסמכים, כאילו יריתי לראשו, כאילו יריתי צרורות, ועוד מידע מסולף ושקרי שמקורו בקמפיין שנאה שכולו הסתה נגדי ונגד מדינת ישראל). המפקדים שלי אמרו בשטח שפעלתי נכון. התוצאה עצובה ומצערת, היא תלווה אותי כל חיי, אבל זאת לצערי המציאות הביטחונית שלנו. ואז הגיע כתב אישום בגין המתה בקלות דעת", סיפר א', וציין כי "העונש המירבי הוא 12 שנות מאסר".
2 צפייה בגלריה
א'
א'
"אמרת שלחיילים יש גיבוי מלא מהממשלה. אני מצפה לגיבוי הזה". מתוך מכתבו של א'
"העולם שלי התהפך, המשפחה שלי התרסקה, בכל מובן", הסביר א'. אני נמצא תחת איום מתמיד מחשש שאותם מפיצי שקרים יפגעו בי, לכן זהותי חסויה ואני נאלץ להגיע לבית משפט כשכובע גרב על ראשי. מפגינים נגדי, חפרו לי קבר, הפכו אותי לרוצח".
א' הזכיר ללפיד את דבריו בקורס חובלים וציין: "כבר יותר משנתיים אני משמש, בלית ברירה, כשחקן ראשי בהצגה בינלאומית, רק כדי שישראל תוכל לומר שהעמידה לדין עשב שוטה. ברשות הפלסטינית אולי מוחאים לישראל כפיים, וגם בעוד כמה מדינות עוינות וצדקניות. אבל אנחנו כאן בוכים על חוסר הצדק המשווע הזה. המסר הזה מחלחל להמון לוחמים שחוששים לירות בזמן אמת. אתה מוכן לאבד את טובי בנינו רק כדי שנצטייר טוב?
אני לא עשב שוטה וגם לא תפוח רקוב. אני לוחם שספג מיום הולדתו ערכי סובלנות, כבוד לאדם ולשונה, לוחם שהיה בסיטואציה מבצעית מורכבת, לוחם שהרגיש שעוד רגע עלולים להיפגע אזרחים, ותפקידו לסכל זאת. אני לוחם שזוכה לגיבוי מלא מצד בכירי מפקדי צה"ל ומג"ב, לוחם שהתבקש להמשיך ולשרת את המדינה. אני לוחם, לא פושע".
"אתה, אדוני, אמרת אמש כי לחיילים שלנו יש גיבוי מלא ממשלת ישראל ומעם ישראל. אני מצפה לגיבוי הזה", סיכם א'. "לא פעלתי בזדון, לא פעלתי בדרך עבריינית, רציתי רק למנוע פיגוע. אני מבקש ממך, בכל לשון של בקשה, שתפעל בכל הכלים שעומדים לרשותך לעצור את מחול השדים סביבי". א' פתח מאבק מימון המונים "לוחם, לא פושע" באתר beactive.