פרסום ראשון: ניסים פיניש, שהיה קצין מודיעין בכלא גלבוע, הודיע היום (ג') על פרישה משירות בתי הסוהר. פיניש חשוד ששיבץ סוהרות באגף הביטחוני לדרישתו של האסיר הביטחוני מחמוד עטאללה, והתעלם מתלונות הסוהרות נגדו על מעשים מגונים שעטאללה ביצע בהן.
1 צפייה בגלריה
ניסים פיניש
ניסים פיניש
ניסים פיניש וכלא גלבוע. פורש בצל החדשות נגדו
(צילום: דוברות שב"ס )
הפרישה של פיניש מגיעה כמה חודשים לאחר שקצין המודיעין שהחליף אותו בתפקיד, ראני באשא, פוטר משב"ס בשל החשדות בפרשה. בימים האחרונים שלחה עו"ד קרן ברק, שמייצגת את המתלוננות בפרשה, מכתב לנציבת שב"ס רב-גונדר קטי פרי, ובו דרשה את פיטוריו של פיניש לאור החשדות החמורים נגדו.
רק בשבוע שעבר זומן פיניש לעימות במשטרה עם נגה – אחת הסוהרות שהתלוננה שנפלה קורבן למעשים מגונים מצד עטאללה, לטענתה בידיעת הקצינים בכלא. פיניש טען במהלך העימות כי אינו מכיר את נגה. היא הטיחה בו: "אתה משקר. באתי אליך והתלוננתי שעטאללה מטריד אותי, ואתה אמרת לי 'אל תתייחסי, עטאללה כל הזמן מבקש שהסוהרת הגבוהה והיפה תבוא לעבוד'". פיניש הכחיש בעימות כי אמר זאת לסוהרת, וטען כי "גם 'הילה' אמרה שנאנסה, והנה היא לא נאנסה".
העימות בין נגה לפיניש נערך באיחור של כמעט חמש שנים. כבר ב-2018 טענה נגה למעורבות של פיניש בסרסור הסוהרות וביקשה להתעמת איתו, אך בפרקליטות דחו את הבקשה וסגרו נגדו את התיק מחוסר אשמה – מבלי שביצעו אז חקירה מקיפה. חקירת הפרשה שנפתחה מחדש הסתיימה לפני כחודשיים, והתיק הועבר להכרעת הפרקליטות – שהחזירה אותו להשלמות חקירה במשטרה.

לפי ההערכות, הכרעה נגד קציני שב"ס החשודים בסרסור בסוהרות תתקבל במהלך חודש אפריל, במקביל לפרסום דו"ח ועדת הבדיקה הממשלתית למחדל בריחת האסירים מכלא גלבוע. פיניש, נציין, הודיע למקורביו לפני כמה חודשים כי בכוונתו לפרוש משב"ס עקב החשדות נגדו בפרשה, אך חזר בו והודיע שלא יפרוש. בשב"ס כבר בחנו אז את האפשרות להדיח אותו מהארגון בתום החקירה הפלילית.
עו"ד קרן ברקעו"ד קרן ברקצילום: עמיר צוק
עו"ד קרן ברק, המייצגת את הסוהרות מכלא גלבוע, מסרה: "אני גאה בסוהרות נגה והילה שהתעקשו להתעמת עם ניסים פיניש בלה"ב 433 והטיחו בו כי הן רואות בו את אחד המחוללים הראשיים של פרשת הסרסור. אני שמחה שנוכח מכתבי לרב גונדר קטי פרי, היא הבינה את חומרת מעשיו ועמדה לצד הסוהרות וציבור הנשים בישראל. המערכת הראתה לפיניש את הדרך החוצה ומבחינת לקוחותיי הסוהרות, העובדה שפיניש פושט סופית את מדיו ולא ישרת עוד את הציבור, מסבה נחת ומפיחה בהן תקווה שהמערכת ובראשה הפרקליטות תבין את מידת חומרת האירועים שקרו בגלבוע. אנו מצפות מהמערכת למצות עמו את הדין ולהגיש כתבי אישום נגדו ונגד כל המעורבים בפרשה".