חבר הכנסת דני דנון מהליכוד התייחס הבוקר (יום חמישי) בריאיון ב-ynet radio להחלטת הממשלה לדחות את פינוי המאחז הבלתי-חוקי חאן אל אחמר, ואמר כי "ההתנהלות של הממשלה בנושא הזה היא מבישה, מביכה ומוזרה. אני חושב שהדחיות בנושא חאן אל אחמר לא מחזקות את העמדה של מדינת ישראל".
1 צפייה בגלריה
דני דנון
דני דנון
"פינוי חאן אל אחמר יחזק את המדינה". דנון
(צילום: יריב כץ)
לפי דנון, "אני חושב שמפרשים את זה גם ברשות וגם במקומות אחרים באזור שלנו כצעד שמראה שאפשר להפעיל לחץ על ממשלת ישראל. אני עקבי בעמדות שלי ואני כן חושב שפינוי חאן אל אחמר בסופו של דבר יחזק את מדינת ישראל, לא יחליש אותנו".
על סוגיית המהפכה המשפטית אמר דנון כי "אני תמיד אמרתי שאני תומך ברפורמה, אני מאמין בה. אבל צריך לעשות את זה בהסכמה רחבה כדי שהיא תישאר פה לזמן רב ולא תהיה בעלת צביון פוליטי שבבוא היום תבוא ממשלת שמאל ותחליף אותה באופן מידי".
בינתיים, גם ח"כ אביחי בוארון (הליכוד) התייחס למהפכה המשפטית בריאיון ל-ynet radio, והסביר כי "יש לנו את כל הזכות להעביר אותה, ואם בני גנץ לא יבוא להסכמות ולא נמצא את הנוסחה הגואלת לא יהיה מנוס מלהעביר את הרפורמה הזאת".
בוארון התייחס גם לשיחות בבית הנשיא, וציין כי הן "הוגדרו מלכתחילה כשיחות שנערכות במהלך הפגרה שבין שני המושבים לקראת מושב הקיץ. הציפיה היא שהשיחות יבשילו עד הכניסה למושב הקיץ".
אבי בוארוןח"כ אביחי בוארוןצילום: אלכס קולומויסקי
על היחסים עם ארה"ב אמר בוארון כי "אני חושב שאנחנו מספיק חזקים ומספיק מבוגרים וילדים גדולים לנהל את ענייננו בעצמנו. גם הממשל האמריקני מבין שאנחנו לא מדינת חסות של ארה"ב". בוארון הוסיף כי ארה"ב היא "ידידתנו הגדולה", וציין: "אנחנו מספיק חזקים להתמודד בלעדיהם, כמו שלימדו אותנו חז"ל: 'השלך על השם יהבך והוא יכלכלך', 'אל תבטחו בנדיבים' - אנחנו צריכים לסמוך על עצמנו ורק על עצמנו".
עם זאת, ציין בוארון כי "אנחנו צריכים לשמר את הקשר המיוחד עם ארה"ב, לבסס ולפתח אותו. אנחנו צריכים להסביר לעולם, בין היתר לארה"ב - יש סוגיות שהן סוגיות ליבה במדינת ישראל והעם היהודי ימשיך לנהל את אורחות חייו בעצמו".