בית המשפט העליון, שדן היום (ד') בערעור שהגישה הגננת כרמל מעודה על עונש המאסר של 9.5 שנים שנגזר עליה במחוזי לאחר שהורשעה בהתעללות בפעוטות במשפחתון שניהלה בראש העין, המליץ לה לחזור בה מעתירתה. סנגוריה ביקשו ארכה של שבועיים לגבי מתן תשובה להצעה למשוך את העתירה, ראש הרכב השופטים, השופטת דפנה ברק ארז, העניקה ארכה של 10 ימים. מעודה החלה לרצות את עונשה בספטמבר האחרון.
בערעור טענו סנגוריה של מעודה, עוה"ד עירית שלזינגר-זריבי ושירן ברגמן מהסנגוריה הציבורית, כי: "בהטלת 9.5 שנות מאסר סטה לחומרה בית המשפט במידה ניכרת ושגה באופן שפעל להחמיר את רף הענישה הנהוג. לא ניתן להתעלם כי העונש יוצא הדופן בחומרתו חריג יחסית לענישה המקובלת במקרים דומים. מתחם הענישה שנקבע, 13-8 שנים, אינו מידתי".
"חשוב לזכור שהיא ללא עבר פלילי", אמר עו"ד ברגמן בדיון - ועל כך השיבה השופטת יעל וילנר, שיושבת בהרכב לצד השופטות דפנה ברק-ארז וענת ברון: "יש קושי לבוא ולומר שזו מעידה חד פעמית. היא נעדרת עבר פלילי, אבל כשזה מתרחש פעם אחר פעם - יש עבר".
2 צפייה בגלריה
כרמל מעודה בערעור לבית המשפט העליון
כרמל מעודה בערעור לבית המשפט העליון
כרמל מעודה בזום מנווה תרצה, במהלך הדיון בעליון
(צילום: אלכס גמבורג)

השופטת ברון הוסיפה: "ההתעללות בילדים האלה - זה קשה לקריאה. העובדה שזה לא ילד אחד, שזה גם עולם ומלואו. ההתאכזרות היא באמת בלתי נתפסת". בעקבות דברי השופטות כמה אמהות שנכחו באולם פרצו בבכי. ההורים מיוצגים בדיון על ידי עו"ד אורי סקוזה.
ראש ההרכב, השופטת ברק ארז, אמרה כי השופטות ממליצות למעודה לחזור בה מהעתירה: "יצאנו להתייעצות וחשבנו שאנחנו לא סבורות שיש מקום להתערב בגזר הדין. אנחנו מבינות שיש כאן חרטה ודווקא משום כך סברנו שאפילו בצד הטיפולי והערכי היה נכון לחזור מהערעור".
יוסי חברה, מנכ"ל עמותת צדק לילדים שבתו הייתה במשפחתון "בייבי לאב" של מעודה, היה אחד מההורים שבאו לדיון. הוא אמר כי "הגענו כדי לבקש מהעליון לא להפחית ביום אחד מהעונש שלה. 9 שנים זה כלום ושום דבר לעומת מה שהילדים עברו. אם היא הייתה צריכה להישפט על כל סעיף, היא הייתה צריכה לשבת עשרות שנים בכלא".

2 צפייה בגלריה
כרמל מעודה מול ההורים החוגגים אחרי גזר הדין
כרמל מעודה מול ההורים החוגגים אחרי גזר הדין
כרמל מעודה מול ההורים החוגגים אחרי גזר הדין
(צילום: יריב כץ)
מעודה, שניהלה את המשפחתון בראש העין, הורשעה בהתעללות ותקיפת פעוטות בני שלושה חודשים עד שלוש שנים. הפרקליטות ביקשה לגזור עליה עונש של 14 שנות מאסר - עונש חסר תקדים במקרים כגון זה. שופט המחוזי עמי קובו קבע שהיא תרצה 9.5 שנות מאסר - העונש החמור ביותר שנגזר אי פעם על מטפלת או גננת מתעללת בישראל (מלבד הסייעת אינה סקיבנקו שהורשעה בהריגת התינוקת יסמין וינטה).
אורי סקוזהעו"ד אורי סקוזהצילום: גלעד מורג
מעודה הורשעה ביותר מעשר עבירות של התעללות בפעוטות ותקיפת קטין בגן. בכתב האישום יוחסו לה התעללות בקטינים ובחסרי ישע ובתקיפת 11 תינוקות ופעוטות שבהם טיפלה. בין השאר צוין בכתב האישום נגדה ש"כיסתה ראשם של הקטינים בשמיכה וישבה עליהם, קשרה ידי קטין באמצעות חוט למשך דקות עד שעות, הרימה קטינים באחיזה בכוח בזרוע, הניפה אותם באוויר והכול עד להטחתם ברצפה, טלטלה תינוקות, העמידה פעוטות עם הפנים לקיר; לעתים, למשך כמה שעות, הצליפה בקטינים באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה את ראשיהם לאחור תוך חסימת אפם ופיהם עד כדי קשיי נשימה".
באחד המקרים, נטען, היא משכה את ראשו של אחד התינוקות, שנולד עם כליה אחת, כשהיא דוחפת את הכיסא שעליו ישב עד שבטנו נמחצה בין הכיסא לשולחן. במקרה אחר היא השליכה פעוט לתוך לול, הטיחה אותו בחוזקה בכיסא, הטיחה ראשו בשולחן ודחפה אותו לאחור.