הידיעה על מעצרו של שחקן הכדורגל הישראלי שגיב יחזקאל אמש (ראשון) בטורקיה, בחשד ל"הסתה נגד המדינה" בשל מחווה שעשה אתמול לחטופים במהלך משחק, הגיעה לראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך ישיבת הממשלה הלילית על התקציב - וכעת נעשים מאמצים קדחתניים להביא לשחרורו המהיר. חוץ ממשרד ראש הממשלה, גם משרד החוץ ומשרד התרבות והספורט - כולל השר מיקי זוהר - מעורבים במגעים מול הרשויות בטורקיה.
2 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
נתניהו ומיקי זוהר. רה"מ עודכן בחקירתו של שגיב יחזקאל, גם שר התרבות והספורט מעורב במגעים לשחרורו
במקביל, לצד המאמצים השקטים לפתור את התקרית "מאחורי הקלעים", הצעד הטורקי הביא לביקורת חריפה מצד שורה של פוליטיקאים. בראשם שר התפוצות והשוויון החברתי עמיחי שיקלי, שכתב ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר) על הנשיא הטורקי: "ארדואן צריך להנהיג את דאעש, לא את טורקיה".
עוד כתב שיקלי כי "צריך לומר בכאב שטורקיה תחת ארדואן הפכה מדמוקרטיה לדיקטטורה, מחברת ברית נאט"ו לחברה בארגון ג'יהאדיסטי". את הציוץ מחק שיקלי זמן קצר לאחר שפרסם אותו. גם ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט גינה את טורקיה, וכתב ב-X "יחזקאל נלקח לחקירה רק כי עשה את המחווה הפשוטה הזו. זו טורקיה 2023. ממשלת טורקיה צריכה להתבייש".
2 צפייה בגלריה
נשיא טורקיה רג'פ טראיפ ארדואן
נשיא טורקיה רג'פ טראיפ ארדואן
"תחתיו, טורקיה הפכה מחברת ברית נאט"ו לחברה בארגון ג'יהאדיסטי". ארדואן
(צילום: Sean Gallup/Getty Images)
יחזקאל נעצר לאחר ששר המשפטים הטורקי יילמאז טונץ' הודיע הערב רשמית כי הוא יפתח בחקירה נגד השחקן. עוד קודם לכן הוא הושעה מקבוצתו אנטליהספור בשל המחווה שעשה. ההתאחדות הטורקית לכדורגל גינתה גם היא את יחזקאל, ומסרה שהיא "תפתח נגדו בהליכים משמעתיים".
אוהדי אנטליהספור, הקבוצה בה משחק יחזקאל, התאספו במתחם האימון של המועדון ודרשו כי השחקן יסולק מהקבוצה. בין השאר קראו האוהדים: "כלב ציוני, צא מאנטליה". בנוסף, אחת מנותנות החסות של אנטליהספור הודיעה כי תבטל את ההסכם שלה עם הקבוצה במידה שהשחקן לא ישוחרר.
המחווה של יחזקאל הגיעה לאחר שכבש שער מול הקבוצה היריבה - אחריו סימן חצי לב למצלמה, כאשר על התחבושת שעל ידו נכתב "100 ימים - 7 באוקטובר". קבוצתו אנטליהספור העלתה את החגיגה המיוחדת לרשתות החברתיות, אך לאחר מספר דקות היא מחקה את הפוסטים עקב הכעס שהם עוררו אצל האוהדים והתקשורת.