ארבעה חמושים תקפו היום (שבת) תחנת משטרה באיראן והרגו שני שוטרים. המתקפה הייתה בעיר זהדן – שנמצאת במחוז סיסטן-בלוצ'יסטן בדרום-מזרח המדינה, כ-30 ק"מ מהגבול עם פקיסטן.
סגן מושל מחוז סיסטן-בלוצ'יסטן דיווח שארבעת החמושים הגיעו לתחנת המשטרה מצוידים ברימוני יד, והשליכו אותם לשערי התחנה כדי לפרוץ פנימה. הוא הכחיש דיווח לפיו לחמושים התלוו מחבלים מתאבדים עם חגורות נפץ. הרפובליקה האיסלאמית הודיעה ששני השוטרים נהרגו בחילופי אש עם החמושים, ולפי משמרות המהפכה של איראן ארבעת החמושים חוסלו.
3 צפייה בגלריה
איראן פיגוע ב מקדש שיעי בעיר שיראז
איראן פיגוע ב מקדש שיעי בעיר שיראז
המחבל שפתח באש לעבר המתפללים במסגד בשיראז
סיסטן-בלוצ'יסטן, שבנוסף לפקיסטן גובל גם באפגניסטן, הוא אחד המחוזות העניים באיראן. תושביו טוענים כבר שנים שהם נתונים לאפליה ודיכוי מצד השלטון האיראני. רוב תושבי המחוז הם מוסלמים סונים - מיעוט באיראן השיעית. בשנים האחרונות היו במחוז כמה פיגועים נגד כוחות הביטחון.
בסוף חודש מאי דיווח גורם במשטרת איראן כי "אנשי טליבאן" פתחו באש לעבר תחנת משטרה בסיסטן-בלוצ'יסטן. משטרת איראן לא דיווחה על נפגעים, אך לפי התקשורת המקומית בחילופי אש בין הצדדים נהרג איש משמר הגבול האיראני. שלטון הטליבאן באפגניסטן דיווח על שני הרוגים, אחד בכל צד. איראן ומשטר הטליבאן (ארגון טרור סוני) נמצאים בעימות על הגישה למי נהר שעובר באזור, על רקע הבצורת שממנה סובלים האיראנים.
3 צפייה בגלריה
איראן פיגוע ב מקדש שיעי בעיר שיראז תמונת ארכיון
איראן פיגוע ב מקדש שיעי בעיר שיראז תמונת ארכיון
המסגד השיעי שבו היה הפיגוע
במקביל למתקפה על תחנת המשטרה הודיעה איראן כי שני גברים, שהיו מעורבים בפיגוע במקדש בעיר שיראז, הוצאו להורג בפומבי. בפיגוע באוקטובר במקדש שאה ג'ראג, מהאתרים הקדושים באיראן, נרצחו 13 מתפללים ועוד 30 נפצעו. דאעש (גם הוא ארגון טרור סוני) לקח אחריות על הפיגוע.
שני המחבלים שהוצאו להורג בתלייה ברחוב בשיראז, בקרבת המקדש, הואשמו בסיוע למחבל שביצע את הפיגוע ופתח באש לעבר המתפללים במקדש. הוא נלכד ומת מפצעיו בבית החולים.
3 צפייה בגלריה
מפת הגבולות של איראן
מפת הגבולות של איראן
מפת הגבולות של איראן
התקשורת האיראנית דיווחה שהשניים שהוצאו להורג הם אנשי דאעש, שחימשו את המחבל שביצע את הפיגוע והדריכו אותו. איראן דיווחה לאחר הפיגוע כי המעורבים היו אזרחים זרים – בין השאר מאפגניסטן – אך לא פרסמה את הלאום של המחבלים שהוצאו להורג בתלייה. הוצאה פומבית להורג היא דבר נדיר באיראן, והרוב המכריע של ההוצאות להורג נערכות בבתי הסוהר.
המתקפה במקדש בשיראז הייתה בעיצומה של "מחאת החיג'אב" שהייתה באיראן בעקבות מותה של מהסא אמיני, הצעירה בת ה-22 שמתה אחרי שנעצרה על-ידי משטרת המוסר של טהרן. באוקטובר אמר הנשיא איברהים ראיסי כי ההפגנות סוללות את הדרך לפיגועי טרור.