וונדי שרמן, סגניתו של מזכיר המדינה האמריקני, שוחחה הלילה (בין שישי לשבת) עם השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר המקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו, והדגישה בפניו את "הדחיפות בהשגת הסכם הפסקת אש על מנת למנוע אובדן נוסף של חיי אזרחים וכדי להשיב את השקט". השיחה התקיימה בעיצומו של מבצע "מגן וחץ", שנכנס הלילה אל יומו החמישי.
2 צפייה בגלריה
רון דרמר ווונדי שרמן
רון דרמר ווונדי שרמן
דרמר ושרמן. איתות אמריקני
(צילום: AFP, GettyImages)
2 צפייה בגלריה
ההריסות בעזה לאחר תקיפות צה"ל ברצועה
ההריסות בעזה לאחר תקיפות צה"ל ברצועה
הריסות בדיר אל-בלח, אחרי תקיפת צה"ל
(צילום: רויטרס)
לפי מחלקת המדינה, שרמן הדגישה את מחויבותה המתמשכת של ארה"ב לביטחון ישראל ומסרה את תנחומיה על האזרחית הישראלית שנהרג במתקפת הרקטות. שרמן גינתה בחריפות את השיגור חסר ההבחנה של רקטות לישראל מצד ארגוני טרור בעזה, המסכן את רווחתם של הישראלים והפלסטינים כאחד, כלשון ההודעה. עוד נמסר כי היא גם הדגישה כי לישראלים ולפלסטינים מגיע באותה מידה לחיות בביטחון, והביעה צער עמוק על נפגעים פלסטינים ואזרחים ישראלים.
חרף הקריאה האמריקנית להגיע להפסקת אש, ישראל והג'יהאד האיסלאמי עדיין חלוקות על התנאים. אמש דווח כי מצרים העבירה הצעה להפסקת אש זמנית שתאפשר פתיחה של המעברים בעזה לצורך העברת ציוד חיוני אל הרצועה. בערוץ "אל-ערבי" נטען כי הפסקת האש אמורה הייתה להיכנס לתוקף בחצות הלילה, אולם בשעות הבוקר המוקדמות נשמעו אזעקות באשקלון ובעוטף עזה. גם צה"ל תקף בלילה ברצועה - עדות לכך שהפסקת האש לא יצאה אל הפועל.

הבוקר צוטט ב"אל-ערבי" דובר הג'יהאד האיסלאמי, שאמר כי "לא הגענו להסכמות בנוגע להפסקת אש זמנית עם מצרים. השיחות נמשכות". דובר בשם הפלגים בעזה אמר ל"אל-ערבי" כי "ישראל רוצה שקט תמורת שקט מבלי להתחייב להפסיק את הסיכולים".
בשיחה עם ערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני שמזוהה עם חיזבאללה אמר גורם בג'יהאד: "המערכה ממשיכה. התקיפות הבאות שלנו בדרך. האויב רוצה שקט תמורת שקט מבלי להתחייב להפסיק את הסיכולים. מצרים עושה מאמצים מתמשכים ואנחנו מערכים את זה ומדברים איתם באופן חיובי".
הלילה תקף צה"ל מפקדות מבצעיות של הג'יהאד האיסלאמי ושבעה מתקנים לשיגור רקטות ומרגמות. בין השאר הותקפה מפקדה מבצעית של מוחמד אבו אל עטא, בכיר ביחידה הרקטית של ארגון הטרור. אבו אל עטא, אחיו של בהא שחוסל בפתח מבצע "חגורה שחורה" ב-2019, נוהג בעיתות חירום לנטוש את מפקדתו ולהתמקם בבית החולים שיפא כמקום מסתור בין אוכלוסייה אזרחית, תוך שהוא ממשיך לפעול ולנסות להכווין טרור נגד מדינת ישראל. חיל האוויר תקף גם מפקדה מבצעית נוספת של חאלד עזאם, פעיל בכיר בכוח הרקטי בחטיבת עזה של הג'יהאד האיסלאמי.