בין קורבנות הפיגוע בשכונת נווה יעקב, שבו נרצחו אמש שבעה בני אדם, הייתה גם אזרחית אוקראינה, שלא מחזיקה באזרחות ישראלית. מדובר בעובדת סיעודית זרה, עם מעסיק מקומי, שנורתה למוות על-ידי המחבל.
"אנו מודאגים ומזועזעים מאוד מהפיגועים הנוראיים בירושלים. טרור ואלימות נגד אזרחים, כולל ילדים, אינם מקובלים", מסרה הבוקר השגרירות האוקראינית בישראל. "בצער אנו מודיעים כי אזרחית אוקראינית הייתה בין הקורבנות התמימים. תנחומינו העמוקים למשפחות הנפטרים ומתפללים להחלמה מלאה של הפצועים".
1 צפייה בגלריה
אלי ונטלי מזרחי ז"ל
אלי ונטלי מזרחי ז"ל
אלי ונטלי מזרחי ז"ל
(באדיבות המשפחה)
נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אמר כי אוקראינה חולקת עם ישראל את כאבה בעקבות פיגועי הטרור בירושלים. "תנחומינו הכנים למשפחות", אמר. "באופן ציני, הפשעים בוצעו ביום השואה הבינלאומי. אין מקום לטרור בעולם היום. לא בישראל ולא באוקראינה".
מוקדם יותר הותר לפרסום כי שניים מנרצחי הפיגוע אמש הם אלי מזרחי (48) ואשתו נטלי (45), שהתחתנו לפני שנתיים. אביו של אלי, שמעון, סיפר כי הבן ואשתו יצאו לסייע לפצועי הפיגוע - ונרצחו על ידי המחבל. "הוא עמד ליד המכונית שלו וירה בהם. נכנס לאוטו וברח", שחזר האב. "הוא היה אדם צנוע, דתי. רצה לעזור. ראה שיש יריות וכשהן הפסיקו רצה לעזור לפצועים, הוא ואשתו".
מלבד השלושה, בפיגוע אמש נרצחו עוד ארבעה בני אדם שזהויותיהם עדיין לא פורסמו. מדובר בפיגוע הקטלני ביותר בישראל מאז מתקפת הטרור ליד הגבול עם מצרים ב-2011. מותם של חמישה מההרוגים נקבע בזירה, סמוך לבית הכנסת בשכונת נווה יעקב בירושלים שבסביבתו פתח באש המחבל, ומותם של עוד שניים נקבע בבית החולים.


במקביל, לבתי החולים בירושלים פונו עוד שלושה פצועים מהפיגוע. בבית החולים הדסה הר הצופים מאושפז צעיר בן 24 במצב קשה אך יציב, והוא מורדם ומונשם, ויחד איתו מאושפז גם נער בן 16 שמצבו בינוני והבוקר נמסר כי הוא מתאושש, ער ובהכרה מלאה. בבית החולים שערי צדק מאושפזת אישה בת 65 שנפצעה בינוני וסובלת מפגיעות ביד וברגל.
הלילה נעצרו 42 חשודים במסגרת חקירת הפיגוע. לפי המשטרה, חלק מהעצורים הם בני משפחתו, קרוביו ואנשי סביבתו של המחבל. רוב החשודים נעצרו בשכונת א-טור, שם מתגורר המחבל חיירי עלקם. במקביל, הבוקר פורסמו תיעודים מרגעי נטרולו של המחבל, שבהם הוא נראה בורח רגלית אחרי שנטש את רכבו - ונשמעים קולות ירי, שממחישים את קרב היריות בין השוטרים המנטרלים למחבל. למחבל אין רקע ביטחוני קודם, אך הוא בעל עבר פלילי על רקע עבירות רכוש שביצע. הוא היה חמוש באקדח, ובדרכו להימלט מהזירה נורה על-ידי שוטר ומתנדב שהגיעו למקום.