חבר קבינט המלחמה תקף הערב (יום חמישי) את ראש הממשלה בחריפות, ואמר כי "יש מי שמייצר מחלוקות מדומות, ופוגע ביחסים עם ארצות הברית". בהצהרה שמסר בקריה בתל אביב אמר השר בני גנץ, יו"ר המחנה הממלכתי, כי "עלינו כדרג המדיני לשמר את הלגיטימציה וחופש הפעולה, ולתכנן את המשך הלחימה. בניגוד לעבר, לא נסיים ב'שקט יענה בשקט'. במלחמה הזו, אין "יום שאחרי", יש תהליך ארוך, קשה והכרחי, בעוצמות משתנות. ימים, וחודשים ושנים".
ברמיזה לדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיהם אחת המטרות היא שהשליטה בעזה ב"יום שאחרי" לא תועבר לרשות הפלסטינית, אמר גנץ כי "התפקיד של ההנהגה הוא להגיד לציבור מה כן יהיה, ולחתור לשם. בצורה עניינית, ובלי לייצר מחלוקות מדומות כשחיילינו נלחמים שכם אל שכם בשדה הקרב. הבסיס למסגרת שתאפשר ייצוב ביטחוני ואזרחי בדרום מוסכם על רוב חלקי החברה הישראלית, וחלקים גדולים ממנו גם על שותפינו האמריקנים".
1 צפייה בגלריה
גנץ: "תפקידנו להגיד מה כן יהיה ב'יום שאחרי', ולא לייצר מחלוקות מדומות"
גנץ: "תפקידנו להגיד מה כן יהיה ב'יום שאחרי', ולא לייצר מחלוקות מדומות"
גנץ: "תפקידנו להגיד מה כן יהיה ב'יום שאחרי', ולא לייצר מחלוקות מדומות"
(צילום: אלכס קולומויסקי, מוטי קמחי)
גנץ פירט את תוכניתו שלו לאותו "יום שאחרי", ואמר: "חמאס הוא חלק מהציר האיראני שרוצה להשמיד אותנו ולבלום את הנורמליזציה. עלינו לגרום למצב ההפוך לקרות: להסיר את האיום של חמאס, לחזק את הקשר עם מדינות ערב המתונות, ולבנות מציאות אזורית אחרת שתכלול גם מסגרת לפתרון בעזה. בהיבט הצבאי - בסיום השלב הקרוב כשתושלם המשימה בדרום הרצועה נעצב שליטה ביטחונית מלאה על המרחב, כולל תפיסת שטח שתאפשר את המשך המאמץ המבצעי. ישראל תשלוט ביטחונית, תשמור על חופש פעולה, ותממש אותו בכל השטח. דין חאן יונס ושג'אעיה יהיה כדין הקסבה בשכם".
הוא הוסיף כי "בהיבט האזרחי יהיה נכון לאתר גורמים מקומיים שיטפלו בביוב, ברפואה ובנושאים האזרחיים, בתמיכת מנהלת שתורכב ברובה ממדינות ערביות מתונות, שחלקן כבר הביעו נכונות להצטרף למאמץ הזה. והחשוב מכל – צריך להתניע את תהליכי הנורמליזציה, ולרתום אותם גם למהלך לשינוי המציאות בעזה בטווח הרחוק".
"הדבר החשוב ביותר בעת הזו הוא לנצח במלחמה ולשמור על ביטחון ישראל", המשיך יו"ר המחנה הממלכתי. "לשם כך חשובות האחדות בעם, הרוח הגבית לחיילים, השבת החטופים וקבלת החלטות נכונות צבאית ומדינית". הוא חזר שוב כי "לצערי, גם בימים האלו, יש מי שעוסק ביצירת מחלוקות מדומות בעם ובפגיעה ביחסים החשובים עם ארצות הברית. אנחנו לא ננהג כך בזמן מלחמה".
לשאלת ynet על דרישת האמריקנים למעבר ללחימה ב'עצימות נמוכה' בעזה אמר: "האמריקנים מנהלים איתנו שיח אסטרטגי ראוי ושקול. לא מכתיבים לנו שום דבר. אנחנו יושבים כשותפים ורואים את התמונה הרחבה. ודאי שאנחנו צריכים לוודא שהצבא יכול להמשיך לבצע את משימתו וצריכים להתאים את שיטות הפעולה שלנו לשיקולים ולאינטרסים של מדינת ישראל. זה מה שנעשה בקבינט המלחמה, זה מה שעושה הצבא וזה מה שנעשה עם חברינו האמריקנים".
חצי יממה לאחר אישור התקציב, ובתוכו הכספים למשרדה של השרה אורית סטרוק, אמר השר גנץ: "שמעתי מישהו אומר שזה כסף קטן. אז אם זה כסף קטן למה לא להעביר אותו היום לדברים הנחוצים. אני כאן מתוך שותפות גורל לעם ישראל, מתוך הצרכים הביטחוניים והלאומיים של עם ישראל. כמו שידעתי להיכנס לממשלה, אני אדע מתי לצאת".