לאחר פרסום התיעוד שבו הוא נראה מדלג מעל גופה טען ניצב ג'מאל חכרוש כי פעל לפי הנהלים ובאופן מקצועי. אלא שבניגוד לטענותיו כי "טיפל בזירה", לידי ynet ו"ידיעות אחרונות" הגיעה עדות שמוכיחה אחרת: העדות שמסר חכרוש עצמו במשטרה.
על פניו מדובר בתיאור לקוני שלא מפרט את אשר התרחש אחרי הרצח. "בסמוך לשעה 11:30 הגעתי למפעל ברזל באזור התעשייה כפר כנא בכדי להזמין ברזל עבור בנייה אצלי בבית", אמר לחוקרים. "כשנכנסתי למשרד של המזכירה ראיתי בצד שמאל בתוך המשרד ספה שבה ישבו שני גברים שאיני מכיר. אמרתי שלום, ישבתי מול המזכירה בקשר להזמנת הברזל. התחלתי ברישום הצ'ק ותוך כדי כך אחד משני הגברים שישבו - קם ויצא החוצה בצעקות. יותר מאוחר הבנתי שזה החשוד, וזה שנשאר לשבת הוא עורך דין. שאלתי את המזכירה מה קרה. אמרה לי, 'זה משגע אותנו', ושאלתי אותה מי זה, היא ענתה לי 'לא כדאי לך להכיר'. הכוונה על הבחור שיצא וצעק".
6 צפייה בגלריה
ניצב ג'מאל חכרוש
ניצב ג'מאל חכרוש
ניצב ג'מאל חכרוש
(צילום: אלעד גרשגורן)
6 צפייה בגלריה
ניצב ג'מאל חכרוש מדלג מעל פצוע בקטטה ויוצא מזירת רצח בבית עסק בכפר כנא
ניצב ג'מאל חכרוש מדלג מעל פצוע בקטטה ויוצא מזירת רצח בבית עסק בכפר כנא
חכרוש מדלג מעל הפצוע. מתוך התיעוד
"יצאתי החוצה מהמשרד לכיוון המעבר ואז ראיתי אנשים", המשיך בעדותו, "הסתבר לי שדלת המטבח שם הייתה נעולה וצועקים 'תפתח, תפתח', ואז הבנתי שיש מישהו שמסתגר במטבח. המשכתי החוצה ואז על המדרגות ראיתי אדם מלא דם על החזה שלו והגיעו שני אנשים שהרימו אותו ולקחו אותו ברכב לטיפול רפואי. זה מה שראיתי".
החוקר שאל את חכרוש: "האם אתה מכיר את האיש על המדרגות עם הדם?". חכרוש השיב לחוקר: "לא מכיר אישית. שאלתי שם ואמרו לי את שמו". החוקר שואל: "האם הוא היה עדיין בחיים כשראית אותו, ואם כן, האם אמר משהו?". חכרוש השיב: "לא יודע אם עדיין היה בחיים, לא שמעתי אותו מדבר". החוקר שואל: "האם אתה ראית מי פגע בו?", חכרוש השיב, "אני לא ראיתי". חכרוש לא מסר פרטים נוספים, לא ציין בפני חוקרי המשטרה מה עשה ברגע שיצא מהדלת ועד שהגיעו החוקרים ולא תיאר בפניהם את הדילוג מעל הגופה.
גורם בכיר במשטרה אמר כי יש לפטר את חכרוש. "העדות של חכרוש לקונית ובעיקר מעלה חשד שהוא לא מסר את המידע המלא לחוקרי המשטרה על כל מה שהתרחש. מח"ש צריכה לחקור את האירוע החמור הזה. איך יכול להיות שמי שאחראי על הפשיעה בחברה הערבית מתנהל כך? חכרוש לא יכול לחזור למשטרה אחרי אירוע חמור כזה", אמר הגורם הבכיר.

6 צפייה בגלריה
גאזי אמארה
גאזי אמארה
גאזי אמארה שנרצח בקטטה
אחיו של חכרוש, בסאם, אמר הבוקר לאולפן ynet כי אחיו לא יתפטר. "היו שם צעקות, אבל כיום יש צעקות כאלה", אמר. "ג'מאל עשה כל מאמץ כדי למנוע את המשך הפשע, שלא תהיה נקמת דם. אחיו של המנוח יכל להרוג את החשוד. הוא תפס את החשוד במקום, סגר עליו עד שהגיעה המשטרה".
לדברי בסאם, "ג'מאל יצא לחופשה לפי בקשתו, כדי שוועדת הבדיקה תבדוק את האירוע עד תום. אחי בטוח בצדקתו, פרסום התיעוד נועד כדי לפגוע בו. אנחנו מתחילים להרגיש את התוצאות של הפעולות של יחידת סייף שבראשה הוא עומד, וזה כנראה לא טוב לפלחים מסוימים במדינה. יכול להיות שזו סגירת חשבונות".
הסערה התעוררה אתמול בעקבות פרסום ב"הארץ" של סרטון מ-2020 שבו נראה ניצב חכרוש, מפקד יחידת סיף שתפקידה להיאבק בפשיעה בחברה הערבית, כשהוא מדלג מעל גבר שנפצע באורח קשה מאוד, מבלי לעזור לו. בקטטה נרצח גאזי אמארה, תושב כפר כנא בן 35, שנדקר על-ידי קרוב משפחתו ולאחר מכן מת מפצעיו.
חכרוש היה במקום בזמן הקטטה. כשיצא מבית העסק הוא ירד במדרגות, עבר ליד אמארה, אבל לא סייע לו. המשטרה ציינה כי ביום האירוע היה ניצב חכרוש בקרבת מקום - ולא שראה את הפצוע. במשטרה טענו אז כי חכרוש היה זה שהזעיק את השוטרים למקום. אלא שתיעוד התקרית מגלה אחרת.
בשיחה עם ynet טען אמש ניצב חכרוש כי ביצע את תפקידו על הצד המקצועי ביותר. "סגרתי את הזירה, הזמנתי כוחות הצלה ומנעתי את המשך האירוע. זה מה שמצופה משוטר לעשות. עשיתי זאת וכל הסרטון מראה את זה. אבל בחרו להראות רק חמש וחצי שניות מתוכו".
6 צפייה בגלריה
עמר בר-לב
עמר בר-לב
"רתח מזעם". השר לביטחון הפנים עמר בר-לב
(צילום: יואב דודקביץ')
בעקבות פרסום התיעוד מזירת הרצח בכפר כנא לפני כשנה וחצי, הודיע אתמול ניצב חכרוש למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי כי הוא יוצא לחופשה עד שתושלם בדיקת התנהלותו. בכירים במשטרה טענו אמש כי קיומו של הסרטון היה ידוע לצמרת הארגון בזמן אמת כשכיהן ממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן - אך לדבריהם, לא נעשה דבר.
המפכ"ל הודיע על מינוי צוות בדיקה לאירוע בראשות ניצב בדימוס אהרון אקסול, שכיהן בעבר כמפקד מחוז תל אביב וראש אגף המבצעים המשטרה. השר לביטחון הפנים עמר בר-לב הנחה אמש את המפכ"ל כי צוות הבדיקה שמונה יבחן גם את שאלת ההיכרות לכאורה של גורמי המשטרה עם הנושא. בין היתר מבקש השר לדעת ממתי מי מהמשטרה הכיר את בנושא, לאילו דרגים הגיע המידע, מה היקף המידע שהגיע והמועד שבו התקבל אצל מי מהגורמים במשטרה. בר-לב גם מבקש לדעת אם ננקטו צעדים כלשהם בעקבות האירוע. גורמים במשרד לביטחון הפנים אמרו כאמור כי השר בר-לב רתח כשצפה בתיעוד והוא דורש מהמפכ"ל תשובות לשאלותיו.
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "כפי שנמסר אמש, מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, הודיע על מינוי צוות בדיקה בראשותו של ניצב בדימוס, עו"ד אהרון אקסול. לכשתושלם הבדיקה ויוצגו מסקנותיה, אלא יועברו גם לידיעת הציבור כמתבקש".
ממלא מקום המפכ"ל דאז מוטי כהן סירב להגיב על דברים.