לא פחות מ-22 עדויות של נשים נאספו עד כה. כולן מתארות את השיטה העקבית של פרופ' מנחם אלקלעי, שתקף לכאורה מטופלות בזמן בדיקה אינטימית - תוך שימוש בתפקידו ובמעמדו הבכיר.
3 צפייה בגלריה
מנחם מני אלקלעי
מנחם מני אלקלעי
פרופ' מנחם אלקלעי
( מתוך אתר שיבא)
אף שהעדויות נגדו נחשפו כבר לפני ארבעה ימים שלמים ולמרות ששלוש תלונות נגדו הוגשו למשטרה, רק אתמול זימן משרד הבריאות את הגינקולוג הבכיר לשימוע לפני השעיה, שצפוי להתקיים בימים הקרובים. פרופ' אלקלעי, נזכיר, הודיע ביום שבת על "יציאה לחופשה".
בעקבות הפרסומים פנו שש נשים נוספות ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" וסיפרו על דפוס פעולה כמעט זהה של מנהל מחלקת האורוגינקולוגיה בבית החולים שיבא. הנשים אמרו בקושי ובאומץ רב כי במשך שנים רבות הדחיקו את מה שעברו. חלקן התקשו לומר אפילו לעצמן שעברו פגיעה מינית, אך הידיעה שיש נשים נוספות שנפגעו באותה צורה גרמה להן לחשוף את סיפורן. אלו עדויותיהן:

קרן (31)

"בכל פעם כשהייתי מגיעה עם בעלי הוא היה מבקש ממנו לצאת ולחכות בחוץ. מאז שהיה לי קרע בנרתיק היו לי כאבים קשים בקיום יחסי מין וציינתי זאת בפניו. הוא אמר לי לפתוח רגליים והכניס אצבע לנרתיק. אמרתי לו שזה כואב והוא אמר 'זה לא כואב לך, זה הכל בראש שלך'. התחלתי לבכות והוא לא התייחס, זה היה נראה כמו נצח. הוא שאל, 'את נותנת לבעלך לדחוף לך גם אצבעות?' אמרתי לו שלא, והוא אמר 'אני אעשה לך' והכניס שתי אצבעות. הכניס והוציא, הכניס והוציא, ושאל 'כואב לך, נכון?'. ביקשתי שיפסיק, והוא אמר 'עכשיו את תחדירי את האצבעות שלך'".

"סירבתי והוא הרים את הקול, ואמר 'את צריכה להחדיר אצבעות'. לא עשיתי את זה, והוא בא להכניס אצבעות שוב. "תפסתי לו את היד ולא הסכמתי. הייתי בהלם מהסיטואציה, חשבתי שהזיתי. יצאתי משם ולא הפסקתי לבכות". מאז אותו מקרה, מספרת קרן, מצבה הנפשי הידרדר והיא נזקקה לטיפול פסיכולוגי.

מאיה (36)

"הייתה לי צניחה של הנרתיק. הוא המליץ לי על ביצוע לייזר דרך הנרתיק בשלושה טיפולים. בטיפול הראשון והשני הכל היה בסדר. בטיפול השלישי הוא נעל את הדלת של החדר. הוא הכניס את מכשיר הלייזר לנרתיק, ואז הכניס את שתי האצבעות שלו ואמר: 'וואו, כמה חם ונעים שם'.
3 צפייה בגלריה
רונית נפגעה ממנחם אלקלעי הגניקולוג
רונית נפגעה ממנחם אלקלעי הגניקולוג
"הבנתי שהוא פגע בי מינית". רונית
"הוא העביר את האגודל שלו על הדגדגן ושיחק שם, עשה את זה פעמיים. אחרי הפעם השנייה שקלטתי את זה אמרתי לו 'סיימנו את הטיפול' וקמתי. רציתי להתלונן אבל התביישתי ופחדתי. היו לי צרות אחרות ולא יכולתי להתמודד עם זה שאפנה למשטרה, ולא יתייחסו לזה ויסגרו את התיק. כל השנים חיכיתי לשמוע את השם שלו כל הזמן בתקשורת, כי זה בער בי כל השנים".

ענת (44)

"באתי אליו לבדיקה, הוא קצת פלירטט איתי אחרי שקרא שאני גרושה. הוא הכניס אצבע לנרתיק. לא הייתי בטוחה אם הוא נוגע בי, אבל זו הייתה הרגשה של גירוי מיני. הוא נגע לי בדגדגן בדיוק כמו ששאר הנשים סיפרו וכמעט גרם לי לגמור. הייתי בהלם, אבל חשבתי שהוא רופא מכובד ופיקפקתי במה שקרה".

רונית (58)

"עברתי אצלו ניתוח, וכשהגעתי לביקורת אמרתי לו שיש קושי גדול בקיום יחסי מין עם בעלי כי זה כואב מדי. תוך כדי בדיקה הוא עשה לי סוג של עיסוי לתוך הנרתיק ובדגדגן, שנמשך יותר מעשר דקות. הוא אמר שאחרי הטיפול הזה אוכל לקיים יחסי מין ללא קושי".
3 צפייה בגלריה
הילה נפגעה ממנחם אלקלעי הגניקולוג
הילה נפגעה ממנחם אלקלעי הגניקולוג
הילה. "הוא אמר 'אם את רוצה לגעת בעצמך, את יכולה'"
"לא הבנתי מה קורה ונתתי לזה לקרות, אבל הבנתי שהוא פגע בי מינית. הדחקתי את זה כל השנים, אבל היום כשאני רואה את העדויות של כולן הבנתי שצדקתי".

הילה (51)

"הוא התחיל את הטיפול, ופתאום אמר לי כל מיני דברים כמו 'אין לי בעיה שתרגיעי את עצמך בכל דרך שאת רוצה. אם את רוצה לגעת בעצמך, את יכולה לגעת בעצמך'. הייתי בהלם. הוא אמר את זה פעמיים או שלוש, תוך כדי שהוא נמצא עם מכשיר לייזר בתוכי".

רעות (70)

"הוא נגע בי במקומות שלא קשורים לבדיקה, כל הזמן הרגשתי נגיעות. יצאתי נורא מבולבלת מהבדיקה כי עשיתי כל החיים בדיקות אצל גינקולוגים, אבל אף פעם לא הרגשתי ככה. כשראיתי את הכתבה הבנתי שהתחושות שלי היו נכונות".

בת (45)

"ישבתי אצלו בקליניקה והוא התחיל לצעוק עליי שאני הורגת את הילד שלי. אני לא אשכח את ההתפרצות שלו עליי, ממש צרח. הוא אמנם לא תקף אותי מינית, אבל התעלל בי רגשית. צעק עליי ממש בתוקפנות. עברו 16 שנה ואני עדיין חושבת על זה. נשארתי בטראומה".