פרקליטות מחוז מרכז הגישה לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד יריב כהן (52) מאבן יהודה, לאחר שבמסגרת עיסוקו כפסיכותרפיסט ביצע עבירות מין בחלק מהמטופלות שלו, במסווה של טיפול.
כתב האישום מייחס לכהן שמונה אישומים, הכוללים מעשים מגונים, שחלקם ללא הסכמה ובמרמה, כשהאישום הראשון כולל גם עבירת אונס ומעשה סדום. בכתב האישום, שהגישה עורכת הדין דנה אלון, נטען כי בין השניים 2017 ל-2022 עסק כהן כמטפל ב"פסיכותרפיה גופנית, טיפול במשברים, מצוקות נפשיות והפרעות רגשיות, בעזרת טיפול שיחתי המשלב טכניקות מגע גופני, נשימה, תנועה, מדיטציה ועוד".
2 צפייה בגלריה
יריב כהן, הפסיכותרפיסט החשוד בביצוע עבירות מין במטופלות
יריב כהן, הפסיכותרפיסט החשוד בביצוע עבירות מין במטופלות
הורה למטופלות להתפשט ולהישאר בתחתונים. כהן בבית המשפט, היום
(צילום: שאול גולן)
2 צפייה בגלריה
יריב כהן
יריב כהן
שמונה נשים התלוננו נגדו. כהן
על פי כתב האישום, כהן ביצע במטופלות שלו עבירות מין כגון אונס, מעשה סדום ומעשים מגונים, בכסות של טיפול פסיכותרפיה גופנית. במהלך הטיפול השיחתי, חשפו המטופלות בפני יריב פרטים אינטימיים מחייהן האישיים, חששות, פחדים ובעיות שהביאו אותן לפנות לטיפול. כהן נהג לרכוש את אמונן של המטופלות בעורמה, בין היתר, בכך שבשיחות בעלות אופן מיני עם המטופלות, ביקש מהן לשתף אותו בפרטים מתוך חיי המין שלהן, ושיתף בעצמו מניסיונו המיני האישי, ובפרטים אודות חיי המין של מטופלות אחרות.
בכתב האישום צוין כי לצורך ביצוע טיפול הגוף, הורה יריב למטופלות לפשוט את בגדיהן ולהישאר לבושות בתחתונים בלבד, לשכב על מיטת הטיפולים ולהתכסות בסדין. למטופלת שביקשה להישאר לבושה נהג לומר כי זה יפריע לטיפול ויקשה עליו "להביא לתוצאה". בחלק מהמקרים הסית הנאשם את הסדין באופן שהותיר את המטופלות עם חלק גוף עליון חשוף. במהלך אותם טיפולים, ביצע יריב במטופלות מעשים מיניים, תוך ניצול החולשות שחשפו בפניו, ותוך הצגת מצג כוזב כי המגע באיברים אלו הכרחי למתן מזור לאותן בעיות.
ועידת המשפט ה-11עו"ד אבי חימיצילום: מוטי קמחי
בחלק מהטיפולים, כך תואר, ביצע יריב במטופלות עיסויים שהיו כרוכים במגע ועיסוי, בין היתר באיברים אינטימיים, שלא בהסכמת המטופלות, ובחלק המקרים חרף התנגדותן. באחד המקרים ביצע באישה אקט חודרני. את המעשים ביצע ללא מתן הסבר למטופלות על מהלך הטיפול, היכן הוא עומד לגעת, ומבלי לקבל את הסכמתן מראש ובתירוץ כי המגע המיני הינו חלק מהטיפול.
לא פעם, על מנת לרכוש את אמונן של המטופלות, תואר כי כהן הפיג את חששן בתירוץ כי הוא "מודע היטב לגבולות עבודתו כמטפל", וכי אופן ביצוע הטיפול אינו חורג מהגבול האמור. בסיומו של כל טיפול נהג הנאשם לחבק את המתלוננות חיבוק צמוד וארוך, שאינו הולם יחסי מטפל-מטופל.
עוד תואר בכתב האישום כי חלק מהמטופלות, שנתנו את מבטחן בכהן, פיתחו בו ובטיפול תלות רגשית ונעתרו לביצוע טיפוליו. שכן, חרף תחושת אי-הנוחות, המבוכה והגועל שהסבו להן טיפולי המגע, הן האמינו לדבריו כי מדובר בחלק בלתי נפרד מהטיפול, והכול מתוך הבנה ותקווה כי הטיפולים יועילו לשיפור מצבן הרגשי.
סנגורו של כהן, עו"ד אבי חימי, אמר כי "עד עכשיו שמענו צד אחד, ויש צד נוסף שטוען - ואני מאמין לו - שהוא ביצע טיפולים מקצועיים, רציניים ואחראיים. נדמה לי שיש אפשרות סבירה שהמתלוננות שגו בהערכה שלהן את הטיפול. אנחנו נלמד את חומר הראיות ונטפל בדברים כהלכתן".