חיסול ב"אמצעים מגוונים", בתוך מנהרה של חמאס: צה"ל ושב״כ חשפו הערב (חמישי) תיעוד מיוחד ממבצע שהתקיים בימים האחרונים, ובו חיסלו כוחות צה"ל מחבלים באחת המנהרות המשמעותיות של חמאס.

המנהרה נחשפה על ידי החטיבה הצפונית של אוגדת עזה בשיתוף שב"כ. לפי צה"ל, המחבלים זוהו וחוסלו על ידי לוחמי יחידת יהל"ם באמצעים מגוונים. בתיעוד נראה אחד המחבלים מנופף בידיו, ואחר כך נראות גופות המחבלים שחוסלו במנהרה.
דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, אמר כי הכוחות הטמינו אמצעי חבלה וזיהו את המחבלים במצלמות: "יש לנו שיטות לחימה חדשות שאנחנו נפעל בהן ונהרוג מחבלים. אנחנו ניכנס, נטמין מטענים, נמתין לרגע הנכון ונהרוג אותם מתחת לאדמה. הם לא יהיו מוגנים מתחת לאדמה".
שלשום דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי התוכנית להרס מנהרות על-ידי הזרמת מים מהים התיכון יצאה לדרך. לפי אותו דיווח, צה"ל החל להזרים מי ים אליהן, אבל "התוכנית נמצאת בשלב מוקדם ויעילותה נבדקת".
ב-CNN דווח כי ישראל אמרה לארצות הברית שהיא "בוחנת הצפת מנהרות באופן מוגבל". נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אישר למעשה את הדיווח לאחר מכן, ואמר כי "מוודאים שלא נמצאים חטופים במנהרות האלו".

1 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל הרצי הלוי בהערכת מצב בשג'עייה עם מפקד אוגדה 36 ומפקד חטיבת גולני
הרמטכ"ל הרצי הלוי בהערכת מצב בשג'עייה עם מפקד אוגדה 36 ומפקד חטיבת גולני
הרמטכ"ל בשג'אעיה
(צילום: דובר צה"ל )
הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, קיים היום הערכת מצב בשג'אעיה עם מפקד אוגדה 36 ועם מפקד חטיבת גולני, יומיים לאחר נפילתם של תשעה קצינים ולוחמים, בהם בכירים בגולני.
"אני רוצה לדבר על פיקוד ומנהיגות", אמר הרמטכ"ל ללוחמי גולני. "אנחנו רואים את זה בהרבה מקומות אבל בחטיבת גולני זה מוביל וזה יפה, וזה ראוי, וזה מקצועי וזה ערכי. את העיקרון הזה כאן מפקדים מימשו בצורה שהיא ראויה להערכה רבה מאוד, לא פחות מאשר באתוס הפיקודי של צה"ל, של חטיבת גולני בוודאי, גם של גדוד 53.
"הדרך הזו מנחל עוז לגדר, לקרני, עשיתי אותה הרבה מאוד פעמים. זה נראה אחרת. תזכרו - אתם נלחמים עכשיו, שג'אעיה, זייתון, קרבות קשים, שטח צפוף. מאחורה - נחל עוז, כפר עזה, זה אזורים שחטפו התקפות מאוד מאוד קשות ואנחנו צריכים להיות נחושים ויסודיים כדי שאנחנו נוכל להחזיר את נחל עוז וכפר עזה לביטחון מאוד גדול״.