עדות ראשונה של פצוע מזירת הפיגוע הרצחני: הרב זאבי קצנלבוגן, אב לשמונה בן 46 המתגורר ברובע היהודי בירושלים, סיפר על שאירע הבוקר (יום א') בעת שהיה ליד ביתו. מצבו של קצלנבוגן הוגדר תחילה בינוני ובבית החולים הדסה עין כרם השתפר מצבו וכעת מוגדר קל. בפיגוע נרצח אזרח ונפצעו שלושה בני אדם נוספים - אזרח שמצבו קשה ושני שוטרים שנפצעו קל. "שמעתי יריות בקצב מסחרר", סיפר הפצוע.
3 צפייה בגלריה
זאב קצנלבוגן שנפגע בידו בפיגוע ירי הבוקר בשער השלשלת
זאב קצנלבוגן שנפגע בידו בפיגוע ירי הבוקר בשער השלשלת
זאבי קצנלבוגן שנפגע קל בפיגוע
(צילום: רפי קוץ)
3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: AFP)
"אני עולה הבוקר לתפילת שחרית בכותל, עדיין עטוף עם הטלית והתפילין על הראש ועל היד", תיאר קצנלבוגן. "איך שאני מסתובב שמאלה לרחוב שמעל הבית שלי, רחוב השלשלת, מיד אחרי הסיבוב אני שומע יריות. תוך כדי אני מרגיש כאב חזק בזרוע, ממש במקום של התפילין ומבין שקורה משהו. אני לוקח אחורה, חוזר מיד לתוך רחבת הכותל כדי להיכנס למבנה סגור ושם מבין את הנס שהקדוש ברוך הוא עשה לי. קיבלתי את החיים שלי במתנה".
ממקום אשפוזו בבית החולים אמר כי הוא "מאחל לכולם לכל הפצועים שיהיה להם בריאות שלמה. מאחל לעם שלנו שנוכל ללכת בבטחה מתחת לבית שלנו ושלא נדע דברים מטורפים כאלה ושכל מי שעושה דברים כאלה ישלם על זה מחיר מלא".
3 צפייה בגלריה
פאדי אבו שחידם המחבל בזירה
פאדי אבו שחידם המחבל בזירה
המחבל פאדי אבו שחידם
הפיגוע התרחש מעט לפני השעה 9:00 סמוך לשער השלשלת המוביל להר הבית. המחבל פאדי אבו שחידם חמוש ברובה ירה לעבר אזרחים. אל יחידת הטראומה בהדסה הר הצופים פונה פצוע עם פגיעת ראש קשה בשנות ה-30 לחייו תוך כדי פעולות החייאה וללא סימני חיים. צוות יחידת הטראומה המשיך בפעולות החייאה אך נאלץ לקבוע את מותו. לשערי צדק הגיע פצוע במצב קשה עם פציעות ירי, וזהותו עדיין לא ידועה. להדסה עין כרם פונו שלושה נפגעים: בן 46 במצב בינוני, בן 30 במצב קל ובן 31 במצב קל.
המחבל אבו שחידם הוא אב לארבעה ממחנה הפליטים שועפט שבמזרח ירושלים. השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר בתדרוך בזירת הפיגוע כי הוא מוכר כאיש חמאס מהזרוע המדינית, ולא מהזרוע הצבאית. הוא לא נעצר בעבר על ידי שב"כ. תושבים סיפרו כי הוא נוהג לבוא למסגד אל אקצא ולעודד מתפללים לא לאפשר לכוחות הביטחון להיכנס למסגד ולהתעמת איתם. הוא גם מעביר שיעורי דת באזור. לפי השר בר-לב, "אשתו עזבה לחו"ל לפני שלושה ימים, ואחד הבנים שלו גם גר בחו"ל".